De perfecte naar Lapland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloementje3

De perfecte naar Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:23

Hallo Allemaal,

Iedereen zal iets anders zien als de perfecte reis.
Mijn perfecte reis zal dus een reis naar Lapland zijn.
Natuurlijk moet er dan een sneeuwscooter tocht gemaakt worden, een rendierslee tocht, Husky tocht en skiën is ook wel heel leuk.
Helaas krijg ik niemand met mij mee.
Hebben jullie misschien tips voor mij voor een single reizen organisatie of ben je zelf zo gek om mee te willen! Laat het weten.
*\o/*

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:25

Je kunt het ook wel zonder organisatie doen, heb ik ook gedaan (maar dan in de zomer). Goed voorbereiden (of juist niet en zien hoe het loopt ;) ) en dan komt het wel goed. Veel plezier!

Brievenbus

Re: De perfecte naar Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:30

Oh ik zou dolgraag met je mee willen! Ben er al eens eerder geweest en wat was dat geweldig! Laat je absoluut niet tegen houden dat er niemand mee wilt, want in je eentje kun je in dit bizar witte en stille land ook heerlijk genieten! Echt waar!
Ik heb toentertijd ook rendierslede gedaan (viel tegen), huskyslee was super, sneeuwscooter was echt fenomenaal! En met sneeuwschoenen wandelen en ijsklimmen heb ik ook gedaan. Ohja, en bij de kerstman op bezoek :+ erg leuk overigens! Echt, wat een prachtig land is dit! Geniet er van

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:44

Ja ik zit er aan te denken om het met zo groepsreis te boeken. Heb al even zitten rondneuzen op internet het enige wat ik daar zie is vertrek in maart maar ik kan pas vanaf april. Weet iemand of er dan nog sneeuw ligt of is er iemand wel eens in deze periode geweest?

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:50

ik ben afgelopen kerstvakantie naar Fins Lapland geweest en het is echt heel gaaf!! ik heb de husky tocht en sneeuwscooter tocht gedaan. de rest van de dagen heb ik geskied. was wel heel koud hoor, -26. :brr: maar het is echt een super mooi land!
veel plezier als je gaat!!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:59

bloementje3 schreef:
Ja ik zit er aan te denken om het met zo groepsreis te boeken. Heb al even zitten rondneuzen op internet het enige wat ik daar zie is vertrek in maart maar ik kan pas vanaf april. Weet iemand of er dan nog sneeuw ligt of is er iemand wel eens in deze periode geweest?

Ik heb een jaar in FInland gewoond, hoorde natuurlijk ook een tripje naar Fins lapland bij!

Wij hebben met rendierslede en sneeuwschoenen gedaan en vooral veel skiën (wel warm aankleden haha). Gingen eind februari

Het ligt er maar net aan of er in april nog sneeuw ligt. Toen ik er was, begon de sneeuw rond april ineens heel erg hard te smelten en was het 25 graden. Toch lag er nog veel sneeuw, maar skiën is dan niet zo chill meer haha.
Maar ik denkd at als je begin april een paar weken gaat dat dat prima lukt!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:54

Maar het is daar toch 6mnd winter? :+
Ohja, we hebben ook in onze bikini bij -20 buiten gelopen :+

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:58

Mijn ouders zijn vorig jaar januari geweest, dat resort heette Hariniva. Zat ook een vrouw die alleen was. Zij hebben alles gedaan wat jij graag wilt, dus zou zeker even de site van Hariniva opzoeken.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:03

Ik ben naar Zweeds Lapland geweest en heb ook een sledehondentocht gedaan. Echt een aanrader! Volgend jaar staat weer een reisje daar naartoe op de planning.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:42

Wat houdt je tegen om alleen te gaan? :)