Ein - de - lijk, Japan november 2015!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Ein - de - lijk, Japan november 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:55

Hellooooo :D

Met veel vreugde en blijheid heb ik gister te horen gekregen dat ik in November voor 10 dagen naar Tokio zal gaan. Het betreft een studiereis van mijn opleiding waarvoor ik ook naar een Graphic Design beurs zal gaan, een aantal bedrijven ga bezoeken en uiteraard, veel foto’s maken. Maaaaar. Ik heb 2 vrije dagen (en misschien 2 avonden o.i.d) om zelf in te vullen en die wil ik natuurlijk zo goed mogelijk benutten.

Ik wil al jaren (8/9) naar Japan en ik ben dan ook niet ‘onbekend’ daar. Ik wil sowieso heel graag naar een van de grote Shrines in Tokio, Sushiro bezoeken en naar Takeshita Dori/Harajuku Bridge voor de awesome dingen. Shibuya 109 lijkt me ook tof maar qua tijd misschien ietwat lastig (en qua koffer ruimte :+ ) maar ik wil nog zoooooveel meer zien/doen/ontdekken. Ik ben part-time fashion fotograaf en studeer daarnaast Communication & Multimedia Design. Gezien het een studietrip is zal ik voor het laatste genoeg te doen hebben, maar vanuit een foto oogpunt wil ik ook heel graag wat toffe dingen doen uiteraard *\o/*

Brand los, must-see, hotspots, enzovoort. :D

(stuitert heen en weer)

Rachelle_DL

Re: Ein - de - lijk, Japan november 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:40

Echt ontzettend gaaf! Het enigste wat ik van Japan weet is dat er een roze tuin schijnt te zijn? Verder weet ik niks.. :') Maar echt super tof!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:36

Super leuk!

Ik ben in 2010 voor 20 dagen op vakantie geweest, te ere van het einde van mijn curses Japan op avondschool, 4 jaar lang volgehouden, 12 dagen in tokyo en 8 in kyoto, heb mij echt rot geamuseerd. De locals een beetje ontmoet en wat minder toeristische dingen kunnen meemaken, het is iig een ervaring dat je niet wil missen. Ik wens je veel plezier toe :]

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:28

Leuk! Mijn zoon is in augustus een maand geweest met EF talenreizen om Japans te leren. Hij vond het geweldig.
2 dagen vrij is wel erg weinig: kan je er niet nog een paar dagen extra aan plakken?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:02

Beetje voor de hand liggende tip misschien: ga in de avond naar Shibuya station en fotografeer de scramble crossing (van bovenaf, bijvoorbeeld vanuit de Starbucks).
Japan is zo gaaf!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:21

M'n broer heeft een half jaar in Japan gewoont voor z'n studie, ik kan hem wel een paar do's en don'ts vragen?

Wat gaaf trouwens!! *\o/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:31

Wat gaaaf!! Wij zitten ook te kijken of we ergens in september/oktober dit jaar naar Japan kunnen gaan voor 3 weken. Is alleen moeilijk om nou uit te zoeken hoe we het precies willen doen en waar we nou allemaal heen willen. Alles is zo mooi! :=

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:27

Shibuya tijdens spitsuur, de Eiffeltoren die daar in Tokio staat, dan kan je de hele stad zien. Of Disney Tokyo :D of akabihara.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:36

T3mptati0n schreef:
of akabihara.

Akihabara. :D Of simpelweg Akiba, en ja, een echte aanrader!
Ik ontdekte eigenlijk eerst het vergelijkbare district in Osaka (geen idee meer hoe dat heet), toen dacht ik dat ik alles gezien had... en toen kwam ik terug in Tokyo en ontdekte ik hoe het ook kan! _/-\o_ Wat zou ik daar graag nog eens naar toe gaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:14

janouk schreef:
Leuk! Mijn zoon is in augustus een maand geweest met EF talenreizen om Japans te leren. Hij vond het geweldig.
2 dagen vrij is wel erg weinig: kan je er niet nog een paar dagen extra aan plakken?

Taalreizen van EF lijkt mij ook tof inderdaad! Wel vrij prijzig ben ik bang. Ik zit in die periode op stage dus ik betwijfel of mijn bedrijf dat erg zal gaan waarderen :+

Dallista schreef:
Beetje voor de hand liggende tip misschien: ga in de avond naar Shibuya station en fotografeer de scramble crossing (van bovenaf, bijvoorbeeld vanuit de Starbucks).
Japan is zo gaaf!

Haha, dat wou ik sowieso al doen inderdaad. En filmen :D

T3mptati0n schreef:
M'n broer heeft een half jaar in Japan gewoont voor z'n studie, ik kan hem wel een paar do's en don'ts vragen?

Wat gaaf trouwens!! *\o/*

Qua culturele dingen weet ik een beetje wel hoe de do’s en dont’s zijn, qua dingen om te bekijken; heel graag! :D

Sicayes schreef:
Wat gaaaf!! Wij zitten ook te kijken of we ergens in september/oktober dit jaar naar Japan kunnen gaan voor 3 weken. Is alleen moeilijk om nou uit te zoeken hoe we het precies willen doen en waar we nou allemaal heen willen. Alles is zo mooi! :=

Ik ken het gevoel. Ik denk dat als ik terug kom ik nog wel 4 weken langer zou willen blijven want ik kijk hier al zoooo lang naar uit :+

Dallista schreef:
T3mptati0n schreef:
of akabihara.

Akihabara. :D Of simpelweg Akiba, en ja, een echte aanrader!
Ik ontdekte eigenlijk eerst het vergelijkbare district in Osaka (geen idee meer hoe dat heet), toen dacht ik dat ik alles gezien had... en toen kwam ik terug in Tokyo en ontdekte ik hoe het ook kan! _/-\o_ Wat zou ik daar graag nog eens naar toe gaan.

Akihabara wil ik sowieso ook langs inderdaad! Osaka komt ik waarschijnlijk niet (misschien op de volgende trip :+ ) maar helaas zit dat er momenteel even niet in :Y)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:23

In Kyoto zijn een heleboel tempels zei m'n broer, oa deze <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit; is wel stukkie verderop :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:16

Ja dat word wel een dingetje denk ik :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:18

En als je dan toch bij shibuya station staat: daar staat het standbeeld van de hond hachi, in japan een cultureel erfgoed en een begrip voor de japanners.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:30

Hier iemand die Japans heeft gestudeerd en dus spreekt/leest/schrijft! :)
Ook ik ben in Japan geweest voor mijn studie en voor mijn plezier. Kyoto is een hele mooie stad en als je tijd hebt om daar heen te gaan zou ik het zeker doen! De Inari-shrine in Kyoto is heel mooi; met alle rode Torii poorten. Ook het nabijgelegen plaatsje Nara is de moeite waard!

In Tokyo zelf zou ik ook de wijk Asakusa bezoeken. Dat vond ik een erg leuke wijk met alle winkeltjes en kraampjes waar ze traditionele spulletjes verkopen.
Ueno Park is mooi om doorheen te lopen. En het Miraikan museum is ook heel leuk: daar kan je de nieuwste technische snufjes uit proberen! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:33

Kyoto gaan we denk ik niet heen, ligt er echt een beetje aan hoe de dagen worden ingedeeld. Ze willen wel een railpass aanschaffen (in combi met de kosten enzo) maar die kost 225 euro en ik weet niet of dat echt haalbaar is verder qua tijd helaas :)

Mag ik zo vrij zijn mairead, welke boeken zou je aanraden voor ‘zelfstudie’? :) Ik wil er steeds weer mee beginnen maar ’t komt er niet van ^)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:37

app : ja sensei is een super app op Japans te schrijven en lezen.
op je telefoon

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:39

Wij heb iig zelf toen geen railpas aangeschaft maar een suica, een oplaadbare chipkaart waarmee je op de treinen/metro/ bussen en zelfs kleine aankopen in winkels kan maken. Wij hebben buiten tokyo en kyoto geen andere treins genomen, kwam toen iets voordeliger uit als de railpass.

edit:

Qua text books, Op avond school, hadden we de text booken 'Genki', 'Wakatta' en een andere waar ik niet op het naam van kom. Ze waren iig heel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Crazy_boon op 03-02-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:42

Mount Fuji een optie?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:01

Ik heb eigenlijk alleen klassikaal onderwijs gehad op HBO en Universiteit...
Voordat ik op de Uni begon heb ik wel de 'Japanese for Busy People'-boeken doorgewerkt. Maar die zijn nu wel behoorlijk gedateerd... Dat was ook al een poosje geleden.
De universiteit had zijn eigen materiaal...
Het boekje 'Oxford Japanese Grammar and Verbs' is heel handig om aan te schaffen als naslagwerkje! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:13

Is dat ook qua echt een beetje het leren makkelijk of meer ‘on the road’ wanneer ik erheen ga? :)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:40

Kan je er niet nog wat extra dagen/weken achter plakken om op jezelf rond te reizen?

Ik ben inmiddels al twee keer in Japan geweest maar Tokyo is al lang geleden. In de buurt van Tokyo heb je Kamakura, dat is een beetje zoals Kyoto en zeker de moeite. Het staat er ook vol tempels en je kan er de daibutsu bezoeken. En Asakusa is ook iets wat je moet zien als je in Tokyo bent.
Verder raad ik je aan om zeker eens de échte ramen te eten en naar de kaiten sushi te gaan.

Ik heb ok Japans gestudeerd aan de universiteit (Gent) en wij gebruikten Genki ( http://genki.japantimes.co.jp/index_en ) Zelf vond ik ze beter dan Japanese for Busy People (die gebruikten we op de avondschool) want die laatste zijn heel erg gericht op mensen die op business trip gaan.
Maar als je nu op jezelf begint te studeren vrees ik ervoor dat je echt veel gaat kunnen tegen november, zeker wat lezen betreft. Ik zou me concentreren op de hiragana en katakana, dan kan je hier en daar toch al lezen welk eten ze verkopen (ramen staat bijvoorbeeld altijd in katakana geschreven) Qua kanji zijn de karakters voor de windrichtingen handig voor in de stations maar in Tokyo staat het meeste wel getranscribeerd en/of vertaald.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:46

Hierboven staat al waarom dat niet kan Ookami :)

Asakusa wil ik zowieso langs! :) Het voedsel wil ik sowieso echt goed proberen naast sushi, dus daar ga ik wel voor :D Ik denk dat ik sowieso richting Hiragana en Katakana wil gaan qua de taal voor november gezien het anders wel heel extreem gaat worden :)