Verhuizen naar kenia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Verhuizen naar kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:51

Een vraag aan de mensen die er enig verstand van hebben.

Ik wil samen met mijn vriend (hij komt uit Kenia) verhuizen daarheen naar zijn neef en broer. Samen hebben hun een stuk land van 50ha.

Maar nu zit ik met een idee. Ik wil graag paarden van Amerika of Nederland (want ze hebben daar Arabieren en ben zelf niet zo fan van een Arabier). Maar hoe zit dat met het vervoer ?

Ik heb wel her en der wat gezocht maar kom er niet goed uit.

Iemand een idee hoe dit zit en wat je het beste kan doen en aanpakken ?
Ik zat zelf te denken om ze snachts over te laten komen.
Ik woon dan niet in de stad maar echt in een buitengebied.
Z'n 3 uur rijden van Eldoret

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:00

Lijkt me niet de allerbeste tijd om naar Kenia te verhuizen nu? Terroristische dreiging is groot en er zijn in het afgelopen jaar veel aanslagen gepleegd. In delen van Kenia wordt zelf aan buitenlanders aangeraden om deze te verlaten. Maar goed, dat zal je allemaal wel in overweging hebben genomen..

Ik snap je vraag niet. Hoe bedoel je 's nachts over laten komen? Is dat niet afhankelijk van de vluchttijden?
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 29-01-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:02

Ik zou een contact opnemen met KLM Cargo. Die vliegen vaak op Nairobi wat ik toen heb gezien. En contact opnemen met een vervoerder die de hele mikmak naar Kenia regelt.

Alleen dit zal wel een prijzige aangelegenheid worden. Heb je al naar paarden in Tanzania gekeken, daar hebben ze niet enkel Arabieren. En in het zuiden van Kenia, nabij ukundu, heb je ook een fokkerij zitten welke geen Arabieren zijn.

Edit: Kenia valt reuze mee voor buitenlanders. Mijn moeder is vorig jaar nog bij vrienden in het noorden geweest, totaal niet onveilig.

rapunzelx

Re: Verhuizen naar kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:10

Kenia valt reuze mee. Ben er zelf de afgelopen jaren paar keer geweest, heb er familie wonen. Het is en blijft Afrika. Kan gewoon over straat enzovoort.

Maar goed even ontopic. Ik zou inderdaad even contact opnemen met KLM Cargo!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:10

Ik neem aan dat je over je emigratie zelf al goed heb nagedacht :) Als je niet je eigen paarden hebt of mee kan nemen zou ik gewoon bij een grote stoeterij ofzo een paard aanschaffen. Deze moet dan naar het buitenland, en dat gebeurd met een groot transportbedrijf. Ze varieren van heel eenvoudig tot alle luxe erop en eraan. Of er veel bedrijven zijn die naar Kenia transporteren weet ik niet, en of je dat een oaard moet aandoen weet ik ook niet. Mijn paardje was na een reis naar Denemarken al 2 maanden van de waps af -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:12

Persoonlijk denk ik dat dit iets is waar je je niet druk over moet maken tot het zo ver is. Zelf goed aarden en je draai vinden lijkt me belangrijker. Niets erger dan daar allemaal paarden heen halen om er later achter te komen dat je er zelf niet gelukkig bent..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:17

Ik zou inderdaad niet aan deze kant kijken, maar in Tanzania, Zambia of misschien Zuid-Afrika. Dan zit je in ieder geval niet aan het vliegen vast.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:19

Ik heb gekeken voor Zuid Afrika maar ook met de boot is het echt wel onwijs duur, denk richting 10.000 per paard. En je moet ook even checken hoe het met quarantaine etc zit.
Het was lastig om een bedrijf te vinden dat het naar Zuid-Afrika deed, ben bang dat Kenia nog lastiger is maar niet onmogelijk natuurlijk.

Quarantaine hierheen viel wel mee geloof ik. Van hier naar daar is moeilijker ivm African Horse Sickness.

Hier zijn overigens genoeg paarden te vinden die geen Arabieren zijn, zelfs Friezen hebben we hier veel.
Je kunt ze dus ook vanuit hier halen?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:23

paard eventueel kopen in Noord Afrika, warmbloed waar de paardensport stuk meer mee gedaan wordt?
Verder wil ik je echt aanraden om in het begin paarden links te laten liggen en zelf helemaal te aarden en jezelf thuis te voelen en dan pas eraan denk om paarden aan te schaffen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:24

SaskiaKa schreef:
Lijkt me niet de allerbeste tijd om naar Kenia te verhuizen nu? Terroristische dreiging is groot en er zijn in het afgelopen jaar veel aanslagen gepleegd. In delen van Kenia wordt zelf aan buitenlanders aangeraden om deze te verlaten. Maar goed, dat zal je allemaal wel in overweging hebben genomen..

Ik snap je vraag niet. Hoe bedoel je 's nachts over laten komen? Is dat niet afhankelijk van de vluchttijden?

dat valt echt mee hoor die terroristische dreiging. Was alleen tijdens de verkiezingen en dan gaat dat altijd zo. Verder heb je er buiten Nairobi helemaal geen last van. Kenya is volledig veilig.

Mijn zusje en zwager wonen sinds een paar jaar in Kenya :) (beide nederlanders)
Voor je je hele hebben en houden over laat komen (paarden) zou ik eerst eens kijken of het je lukt om te aarden daar. Afrika is een heuse cultuurshock, hoewel het natuurlijk een enorm mooi land is om te zijn. Maar het dagelijks leven en de mensen zijn zo anders dan hier! Zusjelief ging eerst af en toe een paar maanden en was dan blij dat ze weer terug mocht. Ze heeft er 2 jaar over gedaan om volledig daar te gaan wonen, hoewel ze nu hier in NL een tweede huis hebben gekocht voor als ze hier zijn.

Bovendien kun je in Kenya ook paarden kopen en niet alleen arabieren ;) Tenzij je een echt nederlands gefokt paard wilt natuurlijk.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 20:35

Ja ik wil eerst ales daar goed hebben voordat ik dieren koop.

Waar ik ga wonen heb je totaal geen last van de drukte rondom verkiezingen etc.
Tanzania dan zou ik wel aan een vriend kunnen vragen die woont daar en heeft wel contacten met vervoerders.

Thx voor alle reacties. Ga het 1 en ander opschrijven

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:28

verootjoo schreef:
dat valt echt mee hoor die terroristische dreiging. Was alleen tijdens de verkiezingen en dan gaat dat altijd zo. Verder heb je er buiten Nairobi helemaal geen last van. Kenya is volledig veilig.

Tijdens de verkiezingen is er ook in het westen wel sprake geweest van rellen. In 2013 was er o.a. in Kisumu een grimmige sfeer en in 2007 liep het in de Rift Valley nogal uit de hand.

Aan de kust wordt vooral het gebied ten noorden van Malindi tot aan de Somalische grens als mogelijk gevaarlijk gezien voor Westerlingen. Dit voornamelijk vanwege acties van de uit Somalië afkomstige beweging Al Shabaab en vanwege (ethnische) spanningen in de Tana River Delta.

Van het gebied rond Eldoret heb ik niets over dreigingen gehoord.

TS: Aan welke kant van Eldoret zitten jullie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:22

Vlakbij de Somalische grens is daarom ook nagenoeg geen bewoonde wereld.
Vooral bij Nairobi, nakuru, eldoret en kisumu, in die omgeving wonen mensen :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:18

Uhm ja das een goede zal van de week even vragen hoe die plaats werkt. Maar iig niet aan Somalische kant. Meer richting de bergen zeg maar.

Vriendlief is weg naar buitenland tot dinsdag . Zal t dan even vragen