aparte authentieke vakantie bestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

aparte authentieke vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:39

Zo in het slechte weer maar weet even naar de zomervakantie aan het kijken.
Ben op zoek naar een bestemming max 800 km met de auto of max 2 uurtjes vliegen met de mogelijkheid dagelijks terug te vliegen indien nodig. We zoeken niet een standard hotel of vakantiepark, maar liefst ergens een knus huisje (mag in de middle of nowhere) ergens in een mooie omgeving. Zou leuk zijn als je er goed kan wandelen, zwemmen (hoeft geen zwembad te zijn, meertje vinden we leuker) , fietsen, paardrijden en eventueel met een kano op pad kan. Maar belangrijkste is dat het iets is wat ons aanspreekt. Liefst ook niet te duur.

Dani

Re: aparte authentieke vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:42

Ik zou eens naar Tsjechië kijken. Goedkoop land, goed bereikbaar met de auto, veel natuur, en er zijn veel vakantiehuisjes te huur.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:48

Apart is het niet, maar volgens mij voldoen de Ardennen of Luxemburg wel aan je omschrijving.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:50

Gaat niet om een locatie want daar weet ik er genoeg van, maar zoek gewoon iemand die op zo'n plaats 1 enkel huisje te huur heeft voor 1 of 2 weekjes, we willen niet een standaard huisje op een groot park zoals je vind bij de reisorganisaties.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:51

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:02

Ik weet niet of Zweden te ver weg is maar tegen de lente is onze stuga ook beschikbaar voor verhuur ;) (omgeving Dalarna, Nås, bij Vansbro)

Paardrijden in de omgeving is mogelijk bij de maneges in de buurt, er is ook een drafbaan en een westernrijschool in de buurt...
Zwemmen kun je hier in de open lucht op 5 minuten lopen, in de omgeving ook boot en kano verhuur.

Een stuga is een "vakantiehut" loopt uiteen van basic (geen water/wc etc) tot luxe (stromend water,wc,kookgedeelde etc)
In onze stuga (2 persoons) vind je een een bed, kookgedeelte, stromend (warm) water, wc en douche..
Uiteraard is het allemaal heerlijk knus en back to basic!

Edit: Paard is ook altijd welkom!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:36

Zweden klinkt heel leuk, ook omdat het nieuw is voor me, nog nooit geweest. Maar volgens de routeplanner is dat zo'n 16 uur rijden en das bijna het dubbele van wat we van plan waren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:42

https://www.eurorelais.nl/vakantiehuis/ ... lit2=13464

Ik heb hier vorig jaar een super vakantie gehad! heel mooi huisje in een mooie rustige omgeving. Verwarmd buiten zwembad, mooie natuur. En de eigenaar heeft zelf paarden, spreekt goed engels en we zaten er met
z'n tweeen een week voor E350,- in totaal. Het was zo'n 7.000 km rijden, goed te doen in een dag.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:57

Wij hebben twee jaar geleden een geweldige vakantie gehad in een huisje in Lamastre via http://www.gites.nl

Zijn bija allemaal huisje van prive personen die via berijven worden verhuurd in periodes dat ze leegstaan.

Aan een riviertje maar wel alles wat je nodig hebt bij de hand helemaal privé. De eigenaar woont een stukje voor deze gites en heeft een stel paarden rondlopen. Erg leuk gehad :j

Op de tweede foto zie je een stukje van het huis :)

Afbeelding

Afbeelding

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:59

Elisa2 schreef:
Het was zo'n 7.000 km rijden, goed te doen in een dag.

Poehh, dat vind ik knap ;) Maar ziet er nice uit.

Offtopic: Kan je helaas niet verder helpen.. Succes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:00

Ik denk dat dat 700 moet zijn :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:02

Haha sorry ja ik heb discalculie dus haal altijd cijfers door elkaar...

A_nouk: dat ziet er gaaf uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:03

mystery1980 schreef:
Gaat niet om een locatie want daar weet ik er genoeg van, maar zoek gewoon iemand die op zo'n plaats 1 enkel huisje te huur heeft voor 1 of 2 weekjes, we willen niet een standaard huisje op een groot park zoals je vind bij de reisorganisaties.

Kijk eens op http://www.airbnb.com
Zijn allemaal huisjes van particulieren :) Wij hebben er vorig jaar een prachtig huisje gehuurd in een gehucht met 50 huizen in Slovenië!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:08

In Frankrijk huurden wij regelmatig huisjes via www.fi.nl
Zitten prachtige huizen tussen, van duur tot goedkoop, van simpel tot luxe, van de meest afgelegen plekken tot midden in dorpjes.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:12

Elisa dat was ook heel gaaf, het gebouw was een oude fabriek van vroeger waar ze de bovenverdieping naar woonhuis hebben verbouwd. Je hebt een eigentuin met tafel, bbq en ligbedden en dan loopt je naar beneden door de tuin en daar stroomt een rivier. Als ik het me goed herinner was het rond de 500€ per week.

Sowieso bijzonder, want mijn man heeft me daar dat jaar ten huwelijk gevraagd <3

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:00

mystery1980 schreef:
Zweden klinkt heel leuk, ook omdat het nieuw is voor me, nog nooit geweest. Maar volgens de routeplanner is dat zo'n 16 uur rijden en das bijna het dubbele van wat we van plan waren.

Ja het is best een eind, met het vliegtuig echter iets minder dan de twee uur.
Je zult dan wel met een huurauto verder moeten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:41

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:44

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:55

Ik zou eens overwegen om op Bucha's aanbod in te gaan. Met het vliegtuig is het net onder de 2 uur, maar daar na moet je nog zo'n 3 uur met de auto denk ik. Maar dan heb je ook wat! Zweden/ Dalarna is prachtig en heeft alles te bieden waar je naar vraagt (en nog veel meer ;) )!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 11:00

We overwegen wel op dit aanbod in te gaan maar misschien niet dit jaar maar volgend jaar. Ivm omstandigheden wil ik snel terug naar huis kunnen als er iets gebeurd dit jaar, we hebben al zoveel leuke dingen in belgie en noord frankrijk gezien dat we dit jaar toch voor zoiets gaan. Suggesties zijn nog steeds wel welkom maar graag wel op een niet al te grote afstand.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:05

Leuk om te horen!

Als je vlug terug moet kunnen zijn dan is Dalarna inderdaad een beetje uit de richting voor nu, wel eentje om te onthouden wellicht.
Zweden is prachtig, zowel in de zomer als in de winter!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:49

Wij hebben vrienden in Zwitserland wonen.
Zij verhuren een appartement en boerderij in de alpen.
Heerlijke omgeving, bij Bad Ragaz de St Margrethen berg op.
spijkenisse-Bad Ragaz is 891 km.