[FOTO] Nepal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_wiepke

[FOTO] Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 01:15

Ik zit al een tijdje met het idee om een foto topic te maken van mijn reis naar Nepal..
Bokt vraagt me wel of ik dit in 15 foto's kan doen.. en de rest in linkjes hahaha
Ik houd niet van linkjes :Y) ..

Vooruit met de geit.. mijn reis naar PRACHTIG Nepal in 15 foto's..

Na 24 uur (inclusief tussenstop in India) onder weg te zijn geweest, lande ik in Nepal.
Een klein vliegveld wat er nogal ongeorganiseerd er uit zag.. het zag er niet alleen zo uit, het was ook zo.
De aankomsthal uitlopend komt er eer horde mannen op je af die je allemaal een taxi aanbieden. Voor 500 roepie (5 eu.) brengen ze je naar de stad.. ik vond het nogal overweldigend.. en ben eerst even de andere kant opgelopen om even rustig te kijken naar hoe, en wat er allemaal gebeurde.. Ik besloot op een pre-paid taxi te nemen. Hier wordt van te voren betaald en je word vervoerd in nieuwe(re) auto's. Voor 2 euro meer wilde ik dit wel aangaan.

Het werd een hobbelig ritje door de stad, ik stapte uit bij het hotel en besloot meteen een rondje door de stad te doen.
Afbeelding

Gelukkig scheen de zon, ik besloot wat water en zoutjes te kopen om daarna een kort dutje in het hotel te doen.
Het hotel was echt prima.. op de badkamer na.. Als je wilde douchen moest je op het toilet zitten.. Opzich geen probleem (vind ik).. waar ik wel moeite mee had was dat het halve plafond er uitlag en de rest los hing en zwart van de schimmel was.. gelukkig kon ik een andere kamer krijgen.. 1 waarbij het iets minder erg was.

Toen ik even ging liggen overviel alles me.. Braken, migraine, moe en een enorm depressief gevoel (ik heb last van ptss en slik medicatie tegen depressies) Ik herkende het als een jetlag en beschouwde de eerste dag als verloren..

Na een nare nacht waarbij ik veel O.R.S heb moeten drinken ging het wel weer.. 1 dag was ik al kwijt dus het werd tijd om op pad te gaan.

Ik ben het type reiziger die regelmatig zonder plan op pad gaat.. ergens links.. ergens rechts..
Afbeelding
Ik heb onwijs veel tempels gezien.. en gefotografeerd natuurlijk.. (de max 15 zichtbare foto's zitten me nu in de weg haha)

Afbeelding
1 van de vele kleine straatjes.. hier rijden auto's, motoren, fietsers.. en lopen voetgangers.. onwijze chaos zo nu en dan, het gaat wel altijd goed.

Afbeelding
Midden in de stad staat de 'tempel van elk geloof'.. Ja, elk geloof.. Hier vind je symbolen van elk geloof.. boven de ingang hangt de kreet: 'Het maakt niet als hoe je bid, als je maar bid'. Bij de tempel voel je zo'n complete rust..

Over rust gesproken.. midden in de stad.. toegang 200 roepies (2 eu.)
Afbeelding
The garden of dreams.. en of het een tuin van dromen is.. een enorme fijne plek om te zijn!

Terug naar de drukte..
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het ziet er allemaal heel kleurrijk uit.. Dit is Nepal ook echt!
Doordat ik soms zonder plan weg ga.. kom je soms ook in de wat mindere buurten terecht.. echter heb ik me geen moment, als jonge vrouw alleen, onveilig gevoeld.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande foto's zijn gemaakt in Kathmandu.. Ik ben ook nog naar Pokhara geweest..
Omdat het vliegen naar dit stadje vaak niet door gaat.. en relatief duur is als Europeaan ben ik met de bus gegaan. 7 uur.. door de bergen.. dorpjes.. hobbels.. en alles.. hahaha (geen aanrader.. misschien heen met de bus, terug met het vliegtuig of andersom)

Afbeelding
Onderweg in het prachtige langschap stonden her en der enorme reclame borden.. vol verbazing heb ik hier nog over nagedacht.

Afbeelding
Aangekomen in het hotel maakte ik een sprongetje! Een balkon! Airco! Een schimmel vrije douche! Een welkomsdrankje! Wat voelt dat ontzettend lekker na een busreis van 7+ uur!

In Pokhara stond een trekking op het programma, een dan voor dat ik de bergen in zou gaan is de enorme sneeuwstorm door het gebied getrokken. Hierbij zijn doden gevallen en Nederlanders vermist. Vanuit Nederland kreeg ik veel berichtjes en telefoontjes of ik a.u.b niet de trekking wilde doen.. Ik respecteerde de wens van mijn familie en vrienden en ben in het dal gebleven (helaas)

Afbeelding
Ook in Pokhora heb je een aantal tempels. Bij 1 van die tempels raakte ik in gesprek met een jonge boeddhist. Van hem kreeg ik deze Tika (stip op het voorhoofd) Het staat voor bescherming.

Afbeelding
Nog een foto uit Kathmandu. Nepal is een prachtig land, die met geen ander land te vergelijken is. Het is middeleeuws, maar de mensen zijn zo erom vriendelijk. Mensen groeten je op straat zonder dat ze iets van je willen. Ze zijn geïnsereerd in waar je vandaan komt en wat je in Nepal doet. Zodra je zegt dat je in de 20 bent en nog op school zit.. denken ze alleen wel allemaal dat je dokter word.. en gaan de prijzen wel omhoog.. ach.. :)

Ik denk dat het zeker geen land is voor iedereen. De stroom die zo nu en dan uitvalt voor een paar uur, geen harde wegen zonder gaten.. en alles is een beetje viezig.. maar als je hier geen enkel probleem mee hebt is het werkelijk prachtig!

En nummer 15 is een rustige afsluiter uit Pokhora..
Afbeelding

LaCiega

Re: [FOTO] Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 01:37

Prachtig zeg! Zowel de foto's Ls de omgeving. Had je verwacht je er onveilig te gaan voelen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 02:47

Wauw ! Ziet er prachtig en heel gaaf uit!

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 05:40

Wauw! Hele mooie foto's! Nepal staat nog steeds op mijn travel bucketlist!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:40

WAUWW! Wat heb je prachtige foto's gemaakt. Lijkt er echt een paradijs zo. Prachtig! Bedankt voor je pb. ik geniet echt van je topic, ik kan niet wachten tot de twee week voorbij zijn en ik er zelf ook voor vier weken heen vlieg. Hoe lang ben je gebleven? Nog does en dont's en tips? :+

Waar heb je het meeste van genoten? :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:45

Wat een gave ervaring en gave foto's, super!

Als ik ooit nog eens de kans krijg..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:53

Oh wauw, dankjewel voor het delen!
Nepal is me de laatste tijd meer gaan trekken en heb 'm op m'n wishlist gezet. Hij stijgt steeds hoger :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:12

<3 Oh wauw, wat verschrikkelijk mooi! <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:17

Woww... Tibet en Nepal staan ook hoog op mijn lijstje, het lijkt me zó gaaf!

Hoe kwam je er zo terecht? Echt helemaal zelf gegaan? Stoer!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 16:58

zo.. hello! haha zoveel reacties had ik nog niet verwacht!

@LaCiega ik denk dat het overal even veilig of onveilig is.. echter was ik nog nooit zo ver naar het oosten gereisd. Jonge Europeaan vrouw alleen.. je weet het van te voren niet..

@ismy Ja, sorry het heeft even geduurd haha Ik zet vanavond nog even 2 filmpjes in dit topic.. ga je leuk vinden! Weet ik zeker! Ik ben 3 weken gebleven.. Iets wat je niet moet doen.. heb ik eigenlijk niet..
Het meest genoten heb ik van het gesprek met de jonge boeddhist.. heeft veel voor me betekend verder!

@Yv_ Ik reis al een tijdje alleen. Ben 2 keer alleen naar Ijsland geweest, Rusland, midden oosten en nu Nepal dus.. Ik zat bij het reisbureau en wilde eigenlijk naar zuid-amerika.. Liefst Mexico.. ze raadde me dat echter niet aan om alleen te doen met mijn leeftijd (22).. Een collega van haar kwam met Nepal.. boekje bekeken en meteen geboekt!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:08

Wauw wat ziet nepal er prachtig uit!

Dit is het eerste jaar dat ik op reis ga. En Nepal komt ook zeker op mijn lijstje te staan om ooit te bezoeken!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:27

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:39

Nepal staat ook hoog op mijn lijstje en met deze ervaring en prachtige foto's steviger dan ooit. Moet een geweldige reis geweest zijn :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:36

Wat een prachtig overzicht, hele mooie foto's ook.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:38

Heel erg mooie foto's. Bijzonder dat chaos en rust zich zo afwisselen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:45

Wat een fantastische foto's. Je weet echt een heel mooi beeld neer te zetten zo, wow.
Ben erg benieuwd naar nog veel meer eigenlijk.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:15

Wat een prachtige foto's zeg. Die bossen kabels heb ik zelf in Vietnam ook veel gezien. Vraag me altijd af hoe ze er achter komen welke kabel wat is als ze iets moeten repareren :')

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:54

Heel erg mooi! Nepal staat al een tijdje op mijn lijstje, ik hoop er dit jaar nog doorheen te komen.