Macedonië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Macedonië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 23:28

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het land Macedonië.
Wij willen waarschijnlijk in juni er heen.
Wat is leuk om te doen en te zien.

We willen wel in de buurt van ohrid of struga gaan zitten.

eroslover

Re: Macedonië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:56

Is er niemand bekend met Macedonië?

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:20

Hallo,
2 jaar geleden zijn wij naar struga geweest voor onze huwlijksreis. Het weer was er erg goed en eten en drinken erg goedkoop (voor €5 p.p uitgebreid avond gegeten).
Wij zijn met de bus (koste ongeveer €0,50 p.p) 2 keer naar ohrid geweest. Markt even over geweest en gezellig op het terras gezeten. Verder zijn wij nog met een georganiseerde reis naar Albanië geweest. Konden we redelijk goedkoop heen en wou ik graag zien.
Ik vond het een leuk en mooi land om ernaar toe te gaan. Wij hadden ons niet heel erg verdiept in wat we zouden doen en hebben er echt een zon vakantie van gemaakt. Lekker aan het meer gelegen en gezwommen.
Wij vinden het een vriendelijk land en prijstechnisch gezien zeer aantrekkelijk. De volgende keer dat we er heen gaan willen we toch wat meer richting skopje.
Maar hou je van zon en strand is het echt een aanrader.
Mocht je je er wat meer in verdiepen dan is er vast wel wat meer te zien en doen dan wat wij nu hebben gedaan.
Wat ik ook erg fijn vond is dat het nog niet heel toeristisch was. Komt wel steeds meer!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 11:47

Klinkt allemaal erg goed. Het staat ook al wel vast dat we gaan, maar ervaringen en tips leken me wel fijn.
Wij willen sowieso dan ook een trip naar Albanië doen, toch wel bijzonder lijkt me dat.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:59

Ik ben er nu twee keer geweest. Super mooi en groen land. De bergen in is ook heel leuk om te doen. Net buiten Ohrid in het dorpje Pestani zit pension Lale van Nederlandse mensen. Daar kan je leuk verblijven ga ik ook vaak heen. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat ze hele leuke excursies organiseren. Dat zou ik ook zeker een keer doen. Ohrid zelf is ook leuk, lekker winkelen en lekker eten. Heel leuk. Struga vond ik zelf wat minder. Het weer in juni is ook nog wel lekker. Zwemmen is dan misschien iets minder.

zeker een land om heen te gaan ook vooral qua prijs is het zeker te doen. Hele leuke en aardige mensen. Ik ben echt weg van het land. Als ik niet naar New York zou gaan dan ging ik zeker terug.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:01

Lale tours had ik inderdaad al gevonden, zag er leuke excursies bijzitten!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:21

Komend voorjaar ga ik (o.a.) naar Macedonië en Albanië, daarna kan ik je wel meer vertellen.

Ondertussen lees ik stiekem mee voor leuke tips voor Macedonië :D

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:55

Albanië vond ik persoonlijk toen wat minder. Je zag echt dat de mensen anders zijn.

Land vond ik iets minder maar dat is ook persoonlijk. maar als je toch erheen kan zou ik dat zeker wel doen. Alleen al voor vergelijking.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:57

Ben ook naar Ohrid op vakantie geweest, 1,5 geleden in de zomer. We wisten niet wat we moesten verwachten behalve zon en strand. Ik was er met een vriendin, we hebben ons heel goed vermaakt! Veel op het strand gelegen. Nouja we zaten bij een kiezelstrand dus niet echt een zandstrand, maar lekker warm en vriendelijke mensen. In Ohrid zijn heel veel leuke barretjes en restaurantjes waar je tot s'avonds laat kan eten en borrelen. Erg gezellig! Daarnaast voor het eerst wezen duiken, wat was dat gaaf! Tot 8 meter diep gegaan en in het meer prachtige vissen gezien! Ook een dagje een auto gehuurd, was goed betaalbaar en zijn rond het meer gereden. Dus ook de grens over naar Albanie, vond Albanie ook beduidend minder. Macadonie kan ik echter aanraden. Als we om de weg vroegen wilden iedereen je te woord staan ookal was dat in gebrekkig engels. Zijn bij ons hotel spontaan uitgenodigd voor een bruiloft en hebben veel vriendelijke mensen ontmoet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:19

Ik vond Albanië ook niet heel bijzonder eerlijk gezegd. Heb een dagtocht gedaan, maar zou niet persé nog eens terugkomen voor een wat langer verblijf. Macedonië vond ik wel erg mooi, al die kerkjes en andere historische dingen <3 Het zit er vol met Nederlanders, maar prijstechnisch is Ohrid volgens mij op dit moment wel de beste deal als je goedkoop naar de zon wil :j