Goedkope vakantie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedkope vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:09

Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een leuke vakantie in de zomer met m'n vriend. Frankrijk, italie, of spanje, maar niet verder.. Op een vakantiepark of een huurhuisje bungalow of iets, het liefst geen hotel. Hebben jullie nog ideeën? Ervaringen?

We willen met eigen vervoer gaan, mijn vriend is 19 tegen die tijd, en ikzelf 17 dan. Dus het moet wel iets zijn waar 'kinderen' toegestaan zijn aangezien ik nog niet onder volwassene val. Strand zou fijn zijn maar als er een zwembad is, is dat ook goed. Centrum mag tot 5 km zijn ongv.

De prijs kan ik zelf niet erg inschatten, al veel gezocht maar ik heb zelf geen ervaringen met wat duur is en wat niet.. Mijn ouders helpen zo ook mee, maar als jullie nog optie's hebben hoor ik het graag!

dovish

Re: Goedkope vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:33

Met dat soort 'goedkope' vakanties is de benzine vaak het duurst.. Kamperen een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:47

Ja da's waar, m'n vriend heeft een zuinige auto maarja, benzine is erg duur. Kamperen zaten we ook al aan te denken, maar hij heeft liever een huisje. Glamping keek ik ook al naar maar is prijzig, en meestal is dat met volwassene, dan kan 'ie wel in z'n eentje op vakantie maar zonder mij haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:48

Kamperen maakt vaak niet erg veel uit of je wel of geen 18 bent.
Luxemburg is niet ver, goedkope benzine en leuk land! Veel te doen en te zien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:49

Kan toch ook wat in Nederland zoeken,genoeg leuke plekken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:53

Is het trouwens jullie eerste vakantie?
Dan zou ik in Nederland blijven.
Wij zijn onze eerste vakantie op Texel geweest. Erg leuk eiland, ook veel te doen en te zien.

Hebben wel gekampeerd, dat doen we altijd :+.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:53

Een vakantie via een jongerenreisorgansatie als http://www.x-travel.nl . Zij bieden goedkope vakanties aan. Ik heb het zelf op die leeftijd ook een paar keer gedaan. Tip: wij kozen voor busreis, maar bijna altijd komt een paar dagen voor vertrek een mailtje met dat er nog plekken over zijn in het vliegtuig en dan kun je met korting vliegen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:46

Ess_Ramona schreef:
Is het trouwens jullie eerste vakantie?
Dan zou ik in Nederland blijven.
Wij zijn onze eerste vakantie op Texel geweest. Erg leuk eiland, ook veel te doen en te zien.

Hebben wel gekampeerd, dat doen we altijd :+.

Het is wel onze eerste vakantie samen ja (: maar we willen graag naar het buitenland omdat we wat rust nodig hebben allebei en even ver weg willen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:47

dorientjuh schreef:
Een vakantie via een jongerenreisorgansatie als http://www.x-travel.nl . Zij bieden goedkope vakanties aan. Ik heb het zelf op die leeftijd ook een paar keer gedaan. Tip: wij kozen voor busreis, maar bijna altijd komt een paar dagen voor vertrek een mailtje met dat er nog plekken over zijn in het vliegtuig en dan kun je met korting vliegen. :)

Zit je dan in een groep of heb je dan een normale vakantie met 'n tweeën?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:48

Dan zit je wel met een groep.
Maar Texel is ook wel echt weg hoor.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:54

Ik ben ook met X-travel geweest maar voor mij nooit meer. Wat een ongeorganiseerde bende was dat zeg!
Echt goedkope vakanties zijn er natuurlijk niet je bent altijd geld kwijt. Het is belangrijk dat je jezelf een budget voor ogen houdt. Ikzelf zou lekker met het vliegtuig gaan. Je hebt buiten je benzine ook nog tol op de snelwegen en ook dat is prijzig.
Ik hoorde laatst wel op de radio dat er een vakantie naar Turkije aangeboden werd voor 200E. Geen idee of het iets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:24

Ess_Ramona schreef:
Dan zit je wel met een groep.
Maar Texel is ook wel echt weg hoor.

We willen liever niet met een groep, wij zijn niet van die jongeren die altijd maar drinken feesten en alles. We willen een rustige vakantie, en ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik aardig volwassen ben voor mijn leeftijd, dus ik zie mezelf niet op een jongeren plek, ik zal nog even kijken naar texel of er iets leuks tussen zit (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:25

lucifertje schreef:
Ik ben ook met X-travel geweest maar voor mij nooit meer. Wat een ongeorganiseerde bende was dat zeg!
Echt goedkope vakanties zijn er natuurlijk niet je bent altijd geld kwijt. Het is belangrijk dat je jezelf een budget voor ogen houdt. Ikzelf zou lekker met het vliegtuig gaan. Je hebt buiten je benzine ook nog tol op de snelwegen en ook dat is prijzig.
Ik hoorde laatst wel op de radio dat er een vakantie naar Turkije aangeboden werd voor 200E. Geen idee of het iets is.

Da's waar, korting op vliegen d.m.v mijn vader kan ik krijgen dus misschien nog niet eens zo'n gek idee. Ik zal even kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:20

We gaan toch nog kamperen! In vendee Frankrijk. 170 intotaal om twee weken te gaan kamperen..