Dus 6 kamers geboekt, met die gratis annulering. De dag later bleek dat zeker 2 mensen niet meekonden dus hij wilde wat kamers afzeggen. Toen bleek tot zijn grote schrik dat het hotel al 1000 euro had afgeboekt
, meteen die avond ervoor al. dit was al vreemd omdat zij geen creditcard gegevens hadden gekregen van hem en ze officieel via booking.com die niet mogen hebben.Na een nogal klantonvriendelijk telefoontje naar het hotel komt het er op neer dat de gratis annulering niet voor hun gold vonden ze
. Op zijn mededeling dat hij dan bij zo n star vreemd klantonvriendelijk gedrag alles maar wilde afzeggen. Dat mocht wel van ze maar de 1000 euro zou hij toch kwijt zijn dan. Dus geen kamers en geen 1000 euro. Wat in onze ogen gewoon diefstal is omdat er geboekt is met kostenloze annulering en daar zelfs voor betaald is.
Na veel heen en weer gebel en gemail en hij echt geen andere keus heeft dan de kamers maar te nemen omdat het geld anders helemaal voor niks weg is. Nu blijven er dus 2 kamers over die niet gewenst zijn, die mochten naar een andere dag verschoven worden mits het een zondagnacht is. En ook nog een nacht ipv de twee die geboekt zijn.
Voor ons is dit oplichting, diefstal of in ieder geval niet echt legaal en zeker niet klantvriendelijk. Alleen hebben we ook niet de fut er nog meer tegenin te gaan. De twee overgebleven overnachtingen gaan we wel weggeven of doorverkopen of zo.
Hebben meer mensen zo iets meegemaakt?
. Dit kan ook tegen je gaan werken.