Kamelen rit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Kamelen rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 22:43

Hoi

ik ga samen met mijn vriend binnenkort naar Marokko.
Nu leek ons een kamelen rit wel leuk, maar is dat wel zo?
Wat zijn jullie ervaringen?

Is het zielig? Saai? Ik ben een doorgewinterde buitenrijder en doe soms lange strandritten, dus vroeg ik me wel af of ik dit zou gaan leuk vinden, zo achter elkaar een kamelen rit doen.

Jammer genoeg heeft mijn vriend geen paardrijd ervaring, anders had ik voor arabieren of berbers gekozen.

Eventueel zouden we in plaats daarvan een lange fietstocht doen of met de quad door de woestijn gaan.

Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen en wat waren de prijzen bij jullie?

Oliiviia

Re: Kamelen rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:49

Ik zou voor de quad gaan!

Ik heb zelf een kamelenritje gemaakt van een halfuurtje ergens random in een Marokkaans dorp.
Het was bloedheet, ik zat op een soort van patattenzak die met nare riemen aan het dier was bevestigd.
Daarbij maken deze dieren ook grote bewegingen en wordt je dus de hele tijd lichtjes van voor naar achteren geslingerd. Het zat dus niet echt goed bij mij, dus om een echte rit te doen (ik neem aan van enkele uren) raad ik toch niet aan :+
(ik ben zelf overigens ook wel een doorwinterde buitenruiter)

Maar als je het toch wilt doen, kijk dan even of de dieren fijne zadels hebben (dus geen koorden als 'singel' etc). Overigens kostte het ook niet zo veel bij mij (er was eigenlijk niets dat veel kostte daar := )

Ik zou voor de quad tocht gaan, lijkt me erg gaaf! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:01

Ik heb in Jordanië op een kameel gereden. Eigenlijk op een dromedaris maar alleen in de Nederlandse taal maken we verschil in 1 of 2 bulten, in iedere andere taal heten ze hetzelfde, Camel.

Het gevoel op een kameel te zitten is heel apart, vooral als ze wat harder gaan, je hobbelt alle kanten op en zit het beste in een soort dameszit. Dus wel leuk om te doen en zielig, ik weet het niet ze hoeven niet hard te werken, eten hap snap een hap woestijn gras en onze kamelen zagen er niet triest uit. Over de halsters kan je misschien wel wat zeggen, maar ze hebben daar geen divoza op iedere hoek.
De mensen zorgen op hun manier wel goed voor hun dieren, zij zijn hun inkomstenbron.

Wij reden wel in een soort treintje, ik met een man ernaast voorop op een hengst en twee vrouwtjes aan mijn zadel geknoopt erachter.

Het leukste was nog wel dat er een jong mee liep met de groep, echt zo schattig: meet Keesje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:05

Volledig off topic, maar de foto hierboven is in combinatie met je onderschrift hilarisch Tiwi1969

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 23:46

Haha oke bedankt voor jullie antwoorden!

Maar wel verdeelt natuurlijk :P

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:00

Ik ben op dezelfde plek geweest as tiwi1969. Ik vond het toen leuk, maar vorig jaar ben ik met een 4x4 in de Sahara geweest en dat was echt geweldig! Ik zou dus voor de quad gaan. (Of natuurlijk beide als je die mogelijkheid hebt)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:07

ik heb in nederland gereden op een kameel daar gingen we gewoon langs de weg :). ik wou het graag maar niet in de hitte van een warm land.
erg leuk om eens gedaan te hebben!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:44

Dit was bij de tentenkampen in Wadi Rum, daar hebben we ook een jeeptocht gedaan door de woestijn echt super gaaf inderdaad

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:46

Punz schreef:
Volledig off topic, maar de foto hierboven is in combinatie met je onderschrift hilarisch Tiwi1969

De bijnaam van mijn Groninger topper is Kees, daarom hebben wij dit kameeltje Keesje genoemd. De bedoeïenen spraken geen Engels en begrepen onze vraag naar de naam van het kameeltje niet...

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:15

ik heb in marokko een kamelenrit gedaan en ik vond het hartstikke saai.

inderdaad, het "zadel" deed pijn (was volgens mij een houten blok :') ) en na 20 minuten had ik het al gehad. uiteindelijk een uur erop gezeten maar ik verveelde me kapot omdat het zo langzaam ging en had pijn aan mijn benen -O- \

vond het wel leuk om een keer mee te maken, en heb er leuke foto's van. maar zou er echt maar een kwartiertje opgaan..

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:17

Ik heb in Kenia een strandrit op een kameel gedaan. leuk om een keer mee te hebben gemaakt maar uhm ja, mijn kont en ik waren blij toen ik weer op de grond stond :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:55

Ik heb in Tunesië op een dromedaris (Camel) gereden. Ik reed zonder zadel, alleen een kleedje en zat achter de bult en was een prive tocht met de eigenaar van de dieren. Was erg leuk en zat wel schommelend maar wel fijn, ook stukken harder gegaan dan stap. Ze werden goed verzorgd en waren echt de trots van de eigenaar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:59

Ik vond het ook maar saai, haha. Die beesten mochten alleen in stap en dat ging mij na een tijdje echt niet hard genoeg. En ik ergerde me aan de mede toeristen die bij het minste of geringste begonnen te gillen als dat beest een stap opzij deed, dat vond ik wel het ergste.

Maar leuk om een keer mee te maken hoor!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:06

Tja daar kan je je aan ergeren, ik heb er juist grote lol omgehad.

Vervelen heb ik met absoluut niet gedaan, de omgeving was prachtig met zonsopkomst en wij hadden Keesje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

Ik vond er niets aan, je stapt enkel een stukje van A naar B, in een treintje, that's it.
Ik zou voor een andere optie gaan en de kameel lekker laten staan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:27

Bedankt voor al jullie meningen en foto's!
Interessant om te lezen hoe en wat.

We zullen waarschijnlijk kiezen voor een mountainbike tocht of quad, naargelang de prijs.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:06

Ik heb een niet zo'n leuke kamelen ervaring..
Ik heb dit in Dubai gedaan en kwam bont en blauw terug..

De kamelen zaten met een touw aan hun halster vast aan het zadel van de voorganger.
De kameel achter mij had er geen zin meer in, bleef staat en trok zn kop achteruit.

Ja, ik ben er afgedonderd met zadel en al..
Als je gaat.. zou ik er op letten hoe ze vast zitten.. tip van flip.. want een kameel is hoger dan je denkt haha