Dagje uit met mams

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Dagje uit met mams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:09

Niet zover als de meeste bestemmingen op dit subforum...
Maar toch een poging...

Vorig jaar voor het eerst een dagje samen met m'n moeder weg geweest. Naar de Titanic Exhibition in Amsterdam Expo. Hartstikke gezellig samen in de trein, daarna nog even op schiphol geweest omdat we vliegtuigen en vliegen fascinerend vinden. 's Avonds tegen half tien waren we weer terug.

Onwijs gezellig, dus willen we dat weer eens doen. Maar waarheen?

De Titanic Exhibition vonden we allebei heel erg interessant, maar waar vinden we nog zoiets? Niet over Titanic, maar gewoon een goed verhaal, historisch. Of gewoon iets vet interessants maar niet alledaags.
We hebben de voorkeur om met de trein te gaan (vanuit Groningen), gewoon omdat we treinreizen wel leuk vinden. Maar voor iets bijzonders willen we vast een uitzondering willen maken in de auto.

Hoop dat jullie leuke ideetjes hebben! Oh en sauna achtige dingen vind ik te gewoontjes ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:43

Aviodrome?
Om in de vliegsfeer te blijven. :D
Hoewel, daar ben je met 2 uurtjes klaar mee.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:45

Body worlds? Zit nu vast in Amsterdam.

Janine1990

Re: Dagje uit met mams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 18:48

Zijn we niet wat te oud voor de Aviodrome?? O:) (heb even op de site gespiekt)
Twee uurtjes is wel wat aan de korte kant... WOII vinden we ook erg interessant, maar dan graag the untold stories zeg maar...

Body Worlds vind ik echt waanzinnig gaaf! Goed om te weten dat die daar nu vast zitten! Ik weet alleen niet of ik m'n moeder daar echt warm voor kan krijgen. Die is er nog niet zo heel erg fan van.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:50

Corpus in Voorschoten (meen ik uit mijn hoofd). Is voor jong en oud, een rondleiding door het menselijk lichaam, maar zonder het explicite van Body worlds. Wil er zelf graag een keer heen, lijkt me heel interessant. Geen idee hoeveel tijd je er kwijt bent overigens.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:53

Dagje huishoudbeurs.

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:55

Corpus zit eigenlijk in Oegstgeest maar is inderdaad dichtbij Voorschoten. Is dus wel wat ver weg misschien maar heel erg interessant! Een rondleiding duurt iets minder dan een uur dus het is niet echt een dagje uit misschien... http://www.corpusexperience.nl/nl/

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:57

in nijmegen heb je het afrika museum, misschien dan met de trein naar de dierentuin in overloon, of in kerkrade naar het gaiapark, dierentuin

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:27

Corpus is leuk!!! Ben ik ook met mijn moeder geweest :)

Het Omniversum in Den Haag vonden we ook leuk. Kan je makkelijk combineren met Muson/Scheveningen/Kijkduin. Zou dan weer niet naar Madurodam gaan, vind ik weer te saai :P

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:28

Overigens is Naturalis is Leiden ook leuk als je wat ouder bent, al die beesten zien blijft gaaf :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:30

Nationale gezondheidsbeurs/jaarbeurs utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:31

Mijn moeder had de droom naar paleis het loo , dus ik weekend weg. Dag 1 paleis het loo , dag 2 de apenheul , dag 3 fietsen en laatste dag gingen we naar burgers zoo . Ze is 57 maar jeetje wat kan een vrouwtje genieten , ze glunderd nog want ze had alleen het loo zien aankomen _O-

Huishoudbeurs :j

Of een musical? Ik ben naar sister act geweest met mijn moeder , was echt super :) Scheveningen het strand en was echt leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:42

Corpus lijkt me inderdaad ook wel gaaf! Even getest wat ze van Body Worlds vond, maar leek nog niet zo heel erg tegen te sputteren :P

Huishoudbeurs is zó niet iets voor ons, verschrikkelijk!

Dieren hoeven van ons ook niet zo, niet echt ons uitje zeg maar. We houden wel van een bijzonder verhaal.

Omniversum zegt mij nog niet zo heel veel. Museon lijkt me dan wel weer leuk, aangezien m'n moeder ook Den Haag wel erg leuk lijkt. :)

Paleis het Loo zijn we jaren geleden al geweest, ook niet echt het uitje dat ik voor ogen heb. M'n moeder wordt dit jaar 50, ik ben 25. Ze is vet hip.

Musical heeft ze vorig jaar met m'n zusje gedaan, ik weet niet of ik dat zelf heel erg leuk vind.

Wel echt super bedankt voor alle input so far!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:43

Bijzonder verhaal , iets van een museum?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:48

Rebecca schreef:
Bijzonder verhaal , iets van een museum?

Ja die kant denk ik inderdaad ook op, maar niet het standaard museum dan. Een bijzondere expositie is ook wel leuk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:54

Zelf vliegen of in een simulator?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:55

Liek_ schreef:
Zelf vliegen of in een simulator?

Hmmm nee is ook niet echt wat ik zoek...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:56

Als ik dan iets mag opperen: Corpus in de ochtend, Soldaat van Oranje in de avond. Ligt idioot dicht bij elkaar en SvO is geen musical te noemen, maar echt een beleving!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:58

Als WOII je interesseert;
http://www.tarissing.cybercomm.nl/concentratiekamp.html

Monument kamp Vught is echt een aanrader! Al is vught wel echt ver weg voor jullie(vught ligt naast 's-Hertogenbosch)
In vught heb je wel op loopafstand ook de fussiladeplaats. Ook heel Mooi. Eventueel als je nog tijd over hebt is Den Bosch ook leuk om eens door heen te lopen.. Bij de sint jan( grote kerk) te gaan kijken.. Rondvaart Over de binnen dieze

Ben zelf in westerbork geweest ook heel mooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:59

Choiix schreef:
Als ik dan iets mag opperen: Corpus in de ochtend, Soldaat van Oranje in de avond. Ligt idioot dicht bij elkaar en SvO is geen musical te noemen, maar echt een beleving!

Is wel een musical waarbij als er iets op tv was, we elkaar aankeken zo van: Oeeh... dat lijkt ons leuk...
Inderdaad omdat het meer een beleving is.
Goed idee!