Zwitserland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Zwitserland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 21:37

Mijn vriend en ik willen deze zomer op vakantie naar Zwitserland met de auto. We kunnen helaas niet zo lang (+/-7 dagen). Het leek ons handig om dan op 2 campings te verblijven. 1 in het westen voor 3 nachten, en 1 in het oosten voor 4 nachten bijvoorbeeld.

Nu zijn we dus op zoek naar leuke campings. We houden van rust en natuur, het liefst dus een kleinschalige camping, boven op de berg ipv in een dal. We hebben een tent, maar een blokhut of simpele stacaravan zou ideaal zijn.

Wie kan mij wat meer vertellen over de mooiste regio's en heeft tips kwa campings? :)

Mungbean

Re: Zwitserland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:41

Ik ken geen campings, maar even ter waarschuwing: de euro is zojuist minder waard dan de Frank geworden :P
Vakanties zijn nu dus nog ruim 20% duurder geworden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:43

Ik sta vanaf kleins af aan op de camping in vitznau. Een camping met rust..

http://www.camping-vitznau.ch/

Ja en inderdaad de franken zijn niet normaal gestegen. Wij gaan dit jaar ook niet naar Zwitserland omdat het veel te duur is geworden.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 11:30

Bedankt voor de tip! Misschien wordt het dan toch wel iets anders..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:26

Kijk eens bij Vancansoleil. Ze hebben een camping in Valais, en ook een in Berner Oberland.
Wij hebben op allebei een paar dagen gestaan.

Wat betreft de francs. Wij hebben geluk gehad. We hebben daar per ongeluk teveel gepind aan het einde van de vakantie, en tegenwoordig kun je niet meer bij de bank wisselen. Je moet naar een GWK. Die hebben we geen bij ons in de buurt dus het kwam er maar steeds niet van. Tot ik vorige week het nieuws van de FR hoorde. Toch maar een GWK opgezocht en ook nog winst erop gemaakt :)

Zwitserland was al heel erg duur ook toen de FR nog goedkoper was. Ik ben me er wel van geschokken moet ik zeggen. Vond het af en toe zelfs afzetterij.
Maar het is evengoed een prachtig land.

Misschien kun je als alternatief Oostenrijk nemen. De Zwitsers gaan daar zelf ook veel op vakantie omdat ze hun eigen land te duur vinden.