Eurodisney

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Eurodisney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:39

Hallo bokkers!

Mijn vriend en ik willen halverwege maart 3 dagen en 2 nachten naar Disney gaan. Helemaal leuk natuurlijk! Maar toen ik rondkeek op de plattegrond kwam ik erachter dat het park eigenlijk helemaal niet zo groot is als ik dacht (ik was 9 toen ik er voor het laatst was). Wij willen van zondag t/m dinsdag gaan (dit zijn voor ons de makkelijkste dag ivm werk). Er valt in de dagen eigenlijk niet te schuiven.

Nu vroeg ik mij af, is het park wel echt leuk voor 3 dagen? (We gaan dan naar beide parken). Of hebben we aan 2 echt wel genoeg? Wij gaan echt niet elke attractie af, maar wel gewoon de echt bekende (It's a small world). Het park is van 10.00 - 20.00 open. Maar ik vraag mij echt af of je dat wel een hele dag volhoudt. En of het niet megadruk is op dat moment en dat je dus overal al een uur staat te wachten.

Het scheelt in de kosten ongeveer €150,- als we 2 of 3 dagen gaan.

Wat denken jullie?
Zullen we lekker 2 dagen gaan en dan op maandag en dinsdag, of toch maar 3 en dan van zondag tm dinsdag?

Kamy

Re: Eurodisney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:42

Ik ben Eurodisney fan dus :-) dus ik zeg 3 dgn haha. Nee zonder gekheid, zeker met de Studio's erbij kun je die 3 dgn wel vullen. En anders neem je een Paris visite pasje en ga je vanuit Disney een dag naar Parijs (als dat veilig voelt ahum).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:42

Persoonlijk vind ik Disney genoeg vermaak voor 2 dagen gewoon park en 1 dag Studio's. Studio's ben je wel sneller klaar mee. Het is ook een beetje afhankelijk van de drukte, als je lang moet wachten ben je natuurlijk ook langer bezig.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:43

Ja. Ik zag dat de Studio wel meerdere attracties heeft dan "vroegah". Toen wij altijd gingen was het ook meestal 3 dagen, maar wij waren dan ook met 6 personen en nog jong, dus dan wil je alles nog zien.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 19-01-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:44

Wij zijn afgelopen jaar geweest van vrijdag tot maandag en hadden net tijd genoeg. Er is zoveel te zien en te doen. Veel shows wat toch al tijd kost.

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:44

Ik ga elk jaar drie dagen, ik maak de drie dagen wel vol altijd. Om 7 uur is een parade, en wij gaan dan altijd om half 6/6 uur wat eten kopen en dan alvast zitten zodat we een beetje een goede plek hebben. Dat maakt de tijd ook weer vol, en de wachtrijen bij de (populaire) attracties zijn wel echt heel lang. Wij vinden persoonlijk twee dagen voor de twee parken te kort! Veel plezier in ieder geval ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:45

_Blacky_ schreef:
Wij zijn afgelopen jaar geweest van vrijdag tot maandag en hadden net tijd genoeg. Er is zoveel te zien en te doen. Veel shows wat toch al tijd kost.

Maar wij gaan juist op 2 doordeweekse dagen, ik denk dat het bij jullie ook heel erg druk was?
Shows zijn wij niet zo van. Misschien de parades eventueel maar de echte shows hoeft van ons niet.

sanne_xxxx schreef:
Ik ga elk jaar drie dagen, ik maak de drie dagen wel vol altijd. Om 7 uur is een parade, en wij gaan dan altijd om half 6/6 uur wat eten kopen en dan alvast zitten zodat we een beetje een goede plek hebben. Dat maakt de tijd ook weer vol, en de wachtrijen bij de (populaire) attracties zijn wel echt heel lang. Wij vinden persoonlijk twee dagen voor de twee parken te kort! Veel plezier in ieder geval ;)

Maar ik neem aan dat het doordeweeks veel minder druk is en de wachtrijen dus ook een stuk korter? Elk jaar? Ben je het dan niet een beetje zat? := Ik ben namelijk ook helemaal klaar met de efteling na 20 jaar lang elk jaar gaan :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:47

Ik zou ook 3 dagen doen, zeker als je beide parken bezoekt. Ook op doordeweekse dagen kan het er erg druk zijn, toen ik met school één dag ging was het ook druk en hebben we helaas niet alles kunnen doen. Beter wat tijd over dat je je favo attractie nog een keer kan doen, dan teleurgesteld zijn omdat je niet genoeg tijd had ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:50

Ik ben er in oktober 2013 geweest en ook 3 dagen. Gelukkig maar, want dat hadden we echt nodig! Er is zoveel te zien :j Laatste keer dat ik er was geweest, was ik amper 6 jaar oud. Dus dan lijkt het inderdaad al een stuk groter. Druk is het daar altijd volgens mij.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:51

ik zou ook 3 dagen doen. Ben er ander halve dag geweest met de HEMA vorig jaar, maar dit was echt kort! Lang niet overal in geweest.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:52

Jeetje wat veel reacties al! En dat zo snel!

3 dagen zeggen jullie allemaal dus eigenlijk.

Welk hotel zaten jullie eigenlijk? Wij willen naar Davy Crockett Ranch gaan. Is eigenlijk de goedkoopste optie en nog redelijk luxe ook (lekker de ruimte) en allerlei faciliteiten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:55

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:57

Ghostattack schreef:
Ik had een simpel hotel net buiten Disney (dus geen hotel van Disney zelf), wel gratis pendelbus. Was echt een prima hotel en hartstikke goedkoop! :j Zal even opzoeken hoe het heet.

Edit: Gevonden! http://www.disneylandparis.kyriad.fr/nl ... ign=Kyriad

Thanks!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:58

Wij zijn in november ruim anderhalve dag gegaan (zondag van 16u tot 22u en maandag van 8u tot 16u) en we hebben alles gezien en gedaan in beide parken dat we wilden. Nu hoef ik geen parades te zien en hebben we geen kleine kinderen, dus de echte kinderattracties hebben we overgeslagen, maar wel de show gezien die we wilden en geen onredelijk lange wachtrijen.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:59

Als je 3 dagen gaat van de zondag t/m dinsdag heb je natuurlijk wel een drukkere dag op de zondag. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je tijdens een vakantie periode gaat ja of nee..
Ik vond het op de plattegrond ook best tegenvallen met hoe groot het is. :o Maar ik denk dat je door de drukte wel echt goed je dagen vult. Ik zou voor 3 dagen gaan als ik jou was.

Meer kan ik je niet wijs maken, ik zit mezelf ook al helemaal lekker te maken met Disney, ik ga dit weekend. Nouja, alleen de zaterdag. 's nachts met een bus een en de andere nacht met een bus terug. Met 'de rotterdam-pas' was er pas een of andere actie waardoor je voor niet zoveel geld een retourtje Disney kon kopen! :D

Het schijnt ook dat je geen eigen consumpties mee mag nemen het park in.. Dat is dan weer iets minder..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:02

Davy Crockett is een echte aanrader! Ook voordeliger, omdat je zelf kunt koken.
Er rijdt alleen geen pendelbus vanaf de davy crockett, je moet zelf heen en terug met de auto. Wel gratis parkeren uiteraard.
Disneyland is behoorlijk groot hoor :+.
Als je alles goed wilt zien en doen, zijn drie dagen al krap voor beide parken.
In een drukke periode redt je dat maar net denk ik.
Wij waren net na de zomervakantie doordeweeks, voor disney dus heel rustig en we hadden net genoeg aan drie dagen.

@ Loretteeee: wij zijn vorig jaar eind september gegaan en we hadden gewoon tassen mee voor ons eten en drinken hoor. Was geen probleem bij de tassencontrole.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 15:09

Wij willen er op zondag rond een uurtje of 12.00 zijn.
Maandag dan de gehele dag en dinsdag rond een uurtje of 16.00 weer weg.
Hoeven we niet belachelijk vroeg op en zijn we ook nog eens op tijd thuis.

De zondag zal de drukste dag zijn ja, maar dat geeft niet. Ik had gepland om dan dag 1 en 3 naar het gewone park te gaan en dag 2 naar Studios.

Eigen vervoer vanaf Davy Crockett wist ik inderdaad!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:09

Ik zou zeggen 2 dagen is meer dan genoeg als je doordeweeks gaat, ben afgelopen november geweest, 3 dagen waarvan 2 dagen in het weekend en zelfs met de drukte is dat genoeg want op de vrijdag hebben we alle grote attracties al kunnen doen. In een aantal attracties zijn we zelfs 3 of 4 keer geweest.

Wij zaten in het Sequoia Lodge hotel, goede bedden maar verder echt een verouderd hotel. Ontbijten was ook onmogelijk vanwege de wachtrijen van +- 30 min 8)7
Volgende keer zou ik niet meer in een Disney hotel gaan.. Wij hadden trouwens tassen vol met eten en drinken bij ons, niemand die er wat van heeft gezegd. Eten en drinken daar is niet te betalen en t eten is ook nog is niet lekker.

T is een btje een negatief verhaal geworden valt heus mee want we hebben echt veel lol gehad en de attracties zijn echt wel heel leuk!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:27

ben er in oktober geweest? 3 dagen en 2 nachten.
Maar je hebt op 2 dagen echt wel alles gezien hoor.
De 3e dag hebben we enkel nog een paar attracties gedaan die we leuk vonden.

Wij zaten in het New York hotel, goed hotel en ontbijt was gezellig.
Er is trouwens een Mc donalds in het park en een pizza/pasta buffet waar je kunt eten zoveel je wil en het is nog lekker ook. (dicht bij de space mauntain ligt dat)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:38

Wij gaan om het jaar drie dagen en die vullen we echt wel. Op de eerste dag kom je aan en ben je dus al later in het park en op de laatste dag ga je weer naar huis en zul je wellicht ook niet tot aan sluitingstijd in het park blijven. Ga je buiten de schoolvakanties (let ook op omringende landen), dan is het er een stuk rustiger en kun je alle attracties wel een keer meepakken en de echt leuke nog wel een paar keer meer ook. En tussendoor heb je dan lekker de tijd om gewoon ergens te gaan zitten en te genieten van het park. Wij verblijven altijd in het Santa Fe hotel en die voldoet prima. Het enige wat je er doet is slapen en douchen, dan hoeft het van mij ook geen luxe hotel te zijn. Dat broodje 's ochtends eet ik net zo makkelijk in een ongezellige eetzaal. Eten en drinken mag je al tijden gewoon het park mee in nemen, geen probleem. Neem in het Studiopark de Stitch (van Lilo en Stitch) show mee, die is zo leuk!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:18

MaricoGraphy schreef:

Er is trouwens een Mc donalds in het park en een pizza/pasta buffet waar je kunt eten zoveel je wil en het is nog lekker ook. (dicht bij de space mauntain ligt dat)

Wait..
mcdonalds? Pizza/pasta buffet?!
Waarom ben ik dat niet tegengekomen, toen ik er was.... klinkt goddelijk!!

Ik vind het eten in disneyland wel lekker trouwens hoor. Ze hebben menu's waar je goed vol van raakt. Rijst met kip is daar erg lekker en de patat en lasagne ook. Mmmm <3
Prijs.. ja.. aan de dure kant voor een menu, maar dan zit je toch echt wel een tijd vol en disneyland is nou eenmaal wat duurder.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:21

Je moet op zn minst een keer een hotdog halen daar hoor! Hartstikke duur, maar zoo lekker :D Ik vond het eten daar zeker niet verkeerd, de prijs daarentegen is echt niet grappig meer.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:26

Ik krijg gewoon trek van al het eten wat voorbij komt. En Disney is Disney niet als de prijzen ook niet zo gigantisch zijn.

Het lijkt mij gaaf om eens in het Disney hotel op het park te slapen.. maar dat is niet normaal meer, die prijs. :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:31

Cinderella schreef:
MaricoGraphy schreef:

Wait..
mcdonalds? Pizza/pasta buffet?!
Waarom ben ik dat niet tegengekomen, toen ik er was.... klinkt goddelijk!!

Ik vind het eten in disneyland wel lekker trouwens hoor. Ze hebben menu's waar je goed vol van raakt. Rijst met kip is daar erg lekker en de patat en lasagne ook. Mmmm <3
Prijs.. ja.. aan de dure kant voor een menu, maar dan zit je toch echt wel een tijd vol en disneyland is nou eenmaal wat duurder.

http://www.disneylandparis.fr/restaurants/

;)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:15

Het zijn niet overal culinaire hoogstandjes maar je kan er echt wel goed eten hoor!