Fotoverslag van mijn reis in het prachtige Zuid India!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

r_oo_sj_e

Fotoverslag van mijn reis in het prachtige Zuid India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:42

Lieve Bokkers,

Afgelopen kerstvakantie heb ik samen met mijn vader een onvergetelijke reis mogen maken naar het zuiden van India, het land dat als mijn tweede thuis voelt. Het was de derde keer dat ik er was. De eerste keer heb ik er 3 maanden gezeten (ook in het zuiden) voor vrijwilligerswerk in een kindertehuis, de tweede keer heb ik twee weken hele mooie dingen gezien samen met een vriendin en ben ik zelf nog 3 weken langer gebleven om weer in het kindertehuis te kunnen zijn.

India is een fantastisch land wat je enorm aanstaat of wat je juist afstoot. Het is een land van uiterste, een compleet andere wereld. De mensen zijn er fantastisch en zo lief, de natuur is prachtig en enorm divers en het klimaat aangenaam. Ik ben echt verliefd geworden op het land en zou er zo kunnen wonen <3 Alle verhalen die je hoort over gevaar, criminaliteit, chaotisch verkeer, lastig gevallen worden, afval etc. Ja dat is er absoluut, maar nee ik heb er geen last van gehad, kwestie van je aanpassen aan de cultuur.

Goed genoeg gepraat, de foto's;
#1 http://i61.tinypic.com/2jb397c.jpg
We zijn begonnen in Chennai, een miljoenen stad aan de oostkust van India.

#2 Afbeelding
Het gemiddelde uitzicht van een stad, behoorlijk volgebouwd.

#3 Afbeelding
En dit is ook niet raar in India. Mensen wonen hier langs een riviertje, tussen het afval en de enorme stank.

#4Afbeelding
Het strand van Chennai, een behoorlijk levendig strand. Niet om lekker te zonnebaden en te zwemmen in zwemkleding (dat is als vrouw zijnde daar sowieso echt not done..) maar vooral om met familie samen te zijn. Een beetje mensen kijken, wat eten etc.

#5 Afbeelding
Na Chennai gingen we met een nachttrein naar Madurai. Nog een typisch stad beeld. In de volle steden is het niet handig met een auto te rijden. Daarom zie vrijwel alleen maar brommers en motoren en ja.. die moeten ook ergens geparkeerd worden :)

#6 http://i61.tinypic.com/24q1mdd.jpg
En natuurlijk de welbekende autoriksja's. (plat gezegd tuktuk) Een vervoersmiddel waar je al snel gebruik van maakt als je geen brommer of motor tot je beschikking hebt.

#7 http://i61.tinypic.com/2e184kg.jpg
Niet voor de zwakke magen. Geen bloed te zien maar toch een kleine waarschuwing!!! Dit is misschien wel een van de mooiste foto's die ik gemaakt heb tijdens mijn reis. Op een heel klein marktje ergens achteraf. Een beetje crue is het misschien wel, maar de sfeer in deze foto blijft mij intrigeren. De bijna vredige blik van de geit die daar als delicatesse ligt, ja ik heb daar echt even geobsedeerd staan kijken O:)

#8 Afbeelding
Na Madurai zijn we richting de bergen gegaan. Naar een wildlife sanctuary. Prachtige natuur daar. Bergen en vooral heel veel echte jungle.

#9 http://i58.tinypic.com/eqnq7q.jpg

#10 Afbeelding
De kleuren daar waren zo bijzonder. Groen was ook écht groen.

#11 http://i62.tinypic.com/11boq6q.jpg
Een behoorlijk onscherpe foto, maar wel het bewijs dat ik tijdens een trektocht te voet wilde olifanten heb gezien. Op zo'n 25 meter afstand!! Zo'n bijzondere ervaring was dat <3

#12 Afbeelding
Dat dieren loslopen is de meest normale zaak in India. Overal zie je koeien op straat lopen (ze zijn immers heilig }:0 ) en ook geitjes, honden, katten, kippen, paarden.. alles kom je wel tegen!

#13 Afbeelding
Na de bergen zijn we naar de westkust gegaan, naar Allapuzha. Een plek dat bekend staat om haar prachtige witte stranden (met heel veel afval of course) en om de uitgestrekte backwaters.

#14 http://i59.tinypic.com/2vmjb5c.jpg
Kerst 2014…..

#15 Afbeelding
En dan de backwaters. <3 <3 <3 :~ :~ :~ WAUW. Misschien wel de mooiste natuur die ik ooit gezien heb. De kleine kanaaltjes, het groen, de eilandjes waar mensen wonen, de rust, gewoon prachtig.

#16 http://i60.tinypic.com/1zpl203.jpg
Daar waar ze nog vissen met een boog…

#17 http://i60.tinypic.com/2q9ymmv.jpg
Hét vervoersmiddel van de bewoners daar. Alles is eilandjes, dus aan een auto/brommer heb je niet veel. Dan maar met de kano!

#18 Afbeelding
Het leven daar is aan het water. Wassen, douchen, de afwas doen, alles doe je met hetzelfde water.

#19 http://i58.tinypic.com/2bqofs.jpg

#20 Afbeelding
We gingen daarna nog een stukje zuidelijker, naar Varkala. Een behoorlijk toeristisch (helaas) strand, maar wederom zo mooi. Het strand is gelegen onder aan een cliff. Bovenop de cliff heb je allemaal kleine winkeltjes en restaurantjes.
Gelukkig hadden we bij het resort nog een stukje privéstrand, zodat we niet tussen de blanke toeristen hoefde te zwemmen (want daarvoor ben ik immers niet daar op vakantie)

#21 Afbeelding

#22 http://i59.tinypic.com/dcpl5x.jpg
Helaas hebben we ook nog een olifant aan het werk gezien. Wat een imposant dier. Werd er zelf een beetje triest van ofzo. De blik in de ogen van het beest zei genoeg. Daarom hebben we ook geen olifantenrit gemaakt, het stuit mij zo tegen de borst. Geef mij ze maar in het wild..

Uiteindelijk zijn we nog 4 dagen in het kindertehuis geweest. Voor mij als thuiskomen. Zo warm ontvangen door de kinderen en die dagen vooral heel erg veel geknuffeld met ze. Ze zijn stuk voor stuk zo prachtig en blij ondanks hun verleden. Fantastisch om te zien hoe een kind kan opbloeien door een stukje veiligheid <3
#23 Afbeelding
Een paar meisjes in een danspositie. Ze krijgen daar allemaal dans- en muziekles, dat staat behoorlijk centraal. Iets waar ze ook allemaal zoveel plezier in hebben.

#24 Afbeelding

#25 http://i62.tinypic.com/23wa5ut.jpg

#26 Afbeelding
Ik zou een heel topic kunnen vullen met die prachtige kindergezichtjes. Stuk voor stuk zo anders en mooi..

Het was een lastige keuze, want ik kan jullie nog 1000 foto's laten zien… Mochten jullie nog vragen hebben over de foto's, het land, de cultuur etc. Vragen staat vrij! :) Ik hoop dat jullie nu een heel kleine indruk hebben gekregen van de prachtige dingen die India te bieden heeft.

Liefs Roos

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:49

Leuk fotoverslag! :) Bij India dacht ik altijd vrij snel alleen aan alle drukke steden, maar als ik deze foto's zie, zou ik er zo heen gaan. Prachtig, vooral die in de jungle! India gaat toch maar wat hoger op mijn lijstje denk ik. ;)

Hoe ben je bij het kindertehuis terecht gekomen voor je vrijwilligerswerk, als ik vragen mag? :)

r_oo_sj_e

Re: Fotoverslag van mijn reis in het prachtige Zuid India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 09:52

Dat mag je zeker vragen hoor! Ik ben daar viavia terecht gekomen :) Dus niet via een organisatie ofzo.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:56

Jeetje wat een bende daar :=

Je maakt mooie foto's, leuk om te zien!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:57

Mooie foto's hoor!
Prachtige reis lijkt mij, maar niks voor mij vrees ik. Alleen al omdat de wegen zo slecht zijn, dat is niet zo handig voor mij... En de berichtgeving dat er zoveel vrouwen het niet best hebben ( zacht uitgedrukt) en de hele erge armoede doet mij niet denken van " daar ga ik fijn op vakantie"

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:08

Het klopt zeker dat veel vrouwen het in onze ogen niet al te best hebben en dat er veel armoede is. Maar ik denk dat je wel in je achterhoofd moet houden dat de cultuurverschillen echt enorm zijn he! Wat hier normaal is, kan daar heel vreemd worden gevonden. Zo is het daar meer dan normaal dat je uitgehuwelijkt wordt, iets wat wij vaak maar vreemd vinden. Daardoor staat de vrouw eigenlijk al een stuk lager in rang dan de man, iets wat daar als fijn wordt beschouwd! En de armoede die wij zien, zien zij niet. Die mensen daar zijn zo gelukkig met de kleinste dingetjes :) Zelfs een plastic zeiltje als dak is oké.

Het is heel lastig om uit te leggen of te begrijpen als je er nooit geweest bent. Je snapt het pas als je het zelf hebt ervaren. Maar ik kan het echt iedereen aanraden het zelf ooit te proeven. Het zet je zo met beide benen op de grond :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:13

Wow geweldig!
Ik weet niet waarom, maar India trekt me al vanaf dat ik tiener ben, helaas ben ik er nog nooit geweest, het staat hoog op mijn lijstje.
Ik heb wel Sri Lanka bezocht en jouw foto's doen me daar erg aan denken. Ik moet toch echt een een keer gaan geloof ik!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:22

Prachtige foto's! Doen mij terugdenken aan onze tijd in het zuiden van India. Wij hebben via een organisatie ginder (READ) een "broertje" dat we financieel ondersteunen. We zijn hem en vele andere projecten van de organisatie (waaronder vooral veel vrouwenzelfhulpgroepen) gaan bezoeken in 2007. Ook wij waren erg onder de indruk van de vriendelijkheid van de mensen ginder, ze hebben zo weinig, maar zouden alles doen om het je naar de zin te maken. Wat mij ook sterk is bijgebleven, is hoe kleurrijk alles daar is. En het vele afval in de straten... Ik zou doodgraag nog een keertje teruggaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:33

Ja ik weet van de cultuurverschillen... Ben al eens in Sri Lanka geweest en ja de mensen zijn superblij met iets kleins. Maar ik zou er absoluut gewoon niet kunnen wonen. Ben een vrouw én heb een handicap... Betekend nog minder waard dan een hond. Daar pas ik toch voor en ben heel blij dat ik in Nederland woon. Ookal is het hier niet probleemloos, maar dat is het nergens he :)

Ik ben geen type dat graag naar luxe resorts gaat, maar die extreme armoede is wel weer het andere uiterste. Het is heel oneerlijk verdeeld in de wereld en in zo'n land komt dat 3 dubbel erg tevoorschijn. Het kasten systeem dat ze daar hebben werkt trouwens ook niet mee om de armoede te bestrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:16

Zo zet je weer op de wereld , wat een verschil maar toch een prachtig land . Arme olifanten pff

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:25

Wat een mooi fotoverslag,
En de kat op foto 18, sorry daar heb ik dus echt even van genoten. Ben er even naar blijven staren :)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:37

Wauw wat een mooi/indrukwekkend fotoverslag!
Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit allemaal gepland hebt, ben je van hotel naar hotel gegaan? Of is het via een instantie geregeld?
Zo'n reis maken trekt mij namelijk ook heel erg :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:53

Hele mooie foto's! Een kijkje in het dagelijks bestaan van mensen daar.

Toch maakt het mij erg triest en zou het daarom niks voor mij zijn om daar op vakantie te gaan.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:30

sanne1992: hihi was al benieuwd of het iemand op zou vallen :P ik moest ook wel een beetje lachen om dat beestje!

Acceptance: Wij hebben niks via een instantie of reisorganisatie gedaan. Lonelyplanet van Zuid-India op zak en gewoon zelf je weg zoeken. Lekker tussen de locals en ook het reizen per (nacht)trein en bus zelf regelen. Vind ik veel leuker en uitdagender dan dat alles voor je wordt geregeld. Nu kom je ook op de leukere kleine plekjes in plaats van tempel naar tempel te trekken!

Selka: Geloof me, er zijn weinig trieste dingen daar. Tuurlijk word je even triest als je mensen zo op straat ziet leven, maar als je daar doorheen kijkt, zie je ook hoe zij toch kunnen genieten van het leven en de dingen die ze wél hebben! :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:36

Wat een mooi verslag TS! Wij zijn op zoek naar een bestemming voor 2016 en een van de landen die op ons lijstje staat is dus India. Ik ga je verslag ook doorsturen naar mijn ouders. Zomaar 'op de bonnefooi' gaan we niet, wij zullen wel met een organisatie gaan (mijn ouders zijn 54 en zien het backpacken niet meer zo zitten) maar ik wil ook graag het e.e.a. zelf uitzoeken. Ondanks al het vuil (en armoede) ziet het er 'prachtig' uit, zo'n land zet jezelf altijd weer even met 2 benen op de grond. Hoe goed wij het hier hebben, maar ook hoe ontevreden wij soms kunnen zijn. Bedankt voor het delen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:23

Wow, wat fantastisch gaaf! Ik zou ook dolgraag een keertje naar India willen, maar ik kan niet kiezen tusen Noord en Zuid. Zuid lijkt me waanzinnig door de prachtige natuur en die dingen, maar Noord lijkt me wel heel erg gaaf door de Ganges, Taj Mahal, de stedelijke steden enz. Heb een paar jaar gekeken om het te combineren met een binnenlandse vlucht, maar dat was echt geen doen. En 2x erheen... Sja, ik weet niet, zijn nog zoveel landen die ik wil zien :').

Ben jij weleens in noord geweest?

Wat ontzettend gaaf ook dat je terug bent gegaan naar de school! Waren er nog kids die je herkende of is het verloop daar vrij groot?

En zijn er geen tijgers daar eigenlijk? Dat dacht ik altijd..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:32

Erg mooie foto's! Leuk fotoverslag! Krijg zin om er ook naar toe te gaan :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:12

Ja misschien heb je wel gelijk. Dat het inderdaad een ervaring is die je weer even terug op aarde zet :)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 11:15

Amburtjoz, leuk dat India ook op jullie lijstje staat! Wij hadden wel een backpack mee, maar we zijn vooral van guesthouse naar guesthouse gegaan. Het is makkelijker dan een koffer, maar echt backpacken met m'n papa van 62 leek mij en hem ook niet echt zo wat! Als jullie nog tips of informatie willen hebben kan je me altijd een berichtje sturen! :)

Yv_, de stedelijke steden heb je ook in Zuid-India! Moet ook eerlijk toegeven dat eigenlijk de meeste steden ook wel op hetzelfde neerkomen. De een heeft een tempel meer dan een ander, maar het ziet er vrijwel hetzelfde uit. Het is niet zoals in Nederland eigenlijk dat elke stad er toch weer heel anders uit ziet. Taj Mahal wil ik ook zeker nog wel eens heen. Nadeel vind ik gewoon dat het daar zo toeristisch is. ik denk dat je het lokale leven daar heel anders en minder meekrijgt en dat is nou net waarom ik op vakantie ga naar dat soort landen. Niet om tussen andere toeristen te zitten :+ maar ik ben nog nooit in Noord geweest nee..
De kinderen herkende me zeker nog en waren ook echt heel blij dat ik terug was <3 het is geen school daar maar echt een huis. Ze wonen daar en gaan naar gewone scholen.
Er zijn zeker wel tijgers, in het park waar we waren gaat het zelfs best oke met de tijgerpopulatie. Alleen zie je ze eigenlijk nooit.... De local gidsen daar die er al zo'n 20 jaar werken hebben ook maar een enkele keer een tijger gezien. Net als zwarte panters, ze zijn er wel, maar onze gids die z'n hele leven er al woont en is opgegroeid heeft er ooit maar 1tje gezien. Dat is wel jammer dat je ze vrijwel niet ziet maar ergens ook wel heel goed.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:21

Ik zou er absoluut niet tegen kunne ndat het milieu daar zo verschrikkelijk vernacheld word.. dat heeft natuurlijk te maken met armoede..

Ik zou me helemaal dood ergeren... ook het dierenleed en mensen leed zou ik niet aankunnen daar.. (ben wel graag op reis, maar india is een van de plekken waar ik niet graag heen zou gaan)

de jungle is natuurlijk wel suuuupervet!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:13

Wat een armoede zeg :(:)!
Ziet er uit als een prachtige reis en wat mooi dat je dit met je vader hebt kunnen meemaken.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 18:59

femo, over de milieuvervuiling daar heb je absoluut een punt. Dat is iets wat ik ook zo enorm zonde vind. Er zijn maar heel weinig dagen (meestal dan een ochtendje) dat de lucht echt blauw is. Verder is er altijd wel hele lichte bewolking, puur en alleen door de luchtvervuiling… Zo zonde!!

JorisDy, ja ik ben ook echt dankbaar dat ik zoiets met m'n paps heb mogen doen <3