Iets leuks voor aankomende zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Iets leuks voor aankomende zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 01:42

Hoi,

Ik ben voor aankomende zomer op zoek naar IETS in het buitenland.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, ook hier op bokt heb ik al rondgekeken naar ranches en zo.

Ik heb dus zo'n 6 weken te spenderen in het buitenland. Aan de ene kant lijkt een ranch/manege me ontzettend gaaf.

Aan de andere kant vind ik het leuk om een groep mensen te leren kennen, meer van mijn leeftijd en zo.
Iets op een leuke camping/restaurant in iets van een resort of iets dergelijks?
Met een leuke groep jongeren lekker werken en eventueel nog wat verdienen.

Maar ik zie het dus écht niet zitten om naar zo'n typische jongerenbestemming te gaan :=
Dus absoluut geen propper of animator op plekken als Kreta, Lloret of Chersonissos.

Wel in Europa ivm kosten dus ik dacht iets van Barcelona, Ierland, Zweden... Iets leuks, iets avontuurlijks..

Heeft iemand iets leuks meegemaakt in ongeveer dezelfde periode als dat ik dat zoek?
Misschien leuke ideeën? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:50

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 03:16

Workaway.info staan heel veel leuke dingen op. Het is alleen wel vrijwilligerswerk maar dat houdt ook in dat je veel vrije tijd hebt. Er staan ook wat socialere plekken op waar je bijv. met 5 man samenwerkt in een gezellige stad.

Verder is het verbazend hoeveel er op marktplaats staat. Ga na vacatures en dan vakantiewerk, voila. Dit is echt heel levendig dus regelmatig nieuwe vacatures. Hiermee heb ik ook mijn plekje in Tsjechië gevonden.

En natuurlijk, hemel der paardenbaantjes, yardandgroom.com. Ik leef van deze site en letterlijk want ik trek van stal naar stal om te werken. Echt een site die je eens lekker moet gaan doorspiiten. Wel is het zo dat de baantjes voor de zomer nog een beetje moeten komen. Alles wat er nu op staat is met een startdatum van per direct t/m in maart. Maar je kunt altijd de stallen mailen en vragen of ze een vacature in de zomermaanden hebben.
Echt hulde voor deze site *\o/* dankzij hun vertrek ik zondag naar een stal in Duitsland *\%/* :j /3

NZ92

Re: Iets leuks voor aankomende zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:58

Lijkt het je niet leuk om te gaan reisleiden in Europa? Als je nog een leuke organisatie zoekt voor een aantal weken in de zomer dan kun je me een pb sturen! ;)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:01

Tsjechië? Hebben ze best wat ranches met nederlandse eigenaren.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:03

Work away is echt een aanrader! Ben vorige zomer een maand naar IJsland geweest om te werken :)
Staan nog meer bestemmingen om heen te kunnen gaan :D

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:24

Ik volg dit topic even. Aankomende zomer heb ik ongeveer 4 weken vrij en ben op zoek naar leuke ideeën!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:36

Bedankt voor de reacties!
Ik ga even door kijken.

Alle tips zijn welkom :)

Via workaway moet je wel betalen om in te schrijven he?
Is er dan wel een goede kans dat je iets vind?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:23

Dat is juist het fijne ervan. De werkadressen moeten ook betalen om hun advertenties er op te zetten. De adverteerders zijn dus een stuk serieuzer daardoor :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:34

Dat is goed om te weten.

Zou het zonde vinden als ik vervolgens niks kan vinden :D

Ik vind het wel moeilijk hoor, het lijkt me geweldig op een ranch maar wil ook heel graag mensen leren kennen en niet 5 weken in the middle of nowhere zitten...