Tips gevraagd camper huren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_91

Tips gevraagd camper huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:10

Dag bokkers :wave:

Mijn man en ik willen graag deze zomer een camper huren en met z'n tweetjes een week of 2/3 door Zweden trekken.
Nu ik op internet aan het rondkijken ben zie ik door de bomen het bos niet meer. -O- :P

Hier in Nederland een camper huren? Maar waar? Hebben jullie ergens goede ervaring mee?
Of is het handiger/voordeliger om in het land zelf een camper te huren.

Ben benieuwd naar de ervaringsdeskundigen onder ons. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:13

Ik heb laatst goede berichten gelezen over Snappcar of Snapcar. Daar huur je van particulieren, ook personenauto's, en er staan reviews bij. Misschien is dat iets voor jullie?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:16

Mijn ouders hebben destijds een camper gehuurd van een bedrijf wat inmiddels niet meer bestaat maat hun ervaring was wel heel positief, daarna hebben ze zelf een camper gekocht.

Een camper huren in het buitenland vonden zij niet praktisch omdat je over het algemeen niet met een auto met buitenlands kenteken in NL mag rijden een camper huren net over de grens met Duitsland was bijv wel goedkoper maar veel onhandiger geweest om daar dan eerst de bagage naartoe te brengen en dan pas op reis te gaan. Hoe de prijzen en mogelijkheden in zweden zijn weet ik niet.

j1988

Re: Tips gevraagd camper huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:47

Houdt wel in de gaten dat er ook campers zijn met een gewicht van > 3500 kg en daarvoor c1 rijbewijs vereist is. Weet niet of ze die ook verhuren maar zou een domper zijn als je na alles erachter zou komen dat je er niet mee zou mogen rijden

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:41

j1988 schreef:
Houdt wel in de gaten dat er ook campers zijn met een gewicht van > 3500 kg en daarvoor c1 rijbewijs vereist is. Weet niet of ze die ook verhuren maar zou een domper zijn als je na alles erachter zou komen dat je er niet mee zou mogen rijden

Wat goed dat je me daar op attendeert. Gelukkig is mijn man vrachtwagenchauffeur. :D

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:46

Sharon_91 schreef:
j1988 schreef:

Wat goed dat je me daar op attendeert. Gelukkig is mijn man vrachtwagenchauffeur. :D

Haha dan is er niks aan de hand :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:59

Beetje afhankelijk van waar je in zweden naartoe gaat denk ik trouwens niet dat het perce handig is om een hele grote camper te huren ook als je hem wel kan rijden, de leuke toeristische weggetjes meer naar het noorden zijn imo niet echt bij uitstek geschikt voor echte bakbeesten. Korter zijn dan 6m scheeld ook een boel geld bij bruggen/veerboten etc.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:17

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:13

Wij hebben verschillende keren een camper gehuurd bij http://www.stijkelcampers.nl/. Lijkt misschien wat duurder, maar ze zijn onbeperkt qua kilometers, en het zijn nieuwe campers, maximaal 2 jaar oud. Voordeel hiervan is de pechhulp in het buitenland, die er dan bij in zit.
Wij moesten er 150 km voor rijden en hadden dat er dubbel en dwars voor over, ik zie dat deze bij jullie praktisch om de hoek zit. :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:17

Probeer er een te vinden die kilometer vrij is. Scheelt je een hoop berekeningen hoeveel he nog mag rijden of extra kosten achteraf.