Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 22:10

Net een stedentrip geboekt naar Polen. Bedoeling is om naar Auschwitz te gaan en nog meer plaatsen te bezoeken. Mensen hier tips qua hotels/eten/dingen die we moeten zien?

_Sofie

Re: Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:13

Auschwitz is erg indrukwekkend om te bezoeken! Vanuit Krakau kan je er heen met de bus.

Vanuit Krakau gaan er ook bussen naar de zoutmijnen (weet niet hoe de mijn heet), dat is ook een aanrader. Het klinkt misschien een beetje duf, maar de mijnen zijn echt heel mooi :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:55

Niemand?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:59

Ja hoor, mijn moeder komt uit polen dus ik kom er heel vaak. Je hebt zoutmijnen bij krakau dat zijn de wieliczka mijnen. Verder heb je de mijnen in bochnia dat ligt wat buiten krakau.

De stad krakau zelf is ook heel mooi. Heel ouderwets terwijl warschau veel moderner is. Ik zal altijd krakau kiezen boven warschau.

Verder ben ik vooral bekend in het zuiden van polen. Als je van bergen houdt kan ik je Zakopane aanraden. Je kunt dan de bergen in met traditionele koetsen of de rivier af met traditionele bootjes (nu heel toeristisch natuurlijk maar nog steeds leuk en mooi om te zien.) Nog zuidelijker ligt Solina, daar ligt de grootste stuwdam van polen met een prachtig stuwmeer. Je zou daar een huisje kunnen huren o.i.d

Ik weet niet hoe lang je gaat of je budget.. Maar polen is zo groot en er is zo veel te zien.... Het is en prachtig land met veel cultuur.

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:17

Poznan is echt een aanrader als je van winkelen houdt.
Wij gaan 2 keer per jaar naar Poznan. Mijn vriend is hier opgegroeid.
Je hebt verschillende grote winkelcentra waar je je ogen uit kijkt.
Ook de oude stad is mooi. Hier kan je lekker eten, op het terras zitten met mooi weer en genoeg te zien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:21

Gurly schreef:
Poznan is echt een aanrader als je van winkelen houdt.
Wij gaan 2 keer per jaar naar Poznan. Mijn vriend is hier opgegroeid.
Je hebt verschillende grote winkelcentra waar je je ogen uit kijkt.
Ook de oude stad is mooi. Hier kan je lekker eten, op het terras zitten met mooi weer en genoeg te zien.

Klopt, Poznan is een stad met veel cultuur en historie, maar ook zeker voldoende voorzieningen en veel natuur (eigenlijk meer rond Poznan). Mijn grootouders wonen vlakbij Poznan, ben er zeker vroeger vaak geweest :)

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:26

Oja en niet te vergeten: ruitersportartikelen zijn er heel goedkoop.
Zo heb ik een maand geleden een nieuwe cap daar gekocht, die in NL 300 euro kost en daar maar 200 euro omgerekend. :)