Costa Rica hoogtepunten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Costa Rica hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:50

Er is heel veel informatie beschikbaar over reizen in Costa Rica, ik ben echter benieuwd naar ervaringen van anderen. Costa Rica wordt mijn volgende reisbestemming, ik heb alleen niet heel veel tijd om te reizen (ongeveer 14 nachten waarvan ten minste 4 aan het strand). Nu zijn er zoveel nationale parken dat ik niet kan kiezen :Y) Ik zou het zonde vinden om 3 plekken aan te doen die min of meer hetzelfde zijn, helemaal in een divers land als CR. Iemand ervaringen, tips of juist afraders?

biancaaaa

Re: Costa Rica hoogtepunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:03

Waar wij erg van genoten hebben in CR: Tortuguero (schildpadden kijken en jungletocht), Monteverde (stuk kouder, nevelwouden), hoogtepunt: Rio Celeste (jungle in vulkanisch gebied), Uvita (rustig plaatsje aan heerlijk strand waar je geweldige strandrit kan maken - alleen galoperen over een verlaten strand) of als je iets meer leven zoekt Dominical.

Corcovado hebben wij ook bezocht en is een schitterend stuk jungle aan de kust maar wil je echt de jungle zien moet je een meerdaagse tocht doen. Wij hadden van tevoren niets geregeld en zijn uiteindelijk afgezet door een gids en hebben een nacht doorgebracht in een gammel hutje (en daar dik voor betaald) op een berg in de jungle maar niets van Corcovado gezien. Uiteindelijk zijn we zelf nog een dag naar Corcovado geweest maar dan loop jij voornamelijk langs de kust.

Arenal vonden wij niets aan, toen wij daar waren was de vulkaan ook niet actief en was het vooral druk met touristen.

San Jose vonden wij ook een vreselijke stad maar wij kwamen ook midden in demonstraties terecht dus dat heeft niet meegeholpen.

Mijn tip is in ieder geval niet alle bekende parken aflopen maar parken in verschillende gebieden te bezoeken. Costa Rica is niet super groot en de afstanden zijn redelijk te doen. Alleen Corcovado was een behoorlijke trip (11 uur in de bus vanaf San Jose). Weet niet hoe je gaat reizen? Overal worden de toeristenbussen aangeboden maar check of er ook een gewone bus is. Dan reis je vaak voor een paar euro in plaats van $40 >

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:55

Tortuguero, Sarapiqui en Rincon de la Vuega (laatste kan verkeerd gespeld zijn). De laatste heeft zwavelbronnen, is qua landschap apart en veelzijdig. Tortuguero heeft veel natuur, en schildpadden!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:27

Leuk dat je gaat! Ik ben met vriendin ook onze plannen aan het uitstippelen. We gaan Honduras, Costa rica en Nicaragua combineren. Er is inderdaad veel om te kiezen in Costa rica (wij hebben ong 11 dagen per land). dus het word ook echt echt afwegen wat we aar willen gaan doen omdat sommige dingen bv ook in Nicaragua en Honduras kunnen.
Heb je al een beetje een route bedacht? Een canopy tour lijkt mij bijvoorbeeld ontzettend gaaf, specifiekere dingen hebben we wel bedacht(bv surfen, sky diven/) maar ik zit nu ook inderdaad te twijfelen over welke nationale parken het mooiste zijn om te kiezen.