Voor wie mij nog onder mijn oude naam kennen, ik ben afgelopen drie jaar meerdere malen naar de Canarische eilanden geweest ( elke keer >2 maanden) voor buitenlandse stages. Deze stages heb ik volledig zelf verzorgd en bijgehouden via blogs. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad tijdens deze stages. Mijn drang naar reizen is enorm aangewakkerd en gelukkig heb ik mijn vriend ook enthousiast gekregen.
We hebben dus besloten om dit jaar een reis te boeken naar Thailand. Een van de landen die we allebei heel graag willen bezoeken.
Ik heb dit keer alleen géén idee hoe ik het moet regelen. Voorgaande jaren had ik 1 vaste verblijfplaats en bezocht ik in mijn vrije tijd vanaf daar allerlei bezienswaardigheden omdat ik natuurlijk doordeweeks gewoon stage liep.
Nu willen we heel graag meerdere plaatsen bezoeken en als het ware ''trekken'' door Thailand. Maar hoe regel ik het beste waar we logeren en wat we precies willen gaan zien/doen?
Doe ik dat daar ter plaatse? Regel ik alles hier in Nederland?
Aantal vereiste:
- we willen 31 oktober vertrekken en 30 november weer terug (een volle maand verblijven dus)
ik heb al opgezocht of we een Visa moeten hebben, maar je mag in Thailand 30 dagen zonder visa verblijven.
- zoveel mogelijk bezienswaardigheden bezoeken die echt gelinkt zijn aan Thailand. Denk aan het boeddhisme, de bijbehorende tempels, de natuur, het eten, de cultuur.
- zo goedkoop mogelijk. Geld speelt opzich geen rol, maar 5-sterren hotels zijn niet de bedoeling. We willen zoveel mogelijk geld steken in het bezoeken van bezienswaardigheden en niet in onze verblijfplaats.
Heeft iemand ervaring met reizen door Thailand? Zoja hoe deden jullie dat? En hoe lang verbleven jullie op één plaats?
Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen en dan zal ik om jullie tegemoet te komen tegen die tijd ook weer een vakantieblog aanmaken