Vakantie kaapverdie maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Vakantie kaapverdie maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 15:25

Hoi hoi!

Aangezien ik al 3 jaar niet op vakantie ben geweest en mijn vriend fysiek zwaar werk doet, zijn wij allebei toe aan vakantie samen. We zijn nog nooit samen weg geweest en we hebben niet het grootste budget. Ik ben toevallig in maart een week vrij van school, ligt buiten het hoogseizoen en dus hebben we voor deze periode gekozen. Echter moet het wel zonzeker zijn en het liefst 25-30 graden :)

Mijn vriend en ik hebben echt behoefte aan zon, zee, warmte en niks doen. Na een tijdje zoeken kwamen we op Kaapverdie uit, hier waren we wel echt enthousiast over! Niet te duur, niet zo lang (6 uur) vliegen en gegarandeerd goed weer.

Ik heb een beetje opgezocht, maar veel kan ik niet vinden over kaapverdie. Ik lees dat er niet veel te doen is en dat er veel armoede is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? In hoe verre kom je in aanraking met de armoede en wordt het verwacht dat wij deze mensen iets geven? En het niks te doen stukje: we willen eigenlijk alleen maar niks doen en op het strand liggen, maar we willen wel een paar keer toch wel iets ondernemen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld en quad te huren?

En het eten, kun je er uiteten? En zo ja, wat voor eten kan ik verwachten?

Dit waren voor nu mijn vragen, ik ben benieuwd naar ervaringen :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:41

Hoi!

Ik ben voorjaar 2014 naar Kaapverdie geweest. Wij zijn naar het eiland Boa Vista geweest, Sal is veel bewoonder, maar geen idee hoe het eiland is.

Boa Vista is inderdaad een arm eilandje, een all in resort is een must. Verder weinig uiteten-mogelijkheden, maar elke avond lekker kunnen eten in het resort!
Quads huren is mogelijk, ook een georganiseerde tour diverse kanten uit is leuk. Ook heb je soms speciale boottripjes waarbij je walvissen gaat spotten. De andere boottour is langs de kust en snorkelen dacht ik. Overigens is de zee niet echt om in te zwemmen, er staat erg veel stroming en ze waarschuwen ook hiervoor. Pootje baden kan goed, maar echt zwemmen zou ik niet doen (de dag voordat wij aankwamen was er een nederlandse man verdronken door toch te gaan zwemmen..)

De wegen in Boa Vista is voornamelijk gravel en zand. Er ligt max 25 km asvalt. Op Sal is dat volgens mij heel anders. Op de terugweg vlogen we van Boa Vista naar Sal en dan naar NL, wij keken onze ogen uit om daar opeens snelwegen te zien die je in Boa Vista dus niet hebt :+

Maar zeer aan te raden! Heerlijk weer, kan wel een wind staan, maar dit laat de temperatuur niet zakken. Zonder wind zou het een graden of 40 kunnen zijn.. Dus laat je niet afschrikken door de berichten dat je er weg zou waaien, dat is het niet waard om thuis te blijven!

Edit; Eten was ruim opgezet bij ons in het resort. Elke dag is er wel rijst aanwezig. Maar ook friet, groente (erwten, brocolli, etc) brood. Echt vanalles!

Met armoede kom je ook niet echt in contact, de armoed is vooral in het noorden en de resorts liggen veelal in het zuiden.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:50

Helaas kan ik je niets vertellen over kaapverdie maar kan je wel vertellen dat mijn vriend en ik er zeker aan denken dit jaar te gaan. Zagen mooie foto's op Facebook voorbij komen _O-

Rindin

Re: Vakantie kaapverdie maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:56

Ik volg, wij willen ook nog eens die kant op. Maar twijfel wel wat over welke periode nou het beste is om te gaan.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:55

Ik ben in oktober een week naar het eiland Sal geweest, en ik ga mee met het verhaal van merel_gomez. Echter waren er bij mij helemaal geen hoge golven, en kon je prima zwemmen. Het water was lekker warm, en op het strand stond er windje, waardoor het niet te warm is, maar gewoon heerlijk om te zonnen en te zwemmen.

Wij hebben ook een jeep tour geboekt bij een local, dit zou ik je ook aanraden! Was erg leuk, en op het eiland hebben ze een aantal mooie plekken! Echter heb je het eiland wel in 1 dag gezien. Wij hadden ook opties om een quad of buggy te huren (wel je rijbewijs mee nemen, die had ik helaas niet bij me). Veder kan je ook duiken, op een bananenboot, snorkelen of op een jet ski. Kaapverdië is alleen geen goedkoop land, alles is vergelijkbaar met hoe duur het hier in Nederland zal zijn.
Er is maar 1 verharde weg op het eiland, en verder allemaal kleine straatjes en zandwegen. Tijdens de jeeptour hebben wij ook zeker gezien dat er delen van Kaapverdië echt arm zijn. Er stonden letterlijk krottenhuisjes en je zag mensen buiten zoeken naar afval. Tegenover de krottenwijk stonden dan weer redelijk mooie betonnen huisjes.

Ons hotel (Hotel Crioula, is een aanrader!) zat vlakbij Santa Maria, dus wij zijn daar een aantal keer geweest. Het is, zoals merel_gomez al schreef, niet erg groot of indrukwekkend. Er lopen wel een hele hoop mensen (ook uit Kaapverdië) die je spullen proberen te verkopen. Met name zonnebrillen of armbandjes. Ze zijn af en toe wel wat opdringerig maar blijven wel netjes en gaan weg als je duidelijk maakt dat je echt niets wil. De mensen zijn allemaal verder hartstikke vriendelijk, we hebben ook regelmatig een praatje met ze gemaakt.
Ook wij hadden schriftjes, pennen en nog wat andere spulletjes, zoals make up voor de kamermeisjes meegenomen.

Ook wij hebben een heerlijke vakantie gehad, het weer is super! Alleen hadden wij het na een week wel gezien, omdat er verder niet veel te beleven valt.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:43

Ik heb gister mijn vakantie geboekt in mei naar het eiland Sal. Het is de bedoeling dat ik daar niet al te veel ga doen maar vooral uitrusten! Ik ben wel benieuwd of supermarkten daar erg goedkoop zijn? Ik zit namelijk in een appartement met eigen kookgelegenheid. Weet iemand ook of je er mooi kunt snorkelen? Ik kan op internet wel veel vinden over duiken.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:52

Hebben jullie eigenlijk het visum vooraf geregeld of op het vliegveld bij aankomst? Ik zie op internet dat allebei kan, maar ben wel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk dat gaat!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:55

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:15

En Birgit, hoe was je vakantie en waar ben je uiteindelijk heen geweest?