Engeland | Offroad rijden en wild kamperen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Engeland | Offroad rijden en wild kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 15:21

Het is weer een nieuw jaar, mijn vriend is alweer druk bezig met een zomervakantie te plannen.

Het idee is om naar Engeland te gaan met de 4x4 auto (terreinwagen), vanuit Nederland op de boot te stappen naar New-Castle of Hull. Dan willen we via de West-kust door de Nationale parken naar Portsmouth. Vanaf Porthsmouth naar Frankrijk om daar nog eventjes zon te pakken. Dit alles in drie weken.

http://i1346.photobucket.com/albums/p69 ... 8d1815.png

Maar een bootreis, dat is al een hele klus om dat uit te zoeken! Wie weet wat de gunstige tijden zijn om te reizen met de boot en welke maatschappij? Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. We willen na de zomervakantie van de schoolkinderen.

Wat zijn de do's en do'nts wat betreft het wild kamperen en wie heeft hier ervaring mee in Engeland?
Natuurlijk houden we het netjes, geen troep ect. Als er een huis in de buurt is, vragen of we er mogen wild kamperen.

Wie o wie heeft er ervaringen of tips en wat moeten we via deze route écht gezien hebben?

Kobus17

Re: Engeland | Offroad rijden en wild kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:43

Met wild kamperen geen ervaring maar voor de boottocht vanuit ijmuiden naar Newcastle kan je met dfds seaways.wij hebben vorig jaar eind augustus ongeveer 350 euro betaald voor auto + overnachting op de boot (hadden een binnenhut). Was gewoon simpel via de website te regelen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 15:48

Ik vind 350 euro zo'n hoop geld.
En er zijn best veel maatschappijen, dus zie even door de bomen het bos niet meer :o

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:55

Misschien jezelf aanmelden bij websites en dan de aanbiedingen in de gaten houden. Het was voor ons wel een retour prijs. Geen idee of je voor een enkeltje minder betaald.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:11

Oh retour valt wel weer mee.
Alleen met het plan dat ik in mijn hoofd heb, gaat dat niet. Hoef alleen heen naar Hull of New Castle. En terug gaan we vanaf Porthmount naar Frankrijk.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:50

Heb net even gekeken bij dfds en bij vertrek op 29 augustus enkele reis exclusief alles (geen eten gereserveerd geen reis- en annuleringsverzekering) wel een auto met max. Hoogte van 2.35 mtr. Kom je op 240 euro. Het is dus mogelijk om een enkeltje te boeken dan moet dat ook kunnen voor de oversteek van portsmouth naar Frankrijk al heb ik daar geen idee van welke rederijen daar vandaan gaan. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:53

Het enige wat ik je wil vertellen is dat je in Engeland ook prima zon kan pakken, daarvoor hoef je echt niet naar Frankrijk :D.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:56

Heb eventueel nog wel wat tips qua bezienswaardigheden in Snowdonia / Middenwales, weet niet waar jullie interesses liggen?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:57

Ik zou dan eerder naar schotland door rijden daar kun je prachtig wild kamperen en is in september ook nog wel mooi weer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:59

Letsdunit schreef:
Ik zou dan eerder naar schotland door rijden daar kun je prachtig wild kamperen en is in september ook nog wel mooi weer.

Ik ben ook groot Schotland fan :D Maar op deze route heb je ook prachtige nationale parken waar je zeker ook wild kunt kamperen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:06

Als het zonnig is, dan zullen we inderdaad langer in Engeland blijven :j

Letsdunit en Gaucho we wilde eerst ook naar Schotland, alleen daar heb je bijna geen offroad paden. In Engeland heb je talloze offroad paden waar je legaal over heen mag. Dus vandaar dat het Engeland gaat worden.

Interesses liggen vooral bij het offroad rijden. Maar ik vind schattige dorpjes ook leuk <3
Voorderest zijn we helemaal zelfvoorzienend, dus hoeven niet op een camping of ergens bij restaurantjes uit te komen. Af en toe en supermarkt zou fijn zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:58

Houdt P&O de komende tijden de gaten! Vorigjaarhadden ze rond deze tijd een actie dat je voor 16 euro jeauto meemochtnemen. Misschien hebben ze dat dit jaar ook weer. Verschil tussen hoek v Holland en Brugge scheelt een paar euro, maar meestal redt je dat niet met debrandstof. Verder... Doordeweeks overgaan is goedkoper dan van vr tot zo en aug en sept zijn vaak de duurste maanden.

Kijk serieus eens naar dekosten om als voetpassagier over te gaan en daar een auto huren. Zeker als je een kleine stadsauto huurt kan t goedkoper zijn dat de terreinwagenmeesjouwen. :) brandstof is daar nl ook duur, al zonder omrekeningsfactor.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 19:22

Zonder auto is geen optie voor ons.
Dat is in de zomer ons rijdende huis en met een gewone stadsauto kom je niet ver, over modderpaadjes, kiezelwegen en bergen..

Kijk voor de grap eens in mijn profiel, de eerste foto's dat is de bedoeling. Gaat niet lukken met een stadsauto :')

Bedankt ik zal eens kijken voor doordeweeks.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:24

Wij zijn net terug van twee weken Groot-Brittannië. We zijn met Dfds naar Newcastle gegaan voor €240 (auto, 2 pers. en upgrade van de hut). Vervolgens zijn we naar Edinburgh en via Inverness naar Skye gereden. Toen zijn we via Glasgow en Manchester naar Londen gereden voor Oud&Nieuw en hebben we de pond naar Duinkerken genomen (80 pond). Deze hadden we niet vooraf geboekt. We zijn gewoon naar Dover gereden, vanwaaruit P&O, Myferrylink en Dfds varen, en hebben de eerstvolgende genomen. De afstanden waren precies goed, waardoor we steeds circa 4 uur reden. Persoonlijk vond ik Schotland mooier, maar ook Engeland heeft een prachtige natuur.

Wij waren vrij veel kwijt, maar sliepen in hotels en zaten natuurlijk in het dure kerstseizoen.

Brighton is trouwens erg mooi in de zomer en ook helemaal niet zo koud geloof ik.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 19:28

Afbeelding
Mijn hotel ligt op het dak, keuken zit in de auto. Dus hotelkosten hebben we niet.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:16

Mag je eigenlijk wildkamperen in Engeland? Van Schotland weet ik dat het wel mag, maar de rest?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 23:29

Zover ik heb gelezen op internet wel. Als er een huis in de buurt staat dan moet je het daar wel even vragen. En de nationale parken hebben meestal zn regelgeving van bivakkeren tussen 19:00u en 09:00u.