Lapland, ervaringen en reistips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Lapland, ervaringen en reistips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:16

Hallo,

Wij zitten al een tijdje te kijken voor een reis naar Lapland...Zweeds of Fins...maakt niet zoveel uit.
We willen begin maart dit jaar eigenlijk wel heen. Alleen kunnen niet echt een geschikt en nog redelijk betaalbaar iets vinden voor een week en we weten eigenlijk ook niet zo goed waar we heen moeten.

Het standaard reisbureau heeft wat algemene keuzes, maar ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring waar je het best heen kunt en hoe/waar te boeken :D

Alvast bedankt! :D

__laura

Re: Lapland, ervaringen en reistips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:22

Heb je al bij buro scanbrit gekeken die bieden best veel aan!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:25

Ik heb hele goede ervaringen met Voigt. Echt met stip de mooiste reis uit mijn leven geweest!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:32

Wij hebben de volgende reis van ScanBrit gedaan, was echt super mooi! --> http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noo ... is/bjornar
Je hebt dan een hele mooie rondreis die begint in Finland, een stukje Zweden pakt, dan naar Noorwegen en de Noordkaap en dan weer terug naar Finland.
Een van de mooiste vakanties ooit geweest.
Is wel twee weken, maar ik vind een week persoonlijk wel erg kort.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:42

Askja heeft ook fantastische reizen. Incl. nachtelijke noorderlichttocht. Is zeker de moeite van het kijken even waard.

Wij konden met carnaval 8 dagen weg incl. eten en alle excursies enzo voor 2000 p.p. incl. vlucht en transfers.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:43

corinne1981 schreef:
Wij hebben de volgende reis van ScanBrit gedaan, was echt super mooi! --> http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noo ... is/bjornar
Je hebt dan een hele mooie rondreis die begint in Finland, een stukje Zweden pakt, dan naar Noorwegen en de Noordkaap en dan weer terug naar Finland.
Een van de mooiste vakanties ooit geweest.
Is wel twee weken, maar ik vind een week persoonlijk wel erg kort.

Die reis hebben wij ook gemaakt was geweldig!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:54

Ik lees mee! Ik wil ook!!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:32

Ben nu 2 jaar geleden naar Fins lapland geweest met voigt, was helaas maar 1 week, maar dat hadden er makkelijk 3 mogen zijn :D . Heb genoten en alles was super geregeld.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 13:14

Bedankt voor de reacties, zijn veel meer reizen dan ik dacht dus! Wat een keuze nog en eigenlijk moet je volgens mij wel lang dan weekje hoor ik al...en we hebben maar een week dus moeten even zien nu!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:18

Ik ben er een aantal jaren geleden met een ruitervakantie geweest. Was finslapland. Vond het zeer indrukwekkend en te paard door zo een wit landschap trekken was 1 van de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan. Helaas zijn de mensen waar ik geweest ben helaas terug naar nederland gegaan.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:03

Ik ben er een aantal keer geweest. Voor rondreizen hier ook inderdaad goede ervaringen met bureau scanbrit.
Ik weet niet of je per se wil rondreizen? Ik ben er ook 2 keer een week geweest in dezelfde plaats. Een keer in Kiruna en een keer in Abisko. Naar Kiruna kun je met het vliegtuig en dan evt met de trein door naar Abisko.

In Abisko is het heel gunstig om het noorderlicht te kunnen zien. Door de ligging heb je er bijna nooit bewolking, waardoor het bijna altijd zichtbaar is.
Vanuit Kiruna zijn wij ook een nacht 'in de bushbush' gaan overnachten. Dit betekende zelf hout hakken voor ons vuur, overnachten in een traditionele Lapse 'tent' van stokken en mos (bij -38) en snachts het noorderlicht bekijken.
In beide plaatsen was ook een ruim aanbod aan sledetochten, wandelingen, sneeuwscootertochten etc.

Ikzelf heb me in ieder geval geen ogenblik verveelt, ondanks dat ik beide keren een week op dezelfde plek was =)