Oostvaardersplassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 01:03

Hoi Bokkers,

(Ten eerste zou ik mn god niet weten of dit hier wel thuis hoor, maar kon niks anders vinden)

Zoals de titel spreekt wil ik iets meer te weten komen over de oostervaardersplassen. Ik en wat klas genoten willen graag in mei naar de Oostvaardersplassen, ik heb al 1 en al gegoogeld maar ik kom nog niet echt verder. Wij willen geen excursie maar gewoon zelf op pad en maken we dus gebruik van 1 van de wandelroutes.

Maar ik ben dus opzoek naar wat ervaringen. Wij zijn een clubje wat graag fotografeert dus de camera gaat zeker weten mee, alleen is het dus dat er best veel wandelroutes zijn zover ik kon vinden. Maar welke wandelroute is het leuks/mooist, de aantal KM maakt ons niet veel uit. En is het ook dat je voor een route moet betalen?

Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? Ik las ook al iets over een broedseizoen kan het zo niet meer terug te vinden maar mag je dus wel in Mei daar lopen? Want ik meende te zien dat het broedseizoen is van maart tot juni/juli ?

Ik hoop dat er wat bokkers zijn die ervaringen willen uitwisselen :)

Murthul

Re: Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:09

LZP >> BEU

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 19:50

Niemand? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:55

Ik ben er een aantal keer geweest. Je hoeft niet perse een route te gaan lopen, heb ik nog nooit gedaan. Je vind de weg vanzelf wel. Maar mocht je het wel willen heb je meerdere routes, deze kun je kopen bij de boswachterij.

Enige waar je rekening mee moet houden is dat je absoluut de dieren niet mag aanhalen en niet van de 'paden' mag. Maar bang voor de dieren hoef je niet te zijn. Paarden zijn ontzettend vriendelijk en de herten smeren hem toch zodra je te dicht bij komt.

http://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurgeb ... kelijkheid

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 00:02

Bedankt voor je reactie! Dan denk ik dat wij dat ook gaan doen, en anders neem ik aan dat we ook routes kunnen kopen bij het start punt ?

Dat je niet van de paden af mocht wist ik, maar dat je ze niet mocht aanhalen wist ik weer niet bedankt :) En aan de ene kant is dat volkomen logisch !!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:11

Er zijn een heleboel fotogroepen die regelmatig (sommige zelfs wekelijks) naar de OVP gaan. De dieren (iig de Koniks) zijn schaapmak (zoeken echt toenadering om geaaid te worden wat vele mensen dus ook doen) en makkelijk te fotograferen. Ook de vossen zijn erg mak en komen zeer dichtbij. Er lopen ontzettend veel paden door het gebied en er staan veel routebordjes. Ik ben overigens geen fan, het is mij veel te duidelijk dat het geen echte natuur is (veel te veel dieren op kleine oppervlakte, hekken, spoorlijn). Maar voor fotografen zeker wel een leuke locatie!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 19:01

Bedankt voor je reactie! Ik ga ook puur heen om te kunnen fotograferen en natuurlijk een keer in het echt zien ipv uit het trein raampje kijken of op tv te zien, vind het zelf ook al geen "mooi" natuurlijk ook ivm te veel dieren op een krappe ruimte