Pisa: What to do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Pisa: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 15:59

Hoi!

Over twee weekjes gaan mijn vriend en ik een weekendje naar Pisa, Italië.
Nu willen we natuurlijk de toren van Pisa bekijken/beklimmen en het plein waar de toren op staat lijkt zelf al een bezienswaardigheid te zijn.
Nu hebben we nog wel wat dingen die we willen doen/zien, maar misschien zijn er ook bokkers die in deze stad geweest zijn en leuke tips hebben die we kunnen doen! We hebben 3 dagen.

Ook zijn tips voor leuke en goedkope restaurantjes in de stad meer dan welkom. :D

Goof

Re: Pisa: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:02

Pff, de trein pakken en heel snel naar een andere stad rijden :+
Ik was afgelopen zomer in Pisa en er is in alle eerlijkheid niets aan. Heel toeristisch, ongezellig, weinig authentiek. Het zal ongetwijfeld minder druk zijn nu natuurlijk.
Daarbij is het heel klein en heb je het echt in een halve dag wel gezien.
Wat wel de moeite waard is is Florence, daar rijd je zo naar toe met de trein vanuit Pisa. Daar zou ik mijn tijd insteken ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:07

Pisa is inderdaad saai.. Je kan er wel heerlijk eten en het uitgaansleven was best leuk. En dat voor iemand die niet van uitgaan houdt..
Maar, met 1 dag heb je het wel gezien, ik zou inderdaad buiten Pisa dingen gaan zoeken.
Florance is werkelijk prachtig en de treinkaartjes zijn zeker niet duur. Verbinding is ook goed en als je 's ochtends vertrekt heb je nog een dag voor je. En daar kan je je zeker wel vermaken ;)

Wil je dichterbij blijven is Lucca ook een prachtig middeleeuwsstadje en zeker de moeite waard :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:07

Ik sluit me bij Goof aan. Pisa is leuk om te zien, maar je bent er ook zo doorheen :D Wij hadden aan een paar uur genoeg, maar werden ook gillend gek van alle toeristen en verkopers in het midden van het hoogseizoen. Dat zal nu minder erg zijn.

Naast Florence vond ik Sienna erg mooi, dus die stad kun je ook nog overwegen om te bezoeken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:08

Goof schreef:
Pff, de trein pakken en heel snel naar een andere stad rijden :+

Dit :+

Of even doorreizen naar de Cinque Terre (La Spezia en dan kijken of je een regionale trein kan pakken naar Riomaggiore) en daar wat wandelen/bootje pakken etc. Of inderdaad Florence. Pisa heb je met een paar uur wel gezien.

Sienna is net te ver vanaf Pisa...
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-01-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:08

Sienna is dacht ik wel een een flink stuk reizen vanaf Pisa..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:09

Lucca is inderdaad ook zeer goede aanrader om een dagje te doen, prachtige stad.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:10

RianneH schreef:

Zou goed kunnen, is voor mij alweer jaren geleden. Wij hadden een auto tot onze beschikking, dat zal ook veel gescheeld hebben. Geloof dat we er in krap 2 uurtjes waren. Met de trein zal dat inderdaad niet meer te doen zijn vanaf Pisa.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:12

Szan schreef:
RianneH schreef:

Zou goed kunnen, is voor mij alweer jaren geleden. Wij hadden een auto tot onze beschikking, dat zal ook veel gescheeld hebben. Geloof dat we er in krap 2 uurtjes waren. Met de trein zal dat inderdaad niet meer te doen zijn vanaf Pisa.

Pak en beet 2,5 uur als ik het mij goed herinner. Ben in 2013 een rondje door Noord-Italie gaan treinen. De trein vanaf Sienna was vrij uhm..... Oud... :+ En er zat een overstap tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:14

Sienna is wel echt een prachtige stad, als je de mogelijkheid hebt zou ik daar absoluut naartoe <3

Mochten jullie een auto hebben is Assisi ook heel mooi, maar aangezien dat al 3 uur rijden is zal dat met de trein wel niet te doen zijn. Wij zijn bewust ergens tussen alle grote steden in gaan zitten en zijn toen met de auto overal naartoe gereden :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:16

Voor de kust ligt een mooi natuurgebied. Verder uiteraard San Rossore, paardenraces en daarbuiten gewoon een mooi terrein, goed bereikbaar per bus. Buiten het Piazza dei Miracoli (waar wij ons een dag buitengewoon vermaakt hebben, maar wij fotograferen graag) zijn er genoeg plekken waar je leuk kunt lopen, winkelen, museum bezoeken... En dan inderdaad: Lucca en Florence zijn ook zeer de moeite waard. Maar drie dagen kan je goed doorbrengen in Pizza ook.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 12:55

Haha ohjee, ik hoop dat we die drie dagen een beetje doorkomen dan. :+ Met de trein naar een leukere plek in de buurt gaan is natuurlijk ook een optie, dat ga ik eens uitzoeken. Maar moet niet al te ver zijn, wil 's avonds gewoon weer terug (hebben zo'n arrangement vlucht + hotel).

Dat natuurgebied klinkt ook leuk! Hoe ver is dat vanaf Pisa ongeveer, Prrrr?

Verder maken we er maar gewoon een heel chill tripje van, vriend moet nodig uitrusten en ik vertrek gelijk na Pisa naar Aruba, dus van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de stad slenteren stond sowieso niet op de planning. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:02

hahaha, in pisa zelf is idd niet heel veel te doen. Dat heb je in een dag wel gedaan :) Het klinkt misschien gek maar naast de toren ligt de begraafplaats Camposanto en die is ook best mooi :) De begraafplaatsen hebben daar meestal veel pracht en praal. En een keer per jaar schijnen ze daar 's nachts naar toe te gaan. Sowieso heeft Pisa wel meer dan enkel de scheve toren, maar ja dat is ook niet voor drie dagen.

Lucca is mooi en idd Florence ook. Sienna zou ik ook eerder aanraden dan Lucca, maar het is idd wel verder weg :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:09

Idd lekker met de trein naar firenze!! Trein kost geen klap in Italië :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:36

Parco di Migliarino, San Rossore, Massaciuccoli heet het, en het ligt vlak buiten Pisa, ik denk een kwartiertje met de bus, maar je kunt ook fietsen huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 04:50

Ben het met bovenstaande eens! Lucca is sfeervol en heeft onder andere een leuk plein in de vorm van het Romeinse amfitheater, dat vond ik wel bijzonder. Florence zou ik inderdaad ook doen, en je kunt altijd onderweg nog in een lief stadje uitstappen. Pistoia lijkt me ook wel sfeervol :)
Die treinen zijn inderdaad prima en niet zo duur. Veel plezier!