Boedapest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 11:39

Hoi!

Aangezien ik last minute een paar dagen naar Boedapest ga en dus een beetje aan het googelen ben gegaan (waar ik al erg leuke dingen ben tegengekomen), ben ik toch erg benieuwd of bokkers misschien nog tips/aanraders hebben. :)

Ik vertrek 9 januari in de ochtend en kom 12 januari in de avond weer terug; 4 "volle" dagen dus. :D

Wat ik nu al op het lijstje heb staan is o.a. een badhuis, House of parliament en de winkelstraat.
Voor meer tips; kom maar op! *\o/*

Groetjes Kelly

Winged

Re: Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:52

In Boedapest heb je een FreeTour, die is zeker een aanrader: http://triptobudapest.hu/

Verder: Citadel van Boeda (mooie wandeling omhoog via de Elisabethbrug, ben je die eenmaal over is het alleen maar omhoog lopen), Heldenplein, Operagebouw, Terror haza muzeum (indrukwekkend), de burcht....

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:12

Het zwembad bij de dierentuin in de buurt. :j

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 12:36

@Winged; bedankt voor je reactie! Het Heldenplein wilden wij inderdaad ook naar toe. Heb net even naar het Terror Haza Museum gekeken.. Op de foto's is het al erg indrukwekkend! Ik ga vanavond even naar de rest kijken!

@lolacabana, weet je toevallig hoe dat zwembad heet? :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:49

Széchenyibaden :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 13:16

Die stonden inderdaad op het lijstje!
Kan je daar een hele dag vertoeven of ben je het na een paar uurtjes weer zat? :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:25

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:29

Budapest is echt een sprookjesachtige mooie stad! Heel erg schoon! Ik was er in de zomer en vond het echt geweldig! Als je van wijnen houdt, dan kun je in Budapest ook flink proeven! Een hele fijne reis toegewenst! :)F

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:48

Liza1968, heb je toevallig meer informatie over het wijnproeven e.d.? Evt adressen/plaatsen? :)
Wat vond jij zoal mooi om te doen/zien?

Bedankt!!

Lideli, bedankt voor je berichtje! Wij zijn zelf niet zo van Sissy.. Maar bedankt voor het meedenken!!

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:04

Faust Wine Cellar is erg goed! Zit in het Hilton in Budapest en wijnproeverij Villány hebben wij geproefd! De prijzen zijn niet al te dol en de Hongaren zijn ontzettend vriendelijk! Ik weet niet of jullie een auto gaan huren maar de natuurpracht in Hongarije is ook heel erg mooi! Hou je wel aan de max. snelheid! ;)

Petneházy Horse Club schijnt de beste paardrijclub van Budapest te zijn, dussss....

Zou wel een extra koffer meenemen want er zijn echt hele gave winkels zoals Stradavarius etc. en alles ook nog voor een redelijke prijs!

Wij hebben ook een avond citytour gemaakt in een open bus, echt heel erg mooi hoor! Rijke geschiedenis!

Afbeelding

Afbeelding

Geniet ervan!! *-:) +:)+

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 15:14

Bedankt voor je snelle reactie! Wij zitten in het Hilton! :D
Ik verwacht dat we geen auto gaan huren, maar alles met de metro/lopend/bus gaan doen.

De winkel Stradavarius, waar kan je die vinden? Gewoon in de bekende winkelstraten? Bijv. in Andrassy ut? Heb namelijk even gespiekt en ziet er super leuk uit!

De horse club slaan we denk ik even over; de avondtour daarentegen houd ik zeker in gedachte!

Wat ik nu op mijn lijstje heb staan:
- House of parliament
- Winkelstraat Adrassy ut
- Heldenplein
- 1 badhuis (nog even kijken welke)
- De grote markthal
- Kettingbrug
- Matthiaskerk
- Parochiekerk
- Royal Palace
- Schoenen langs de Donaukade
- Terrorhouse
- Citytour (avondbus)

We moeten nog even kijken of we alleen handbagage meenemen of ook ruimbagage. :)

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:32

Aaaaah! Dan zitten jullie helemaal top! ;) en Stadavarius zit idd gewoon in de bewuste winkelstraat! Er zit trouwens ook nog een vestiging van het hardrockcafé, altijd leuk om een foto te maken voor de deur...

Nou jullie hebben een heel mooi programma uitgestippeld! Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden en... hoe de temperaturen zijn in januari! Misschien 1 lege koffer inklaren :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 11:19

Ik laat het je weten wanneer ik terug ben! Op het internet staat dat het iets kouder is dan hier.. Ongeveer 4 graden. We willen het alleen met handbagage doen, maar of dat lukt..... :P

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:32

Hihi nou geniet ervan!! Super leuke stedentrip dit! +:)+

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:55

Super leuke stad!
Ik heb er vorig jaar een reis georganiseerd voor 40 medestudenten dus ik weet wel wat van de stad. Wij zijn in februari gegaan en het weer is er vergelijkbaar met hier.

Je lijstje ziet er al goed uit. Wij hebben ook de Széchenyibaden gedaan. Wel geen hele dag, een paar uurtjes om er geen hele dag aan kwijt te zijn en dat was wel voldoende. Wij zijn er in de late namiddag naartoe gegaan en dan tot s'avonds gebleven, het is lang open. En die buitenbaden zijn wel leuk in het donker :) Wij hebben diezelfde dag nog het House of Terror en het heldenplein gedaan omdat dat allemaal niet zo ver van elkaar is.

Ik zou ook zeker de opera bezoeken, die vond ik heel mooi. Wij hebben er overdag een rondleiding gevolgd en zijn 's avonds nog eens naar een balletvoorstelling gaan kijken.

Als je naar de Matthiaskerk gaat, zeker het vissersbastion ook bezoeken. Dat is misschien wel hét mooiste van Boedapest + het is gratis. En je hebt er een prachtig uitzicht over de stad.

Wij hebben ook nog 'avonds een boottocht op de donau gedaan op onze eerste avond. De gebouwen langs het water zijn dan heel mooi verlicht.

Als je naar de Sint Stefanusbasiliek gaat, kan je met de trap naar boven naar de koepel en daar heb je een heel mooi uitzicht over de stad.

De grote Synagoge is ook wel leuk, maar je dagen zullen nu ook wel al goed vol zitten :P

Ik kan je onze planning wel eens doorsturen als je wilt :) Wij waren er 5 volle dagen. Maar met een groep van 40 doe je alles natuurlijk langzamer.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:09

Dank voor je bericht History_, zou je je planning door kunnen sturen? :)
Ik ga vanavond even jouw tips rustig bekijken en afbeeldingen/informatie van je tips opzoeken. Wellicht dat ik die er bij zet inderdaad!

Weet iemand toevallig of de metro daar duur is en zijn er toevallig dagkaarten oid?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:19

Ik stuur je straks ons programmaboekje door! De metro viel wel mee qua prijs. Maar het meeste is ook wel te voet te doen.

Ik weet niet of je graag schaatst, maar in de wintermaanden ligt er ook altijd een hele grote ijsbaan in het park aan het badhuis, aan de voet van het kasteel dus dat is wel een heel mooie locatie

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:09

Hoe is je citytrip geweest?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 11:21

Leuk dat je het vraagt!
Wij hebben 4 dagen echt vol kunnen maken, en hadden er eigenlijk nog wel een dag kunnen blijven!

We hebben de volgende dingen gezien:
- Kettingbrug
- House of parliament (vanuit ons hotel gezien; super mooi uitzicht!)
- Vissersbastion
- Matthiaskerk
- Royal palace
- Winkelstraat Adrassy ut
- Opera
- Heldenplein
- 1 badhuis
- De grote markthal
- Grote synagoge
- Shoppingcenter West End

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar al met al heel erg naar ons zin gehad! :)

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:23

@Kellyy: Ja ik wist het wel dat het een leuke trip zou worden! *\o/*

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:27

Net iets te laat met reageren. Tof dat je het leuk hebt gehad! Boedapest is een ontzettend mooie stad!