Alleen naar Amerika reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Alleen naar Amerika reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 01:01

Hallo!

Ik was wat aan het rondkijken omdat ik in 2015 toch wel graag in mn eentje op pad wil, en het liefst richting Amerika. Nu leek de EF taalcursus mij wel wat, maar zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Tips voor andere dingen mag ook, taalcursussen hoeven niet specifiek maar ik wil er toch graag in mijn eentje op uit, en wil er van verzekerd zijn dat alles wel van te voren goed geregeld kan worden. Het zou heel fijn zijn als mensen tips hebben! Ik ben bang dat ik niet in mijn eentje zomaar in een hotel kan.
Groetjes Sophie

Anoniem

Re: Alleen naar Amerika reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:29

STW --> BEU

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:01

haha ik wou er toevallig van de week ook een topic over aanmaken, ik wil graag met ef een jaar naar New York of canada :) dus ik volg ook even mee

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:10

Hier toevallig nog een heel topic over iemand die alleen naar America is gegaan:
[BEU] En we gaan weer naar Amerika!

Ik ben zelf ook alleen gegaan, was toendertijd 20 jaar, dat was een beetje irritant, omdat je heel veel bars e.d. nog niet in mag :+ Verder geen last van gehad en een enorm leuke tijd gehad. Superveel mensen ontmoet. Plannen die ik had gemaakt totaal niet nageleefd, omdat ik zulke leuke aanbiedingen kreeg van wildvreemden. (vb. Ik kreeg van een jongen die ik net een paar dagen kende het aanbod om mee te gaan naar z'n familie in Washinton DC, daar een paar dagen op de bank geslapen en mee mogen eten, dus paar dagen gratis daar kunnen verblijven. De bus terug naar New York hadden ze ook voor me geregeld.) Echt heel leuk, kan het alleen maar aanraden!

Wat betreft het bang zijn dat je niet in je eentje in een hotel kan snap ik niet helemaal? Waarom zou je alleen niet in een hotel mogen?
Trouwens, als je liever hebt dat alles geregeld is kan je misschien ook een reis boeken via een reisbureau, dan weet je iig zeker dat alles klaarligt voor je (al vond ik het plannen deel van de pret) of via een singles reis ofzo, als je toch liever wat reisgezelschap hebt.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:15

Als je zo'n EF taalcursus doet wordt alles dan niet voor je geregeld?

Maar ook als je alles zelf regelt is de VS een fijn land om in te reizen. Wel een beetje opletten als solo reiziger, maar dat heb je overal.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:18

Guinevere schreef:
Als je zo'n EF taalcursus doet wordt alles dan niet voor je geregeld?

Maar ook als je alles zelf regelt is de VS een fijn land om in te reizen. Wel een beetje opletten als solo reiziger, maar dat heb je overal.

Ja dan word alles geregeld, dat sprak me ook zo aan! Ik zou ehel graag naar Hawaii of San Diëgo ofzo gaan. Omdat ik nog maar 17 ben is het dus ook fijn als ik een soort van aanspreekpunt zou hebben.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:22

High school niets voor jou, dat kan een schooljaar of een semester, omdat je dan in een host gezin zit is het veilig en bovendien krijg je er dan een gratis netwerk bij. Ik ben in 1997-1998 geweest en ga nu nog regelmatig bij mijn Amerikaanse 'ouders' op bezoek, de VS is echt een tweede thuis geworden.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:26

sallandval schreef:
High school niets voor jou, dat kan een schooljaar of een semester, omdat je dan in een host gezin zit is het veilig en bovendien krijg je er dan een gratis netwerk bij. Ik ben in 1997-1998 geweest en ga nu nog regelmatig bij mijn Amerikaanse 'ouders' op bezoek, de VS is echt een tweede thuis geworden.

Ik vind een semester misschien wel iets voor later, maar nu nog niet omdat het wel heel lang is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:28

Houd er rekening mee dat je echt letterlijk niks mag als 17-jarige in Amerika. Geen auto huren, niet drinken (niet eens naar binnen in bars). Een taalcursus is volgens mij voornamelijk ingericht voor iets oudere kandidaten, met veel vrije tijd. Zou dan toch eerder een semester of een jaar bij een gastgezin gaan wonen voor een high school year.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:28

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:29

Emmaa_ schreef:
Houd er rekening mee dat je echt letterlijk niks mag als 17-jarige in Amerika. Geen auto huren, niet drinken (niet eens naar binnen in bars). Een taalcursus is volgens mij voornamelijk ingericht voor iets oudere kandidaten, met veel vrije tijd. Zou dan toch eerder een semester of een jaar bij een gastgezin gaan wonen voor een high school year.

Hier ga ik wel in mee, ik liep tegen die dingen al aan omdat ik nog maar 20 was destijds en dat maakt het soms net wel iets moeilijker/minder leuk. Had niet gezien dat je nog maar 17 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:32

Fangio schreef:
Emmaa_ schreef:

Hier ga ik wel in mee, ik liep tegen die dingen al aan omdat ik nog maar 20 was destijds en dat maakt het soms net wel iets moeilijker/minder leuk. Had niet gezien dat je nog maar 17 was.

Het lastige is vooral dat je op die manier ontzettend afhankelijk wordt van anderen. In een grote stad heb je nog wel openbaar vervoer maar mijn ervaring is dt in Amerika alles ontzettend is gericht op autorijden en het hebben van een eigen auto. Als je dat niet hebt en niet eens een autootje mag huren (al is het maar voor een paar dagen om eens weg te kunnen komen) ben je zo ongelofelijk beperkt.

Ook handig om in je hoofd te houden, je wordt bij EF random ergens geplaatst als je in een gastgezin gaat. Je kan een voorkeur opgeven, dat kost extra maar dat geeft je nog geen zekerheid. Ook is het echt ongelofelijk (en dan bedoel ik ook echt ongelofelijk) duur.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:33

Het is bij EF taal wel duur
weet niet hoe lang je weg wilt gaan...

Voor derest tja ik ga in January al voor de 6e keer alleen naar amerika op reis en ik zou echt niks anders willen dan alleen reizen en naar amerika ik vind het heerlijk je zit aan niemand vast wat betreft dag planning en ik voel me er altijd veilig!
Spit is even mijn berichten door en dan vind je nog meer topics over amerika :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:43

Fangio schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik ga er ook niet heen om auto's te huren of te drinken hoor, ik wil gewoon iets van de wereld zien. Daarbij vroeg ik om tips hoe ik dit t beste aan kan pakken en niet of ik wel of niet mag drinken of een auto huren :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:45

Ja, maar als je iets wil zien, hoe ga je daar dan komen? Wat emmaaa hierboven ook al zegt, Amerika is een enorm auto gericht land, openbaar vervoer is buiten de grote steden enorm slecht. Ik ben zelf met de megabus van Washinton DC naar New York gegaan, maar juist dat soort bussen komt echt enorm apart volk op af en zou ik niet direct aanraden aan een 17 jarig meisje alleen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:46

Ik bedoelde het ook niet ontmoedigend of iets in die trant, maar ik bedoel alleen te zeggen dat als je iets van de wereld wilt zien je het misschien beter in een land kan opzoeken waar je wat meer vrijheid krijgt op die leeftijd. Het lijkt mij ook niet echt leuk om daar een tijd te zitten terwijl je geen kant op kan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:49

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:55

Ik ben dit jaar met een groepsreis naar Amerika geweest, weliswaar niet voor die taalcursus, maar om echt de omgeving te zien. Weet ook niet of die cursus over meerdere weken maar op één plek gegeven wordt, maar ik zou het zeker aanraden om ook rond te reizen daar. Het is namelijk zo ontzettend mooi!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:06

Ik ben op mijn 16e alleen naar Amerika geweest, voor idd een High School year. Uiteindelijk halfjaar geweest, maar het is zeker een aanrader en een geweldige ervaring.
Het kost alleen wel wat, maar dan word idd wel alles geregeld.