vakantie tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

vakantie tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:46

Na een gevoel van depri zijn begint bij mij steeds meer het gevoel op te spelen dat ik de stoute schoenen aan moet doen en een vakantie moet boeken om alle negatieve gevoelens te doorbreken. Ik ben al minstens 20 jaar niet op vakantie geweest en ben er ook niet echt het type voor moet ik zeggen maar toch.....Nou lijkt Tenerife me wel iets, daar is het nu lekker weer, ziet er mooi uit en volgens mij ook wel cultuur. We zijn geen feestgangers en zoeken vooral mooie natuur en rust. Zijn er bokkers die het eiland kennen en e entueel tips hebben?

Bmamavan2

Re: vakantie tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:54

Prachtig eiland, wij zijn er drie keer geweest.
Wij kiezen altijd voor de Costa Adeje, dat ligt aan de zuidkant van het eiland (warmer en droger).
Het is er toerististisch maar niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Playa de las Americas.
Een auto huren is een aanrader, je rijdt binnen een dag het eiland rond en het is meestal overal goed te doen. Zo heb je ook lekker veel vrijheid.
Wij gaan in iedr geval iedere keer naar Loro Parque, oke toeristisch maar wel heel mooi, zeker het pinguin verblijf.
We gaan meestal ook dolfijnen spotten met een catamaran.
Verder zijn er nog een paar leuke dier- en natuurparken op het eiland.
Wat een aanrader is als je van wandelen houdt, de Baranco del Infierno (hellekloof), een mooi langerekt wandelpad langs bergen/rotsen/ravijnen en uitkomend bij een heuse waterval.
Op zondag zijn er vaal lokale markten in de binnenlanden, erg leuk!
En natuurlijk een bezoek aan de vulkaan de Teide, je kan met de kabelbaan omhoog maar ook wandelen (heel lang). Houdt er rekening mee dat het boven een heel stuk kouder is dan beneden ;-)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:20

Ik ben er ook geweest. Ik ben sowieso heel positief over de Canarische eilanden, heerlijk weer met een lekker briesje
tenerife was heel leuk, lekker rustig en mooie omgeving! Zeker een aanrader

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:40

Ik heb 4 maanden stage gelopen op tenerife deze zomer. Nu weet ik dat het daar nu iets minder warm is, maar zeker niet verkeerd. Qua natuur raad ik aan om een bezoekje te brengen aan de Teide (vulkaan) en Masca. Masca is een heel klein dorpje in een kloof, je kunt daar naar beneden wandelen en daar de boot pakken naar Los Gigantes, of je kunt weer terug wandelen. Volgens mij kun je dit ook andersom doen, met de boot naar Masca en dan omhoog lopen. Een van de mooiste plekjes van Tenerife.
Qua verblijfplaats heb je in het zuiden echt het toeristengebied, als je een beetje noordelijker gaat heb je wat kleinere, rustigere dorpjes met meer cultuur, bijvoorbeeld La Caleta, Alcala en Puerto de Santiago.
Auto huren is idd een aanrader zoals al gezegd is. Mocht je nog vragen hebben, ik weet inmiddels vrij veel over het eiland dus ik hoor het graag :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 14:30

Bedankt voor de info! En hoe zit het met het aantal sterren wat je minimaal moet nemen in een hotel? Ik hoor dat je in Turkije bv. altijd voor 5 sterren moet gaan hoe zit dat met Tenerife?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:48

wij zijn destijds met eliza was here gegaan en hadden daardoor een schitterend klein gezellig en mooi hotelletje in san miguel. Het hotel was vroeger een boederij geweest en die sfeer was behouden. Dat was echt een aanrader.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:20

Meeste hotels zijn wel goed, wij gaan meestal (waar dan ook) voor minimaal 3 sterren maar liever hoger.
Wij hebben 2x in El Duque gezeten en een keer in Princess Guayarmina. Eerste is prima, tweede is luxer.
Naar mijn inziens is het niet hetzelfde als in Turkije.