Samen met 2 vriendinnen ben ik naar Mandalay gevlogen, na Yangon (de oude hoofdstad) de grootste stad. We vertrokken meteen naar een klein plaatsje, Pyin Oo Lwyn, om daar even te relaxen. Vervolgens zijn we naar Bagan geweest, waar een enorm gebied vol pagoda's en tempels te bewonderen is. Daarna hebben we een trektocht van 3 dagen vanaf Kalaw naar Inle Lake (Nguang Shwe) gemaakt, wat toch wel de meest bijzondere in mijn hele reis is geweest. Toen zijn we terug naar Mandalay gegaan, waar we Waterfestival met een aantal andere backpackers en de honderden locals gevierd hebben. Helaas hier geen foto's van, omdat ik niet het risico wou nemen nak pak te halen met mijn camera.
Ik ben echt verliefd geworden op het land! Het is niet alleen prachtig qua cultuur en omgeving, maar vooral de mensen! Ookal is de bevolking flink onderdrukt en vaak erg arm, ze zijn zo onwijs behulpzaam en open! Heb hele gesprekken in klanken en gebaren gevoerd, bij vele mensen thuis groene thee mogen drinken en vooral heel erg veel de weg gewezen door behulpzame Burmezen! Dan nu de foto's, want ik kan nog wel even door blijven gaan!
1. Een van de grotere tempels in Bagan

2. Een aantal stadse locals wouden met ons op de foto (dit gebeurde erg veel!)
klik
3. Uitzicht vanaf een andere tempel
klik
4. Ochtendzon in Kalaw, voordat we aan de trektocht begonnen

5. Onderweg

6. Onderweg even uitrusten bij deze oudere dame

7. Een oudere man verwelkomt ons in het volgende dorp
klik
8. Deze ventjes keken ook even vreemd op toen wij aan kwamen lopen
klik
9. Veel kids hadden nog nooit een foto van zichzelf gezien, dus ze wouden maar al te graag naar mijn foto's kijken!

10. En zelf foto's maken (ik hield m'n hart vast)

Resultaat
11. Uitzicht onderweg

12. Nogmaals

13. Meisje laat de waterbuffel even afkoelen

14. De dame bij wie we de laatste nacht mochten overnachten. De kat volgde haar overal!

15. En ze kleedde mij in traditionele kledij haha
klik
16. De volgende ochtend speelde haar man een afscheidslied voor ons

17. Aangekomen bij Inle Lake!
klik
Mijn voeten na 3 dagen lopen

18. Buiten spelen op z'n Burmees

19. Openbaar vervoer/boodschappen doen op z'n Burmees

20. Burmese familie

21. 'Floating' gardens

Ik heb uit ruim 4000 foto's deze geselecteerd, wat een hele opgave was! Toch denk ik dat deze foto's een hele goede indruk geven van dit prachtige land. Als ik zelf, nu bijna 2 jaar later, zo terugkijk krijg ik in ieder geval spontaan heimwee! Ik ga zeker nog een terug om de andere delen van het land te bezoeken.