Wij overwegen in februari een weekje naar de zo'n te gaan, maar wij zijn geen mensen die de hele dag op het strand of aan het zwembad willen liggen. Zat aan Egypte te denken (8 daagde rondreis), maar is dat nu wel verstandig? De zon heeft te maken met mijn man zijn slechte huid, kan die even herstellen. Vandaar dat bijv Rome af valt. Ik wil ook geen úren vliegen... Suggesties?
Mjetterd
Geplaatst: 14-12-14 11:19
Hier kun je een mooi overzicht vinden van waar je de winterzon op kan zoeken http://winterzon.net/ Zelf ben ik heel erg fan van de Canarische eilanden . Maar juist in februari is het weer daar het slechtst van het heel jaar.
Maar daar heb je niet veel cultuur... Als in oude gebouwen etc
Anoniem
Geplaatst: 14-12-14 11:28
En Jordanië? Prachtig land, vriendelijke mensen, zon, vól [***] en de reistijd is (mits je een rechtstreekse vlucht pakt) ongeveer net zo lang als naar Egypte.
Gekeken, maar dat ligt me te dicht bij Syrië. Toen kwam ik uit op Gambia, maar daar zit je weer redelijk dicht bij ebola landen waardoor er veiligheidsrisico's kunnen zijn (aldus Rijksoverheid) Ben nu naar Kaapverdië aan het kijken. Minder cultuur maar wel natuur
DieL_Zor
Geplaatst: 20-12-14 10:42
Malta misschien een optie? Ik heb geen idee hoe het qua weer daar is rond die tijd dus dat zul je even moeten uitzoeken, maar qua cultuur is er in ieder geval genoeg te beleven.
Cyprus ziet er goed uit, iig eindelijk een land wat geen veiligheidsrisico's heeft en gewoon groen is volgens de site van de Rijksoverheid. Turkije is ook geel.... Grenst natuurlijk met Syrië weer...
Turkije is echt niet gevaarlijk op dit moment hoor, als je gewoon in de toeristengebieden komt. Helaas is er daar wel een kans op slecht weer. Er is aan de badplaatsen al behoorlijk slecht weer geweest, dus erg zonzeker is het niet
Gambia lijkt me ook niet erg gevaarlijk zolang je niet aan dode dieren gaat zitten of in aanraking komt met mensen met Ebola. Als je gewoon in de toeristengebieden blijft, zou het er echt niet voor ontwijken
Mallorca, is erg mooi en genoeg te doen. En goedkoop en maar 2,5 uur vliegen
Jennyj01
Geplaatst: 21-12-14 14:36
Maar in de winter niet echt heel mooi weer. Kan je pas echt een paar dagen van te voren boeken als je weet dat het redelijk is. En bijna geen rechtstreekse vluchten in de winter. Zuid Afrika of Miami zijn wel lekker in d winter. Ook kun je ticketspy.nl in de gaten houden voor leuke aanbiedingen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 21-12-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Oh haha daar heb ik even overheen gelezen,nee dat is dan niet zo warm
Nicje87
Geplaatst: 21-12-14 14:38
Mocht je voor Cyprus kiezen..... Ik heb er 2 jaar gewoond. Mocht je informatie willen, laat maar weten!
Thioro
Geplaatst: 21-12-14 14:38
Wij zijn een paar jaar geleden naar Lissabon gegaan in februari voor een kleine week. Prachtig weer, supervriendelijke mensen en we hebben lang niet alles kunnen zien/doen in die 5 dagen. Die reis was toen een echte opkikker.
Canarische eilanden vallen af. Zijn we al geweest en is nu niet wat we zoeken. Zuid-Afrika en Miami vallen nou niet echt binnen 6 uur vliegen Budget vind ik lastig, ik kom reizen tegen van 450 all in, 250, all in, en 1500 ex Laten we zeggen 1000/1500 incl vlucht, accomodatie en excursies. Neig nu naar Turkije/Cyprus. Malta en Mallorca is in februari nog te koud. De vakantie is echt bedoeld als opkikker. Mijn man heeft een extreem slechte huid en dat vreet energie in de winter. Februari/maart zit hij qua energie op zijn dieptepunt.
Dus harde eisen: Max 6 uur vliegen Temp rond 20 graden Veel natuur/cultuur (of beide) Geen tenten. Hoef echt geen 5 sterren hotel, maar ik ga niét in een tent!