Hond mee op vakantie?/ Normandie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femmy91

Hond mee op vakantie?/ Normandie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 14:31

Hallo Bokkers,

Misschien een beetje vroeg maar ik ben alweer bezig met de zomervakantie van 2015 *D .

Nu willen wij graag gaan kamperen in Normandie net 3 weken voor het hoofdseizoen en willen we graag ons hondje mee nemen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot je hond mee tijdens het kamperen? We zitten een beetje te twijfelen omdat Mo het snel warm heeft en omdat we veel willen bezichtigen met betrekking tot de 2de wereld oorlog. Ik moet nog uitzoeken of een hond daar op het strand mag komen enzo.

En verder nog leuke tips en dingen die de moeite waard zijn om te bekijken in Normandie?

Groetjes Martine en een pootje van Mo :))

Maartje1990

Re: Hond mee op vakantie?/ Normandie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:36

Normandie is opzich niet zo heel warm in de zomer. Qua bezichtigingen is de mont st michel écht een aanrader :j en natuurlijk het amerikaanse oorlogskerkhof vlak bij omaha beach daar ligt volgens mij ook een museum in de buurt.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 14:37

Maartje1990 schreef:
Normandie is opzich niet zo heel warm in de zomer. Qua bezichtigingen is de mont st michel écht een aanrader :j en natuurlijk het amerikaanse oorlogskerkhof vlak bij omaha beach daar ligt volgens mij ook een museum in de buurt.

Dank voor de tip, daar willen we ook zeker naartoe! *D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:45

Denk eigenlijk dat je Mo en jezelf een groter plezier doet met haar lekker thuis te laten.
Beestje heeft niks aan die reis en aan bezichtigingen en jullie hebben lekker je handen vrij en kunnen ook eens ongestoord uit eten o.i.d. :o

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 14:50

Shirley schreef:
Denk eigenlijk dat je Mo en jezelf een groter plezier doet met haar lekker thuis te laten.
Beestje heeft niks aan die reis en aan bezichtigingen en jullie hebben lekker je handen vrij en kunnen ook eens ongestoord uit eten o.i.d. :o

Mo vind mee in de auto en overal waar mensen zijn hartstikke leuk maar ik snap je punt, zo zit ik zelf ook wel een beetje je word wel een beetje beperkt door de hond. Ze kan ook naar mijn ouders en dat vind ze ook hartstikke leuk maar ik heb haar afgelopen jaar wel heul erg gemist toen we weg waren :o :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:55

Wij hebben dat wel gedaan, bij bezichtigingen mag de hond vaak niet mee, dat is soms wel een probleem.
Uiteten tja dan moet je gewoon even zoeken waar je wel een hond mee kan nemen.
Op sommige campings hebben ze een kleine kennel voor als je zonder hond weg wil.

http://www.alanrogers.nl/campings/searc ... c=14&sr=52

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:59

Dat ik ik me heel goed voorstellen!
Ga zelf om die reden dus nooit vrijwillig lang van huis :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:00

Toen ik nog jong was ging onze hond altijd mee op vakantie. Frankrijk is heel hond-vriendelijk ingesteld, de hond kreeg altijd eerder wat te drinken op het terras dan wij :') Wij gingen sowieso nooit uit eten als we kampeerden.
Ze mogen inderdaad niet overal naar binnen, als wij dan echt ergens heen wilden, dan gingen we in 2 groepjes, maar als je maar met z'n 2en bent is dat misschien een beetje saai.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:02

Shirley wat heb je een mooie avatar _/-\o_

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:20

Maartje_M schreef:
Toen ik nog jong was ging onze hond altijd mee op vakantie. Frankrijk is heel hond-vriendelijk ingesteld, de hond kreeg altijd eerder wat te drinken op het terras dan wij :') Wij gingen sowieso nooit uit eten als we kampeerden.
Ze mogen inderdaad niet overal naar binnen, als wij dan echt ergens heen wilden, dan gingen we in 2 groepjes, maar als je maar met z'n 2en bent is dat misschien een beetje saai.

Dank voor je reactie, mooi om te horen dat ze hond vriendelijk zijn ingesteld =). Naar welk gebied in frankrijk gingen jullie en hoe deden jullie het als het echt heel warm was?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:22

Wij gingen veel naar Normandië en Bretagne, maar moet er wel bij zeggen dat het over 20 jaar geleden gaat (oh god ik word oud). Onze hond had niet echt moeite met warmte, maar we hadden wel altijd overal water voor hem bij ons

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:36

Ik volg dit even, wij willen volgend jaar ook met de hond op vakantie, wij gaan dan alleen vooral voor de natuur.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:46

Zo'n 18 jaar terug hebben wij met hond ongeveer de zelfde vakantie gedaan. We hebben niet echt mooi weer gehad dus heel veel oorlogsmonumenten enz bezocht en eigenlijk alles met hond. Toen was het geen probleem.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:17

Als je een camping hebt waar je met de auto naast de tent mag dan kan je de hond in de schaduw van de auto leggen, zo deden wij dat

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:22

Een tent geeft ook schaduw ;)

En bedankt, Rex_Rolfo!

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 11:48

Dank voor alle tips. Schaduw is inderdaad wel te regelen. En wat ik hoor mag je hond op het ene strand wel en de andere niet. Dat word even uitzoeken! T is toch wel leuk als we samen kunnen zwemmen =)