Arkefly lange vlucht ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Arkefly lange vlucht ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:38

Hallo allemaal,

Ik heb 1 maal eerder een lange vlucht gehad met arkefly toen de luxe gehad dat we het luxste konden vliegen.

Nu weer aan het kijken voor een reis naar de Dominicaanse Republiek willen dan gewoon de standaard klasse vliegen...

Graag hoor ik ervaringen van mensen hoe de ruimte is.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Arkefly lange vlucht ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:42

Ik had zelf meer dan genoeg ruimte, ik ben 1,58 en heb het als zeer prettig ervaren, Ik ben naar Cuba gevlogen met Arke. Terug was het iets minder, toen kon ik niet van te voren inchecken ivm geen internet in Cuba en dan krijg je de laatste plekken in het vliegtuig :+ toen hebben ze aan boord nog andere plekken voor ons geregeld +:)+ dat vond ik ook super.

Mijn man is ongeveer 1.83 en die zei dat het te vergelijken is met andere economyclasses.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:44

Ik zou proberen om dan in het middenpad terecht te komen precies achter het schot dat de klasses scheid. Dan heb je heerlijk veel beenruimte en hoeven anderen niet voor je op te staan als je naar de wc moet. De rest van de standaard klasse zag er heel krap uit. Wij hadden vorig jaar de mazzel dat we toevallig op die stoelen achter het schot terecht kwamen.

Verder vind ik de service en het personeel echt waardeloos, dus als het even kan vermijd ik Arkefly.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:50

Wij zijn in 2012 met Arkefly naar Curacao gevlogen.
Wel premium klas. Dat was prima te doen.
Mijn man is 187 cm, zoon was toen 175 cm en ik ben 175 (zit moeilijk).

Ik zou proberen aan het gangpad te gaan zitten of voor een nooduitgang, als het mogelijk is.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:59

ik ben in 2012 met Arke naar Aruba gevlogen.
nou werkelijk voor mij nooit geen Arke meer.

zou rechtstreeks vliegen, nou mooi niet dus, had een tussenstop op curaçao van wel 3 uur! en na de tussenlanding moest ik maar ergens een plek zoeken wat nog vrij was. aangezien de mensen die vanuit curaçao meevlogen vaste plaatsen hadden omdat zei door vlogen terug naar Nederland. wat voor een hoop gedoe zorgde en waardoor mensen met kinderen niet meer naast elkaar konden zitten.

ook had ik bij Arke aangegeven tijdens het boeken dat ik vegetarisch ben, en dus graag op de vlucht een vegetarische maaltijd wilde. dit was geen probleem zeiden ze op het reisbureau van Arke.
echter in het vliegtuig was er geen eten voor mij en moest ik het met een broodje doen. opzich prima maar op z'n lange vlucht niet echt fijn.

nee dit was de eerste en gelijk laatste keer voor mij met Arke.

afgelopen zomer wel bij arke een vakantie geboekt naar Gran Canaria maar toen vlogen we met transavia en dat was prima, maar dat was dan ook een aanzienlijk kortere vlucht.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:42

Dat met die maaltijden hebben ze volgens mij wel vaker. De vriendin waarmee ik vloog is ook vegetarisch en had dit ook netjes aangegeven met boeken. Toen de maaltijden geserveerd werden werd er gevraagd of ze vega of gewoon wilde, ze gaf aan vega geboekt te hebben. De steward keek in z'n karretje en moest haar helaas mededelen dat dat er niet meer was. Ze zou wel om het vlees heen eten van de gewone maaltijd dan. Bij de volgende rij biedt die eikel gewoon een vega maaltijd aan en dat heb ik niet over mijn kant laten gaan. Ze heeft toen de vega maaltijd gekregen en ik ben later naar achteren gelopen om de steward aan te spreken dat ik dit echt niet vond kunnen want hij had nog meer dan genoeg vegetarische maaltijden over. Ik moest maar een klacht gaan indienen en er niet zo'n drama van maken.

Ook had ik op de terugvlucht gevraagd of ze me om een bepaalde tijd wakker wilden maken omdat ik dan medicijnen moest slikken. Hebben ze ook niet gedaan.

Ik heb met veel maatschappijen gevlogen, maar Arke steekt er met kop en schouders bovenuit met hun ontzettend slechte service.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:28

Vorigjaar naar Mexico gevlogen met Arke in economy class.. Had mij voorgesteld dat het heel slecht zou zijn maar het was eigenlijk wel goed! Mijn vader (1.96) kon ook gewoon zn benen kwijt!

Moeders is vegetariër en dit was prima geregeld! Enige wat wij jammer vonden is dat niet alle drankjes inclusief waren op de lange vlucht zoals wij normaal gewend zijn..

Verder vind ik het eigenlijk wel voor herhaling vatbaar! *D

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:06

Voor mij nooit meer ArkeFly! Op een dertienurige vlucht 1 broodje en 1 glaasje water gehad. Rest was betaald en na 4uur was alles op dus had je pech... Geen ruimte, overstappen zonder vaste plek, onaardig personeel.... Nooit meer!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:36

Ik ben meerdere makan met Arkefly gevlogen en ons is het prima bevallen. Je weet dat je maar 1 gratis maaltijd hebt en dat je entertainment moet betalen. Als je je daarop instelt zie ik het probleem niet.
Vwb de stoelen, op verre vluchten kiezen wij altijd voor Economy comfort, waarin je meer beenruimte hebt.
Maar ook de gewone Economy vind ik bij Arke al prima te doen. Weliswaar alleen op een vlucht naar Griekenland gehad, maar qua beenruimte is Arke echt vele malen beter dan Transavia waar je benen zo ongeveer in je nek liggen. Wij zijn beiden vrij lang.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 11:39

Bedankt!
Ik heb zelf nog nooit klachten gehad wat betreft de service maar dan wel vaak premium class gevlogen.

Toch onze reis weer bij arke geboekt ivm voordeligste reis heen vliegen we economy en terug comfort benbenieuwd!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:36

Ik ben meerdere malen met Arkefly richting de Caribean gevlogen.
Mexico 2009, Cuba 2010, Bonaire 2013, Cuba 2013, Curacao 2014 (2x). Altijd prima bevallen.

Nu ben ik de laatste keer naar Curacao met de nieuwe dreamliner gevlogen. Vond de stoelen wel beter (in de vorige vliegtuigen waren deze nog wel eens doorgezakt, dan zit je niet zo lekker meer na een paar uur) en wij hadden gratis gebruik van de entertainment sets. Verder vond ik de Dreamliner niet heel veel toegevoegde waarde hebben.

KLM bijvoorbeeld zal meer luxe bieden, meer maaltijden en niet overal voor moeten betalen. Maargoed daar betaal je dan al een beetje voor in de prijs van de vliegtickets...

Voordeel aan Arkefly vind ik dat je vlucht en hotel in één boekt, dat is vaak ook de voornaamste reden waarom ik voor Arkefly kies.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:48

Wij zijn afgelopen maart met arke naar curacao gevlogen. Wij vlogen toen rond 1 uur 's middags en hadden al geluncht. Kregen toen we net opgestegen waren wat kleins te eten en daarna niks meer. Ook geen drankje oid. Verder erg weinig beenruimte. Toen wij daar aankwamen was het 10 uur lokale tijd(als ik het goed heb) en toen stierven we allemaal van de honger.
Terugweg wisten we dat we via Aruba zouden reizen. Daar hebben we 4 uur gestaan omdat ze gingen aftanken en de beginstand waren vergeten. Vervolgens ze alleen de verwarming aan hadden staan in een toch al stikheet vliegtuig en de airco op dat moment niet aan kon. Weer vlak daarna wat te eten gekregen en daarna niks meer. Gelukkig waren we voorbereid en hadden zelf voldoende eten gehaald. En na de douane nog drinken.
Na weer op Schiphol te zijn geland hebben we nog een paar uur op onze koffers moeten wachten. Was toen wel met de nucleaire top in den haag, dus wel logisch een 100% controle maar ze waren onze koffers kwijt geraakt....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:06

Ntlie_ schreef:
Verder vond ik de Dreamliner niet heel veel toegevoegde waarde hebben.

Dreamliner is vooral voor de luchtvaartmaatschappij zelf een toegevoegde waarde. Voornamelijk elektrisch dus uiteindelijk goedkoper.

liedjuh2 schreef:
Na weer op Schiphol te zijn geland hebben we nog een paar uur op onze koffers moeten wachten. Was toen wel met de nucleaire top in den haag, dus wel logisch een 100% controle maar ze waren onze koffers kwijt geraakt....

Dat ligt niet aan Arkefly maar aan de afhandelaar.

Ik heb zelf nooit lange vluchten gemaakt met Arke, alleen medium haul vluchten maar geen klachten.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:12

ik vlieg elk jaar naar Curacao en ook meestal met Arkefly, dat bevalt heel goed!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:19

Ben net terug uit Mexico, wij vliegen altijd comfort class, heb je net iets meer beenruimte als in de economy. De premium comfort vinden wij het geld niet waard.
Wij boeken dan 2 stoelen aan het raam, zodat we geen vreemde naast ons hebben.
Wij zijn 1,80 en 1,89 en hadden voldoende beenruimte, maar ja echt luxe zal het nooit worden,