Fotografiereisje door nederland augustus 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Fotografiereisje door nederland augustus 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:35

Hallo dag bokkers!!
Ik zat al een hele tijd met een bepaald idee en hoe vroeger ik het bekend maak, des te beter denk ik :) Nu heb ik ook flink zitten twijfelen over waar ik een topic zou aanmaken maar ik denk dat het hier wel mag/toegestaan is.
Het zit zo, ik doe mijn eindwerk op school over paardenfotografie. Deze zomervakantie heb ik al de mogelijkheid om van 1 juli tot 12 augustus naar Amerika te gaan. Daar ga ik een hele boel bijeen fotograferen dus ook al een super ervaring! Maar mijn volgend idee is dus een reisje door Nederland maken. Aangezien ik nog niet over een rijbewijs beschik, laat staan een auto is het alweer moeilijker om dat te organiseren. Bij deze dacht ik dus het zo te doen:
Ik kom bij mensen de hele dag gratis hun paarden fotograferen en in de plaats daarvoor zou ik een slaapplaatsje krijgen en een beetje eten :P Dus van beide kanten gratis (anders zou ik het hier ook niet mogen plaatsen). Dit geeft mij ook de mogelijkheid eens in verschillende plaatsen te komen van nederland terwijl dat niet simpel is als Belgje. :D Nu heb ik al een aantal kandidaten, maar hoe meer hoe beter voor een reisje uit te stippelen.
Op dat vlak kan ik ook wat raad gebruiken, reis ik met het OV? maak ik degelijke afstanden en vergoed ik de reiskosten? Doe ik een combinatie van? Hangt er ook alweer helemaal van af van de mensen die dit zouden zien zitten natuurlijk! Hoe lang dit zou duren hangt ook weer af van jullie enthousiasme, als ik veel kandidaten heb schat ik dan zo op een 2 weekjes. Maar 1 week zou ideaal zijn voor mij, dan kan ik nog thuis wat met vriendinnen afspreken ook :P
Verder is dit topic dus bedoeld als oproep + advies!!
Nu heb ik de kaart van nederland afgeprint.. en maar aanduiden en aanvullen met bokkertjes denk ik dan :Y)

In juni zal ik trouwens een Canon 5D mark lll bezitten.
Een kleine greep van mijn fotografie (nu). Verder moet je dit niet opvatten als reclame voor mijn fotografie :)
Nenah DM photography
Afbeelding
Maar men moet wel even een idee krijgen en de stijl moet je aanstaan natuurlijk ;)

Ik hoop dat ik niets ben vergeten te melden dus.. ik zie wel wat de reactie hierop is :D

Maureen95

Re: Fotografiereisje door nederland augustus 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:40

Wat een leuk idee!

Wat ik te bieden heb: Mijn lieve Holly. Een quarter. Kijk maar in mijn profiel voor meer info :D En we hebben ook nog 20 andere paarden van allerlei soorten rassen...

Je kan eventueel ook gezellig mee eten. Woon wel in een studentenhuis en heb een extra matras.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:41

Ik heb een welsh pony die VD kan, haflinger die ik misschien in western set kan hebben en misschien een tinker in western set. Je zou hier kunnen eten en een dagje kunnen slapen. Woon wel op Texel maar de omgeving hier is mooi!:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:42

Ik wil eventueel meegaan als fotograaf ook, behalve als je dit alleen wil ondernemen :).
Laatst bijgewerkt door Lori op 08-12-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:43

Wat een leuk idee! Mocht ik de auto ter beschikking hebben zou ik wel een weekje met je mee willen <<). Deels als fotograaf natuurlijk ook he O:)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:46

Wat een super leuk idee zeg! Het is dat ik niet van bij anderen "logeren" hou anders had ik het ook erg tof gevonden :') Je zou mijn Fjord wel op de foto mogen zetten, ik woon in Zwolle en we hebben een logeerkamer en lekker eten haha :D

Edit: we hebben nog een paar paarden op stal die je ook op de foto zou kunnen zeggen. Heb het ook aan sure_lee hier op Bokt voorgelegd, die woont in Ommen en vond het ook een leuk idee, dat zou te combineren zijn :)
Laatst bijgewerkt door Jets op 08-12-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:46

Als ik even met mijn moeder overleg ben je hier waarschijnlijk ook wel een dagje welkom!
Ik woon dan wel weer helemaal in het noorden van Nederland, in Drachten (Friesland). Erg makkelijk te bereiken met OV hier.
Ik heb een erg fotogeniek paard in de aanbieding :D Ik weet niet of je alleen paarden wil, maar anders heb ik ook nog wel een leuke hond :j

Qua omgeving is het hier ook mooi. Op een uurtje te paard is een bos + heide en 10 minuten te paard is een kleine bos + plas.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 08-12-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:47

Je weet het hier heb je slaapplekje in Anna Paulowna.

Kun je daarna zo de afsluitdijk af

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:49

Wat een leuk idee! Ik wil mijn paardje (en bank) ook wel beschikbaar stellen :)
Paard staat in het midden van NL aan het bos (Utrechtse Heuvelrug) en is makkelijk bereikbaar met het OV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:49

In Tilburg ben je welkom. We hebben een slaapplaats over op de boerderij.

Verschillende paarden (Tinkers, Noriker, IJslander, kwpners, Fjord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:50

Wat ontzettend leuk! Hier omgeving Arnhem/[plaats] ook wel een plekje. :D Heb een exmoor merrie voor je die wat VD kan, bijzonder ras! Niet veel (bekende) fotografen hebben ze op de foto haha. Verder dan nog een 1,5 jarige. Eventueel van stalgenoten ook misschien nog wel een boel in de aanbieding. :+

Als je dan nog een reisgenootje zoekt.... :')

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:51

Ik woon bij Arnhem, ik zou even moeten overleggen met mijn ouders maar ook hier zou je vast welkom zijn als je interesse hebt :) Voor recente foto's kun je in het topic in mijn onderschrift kijken, ik heb een roodbruine shetlander die voor de wagen staat.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:56

Je bent hier ook welkom in het mooie Overijssel! Veel bos in de buurt en ik heb 4 paardjes. 2 haflingers geheel in westerstyle, een draver en een shetlander die voor de kar en onder het zadel beleerd is. Ik heb een sulky en een ponywagen en een westernset voor de shet.

edit: zie net dat jetske haar post heeft aangepast en naar mij verwijst haha. Je zou ons prima kunnen combineren.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 08-12-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:59

Kaus schreef:
Als ik even met mijn moeder overleg ben je hier waarschijnlijk ook wel een dagje welkom!
Ik woon dan wel weer helemaal in het noorden van Nederland, in Drachten (Friesland). Erg makkelijk te bereiken met OV hier.
Ik heb een erg fotogeniek paard in de aanbieding :D Ik weet niet of je alleen paarden wil, maar anders heb ik ook nog wel een leuke hond :j

Qua omgeving is het hier ook mooi. Op een uurtje te paard is een bos + heide en 10 minuten te paard is een kleine bos + plas.

Nenah, ik stel helemaal voor dat je hier dan naar toe gaat :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:16

Meer reacties dan verwacht in zo'n korte tijd! heel leuk :j

Aan de fotografen die zouden willen meereizen, het klinkt allemaal heel gezellig, maar met hoe meer we zijn hoe moeilijker het is zoiets te organiseren denk ik dan.. dus ik zou het liefst echt alleen willen reizen!

Maureen95 schreef:
Wat een leuk idee!

Wat ik te bieden heb: Mijn lieve Holly. Een quarter. Kijk maar in mijn profiel voor meer info :D En we hebben ook nog 20 andere paarden van allerlei soorten rassen...

Je kan eventueel ook gezellig mee eten. Woon wel in een studentenhuis en heb een extra matras.

Oehh klinkt verleidelijk! :D En hou van quarters :j

sunnybellami schreef:
Ik heb een welsh pony die VD kan, haflinger die ik misschien in western set kan hebben en misschien een tinker in western set. Je zou hier kunnen eten en een dagje kunnen slapen. Woon wel op Texel maar de omgeving hier is mooi!:)

Dat zou al helemaal geweldig zijn moest ik zonder problemen tot daar geraken, mooie omgeving zal het er zéker zijn... !! :)

Jets schreef:
Wat een super leuk idee zeg! Het is dat ik niet van bij anderen "logeren" hou anders had ik het ook erg tof gevonden :') Je zou mijn Fjord wel op de foto mogen zetten, ik woon in Zwolle en we hebben een logeerkamer en lekker eten haha :D

Haha ach, beetje sociaal wezen he :') (ook echt niet mijn sterkste kant, maar dat komt wel goed). :D

Kaus schreef:

Dan moet ik al zeker tot daar geraken, maar het klinkt ook echt heerlijk *\o/*

Em_ schreef:
Wat een leuk idee! Ik wil mijn paardje (en bank) ook wel beschikbaar stellen :)
Paard staat in het midden van NL aan het bos (Utrechtse Heuvelrug) en is makkelijk bereikbaar met het OV.

Pfoeh en wat een leuk paard heb je daar.. ;)

Blingh schreef:
In Tilburg ben je welkom. We hebben een slaapplaats over op de boerderij.
Verschillende paarden (Tinkers, Noriker, IJslander, kwpners, Fjord)

En Tilburg is lekker dichtbij! zou een mooie start zijn :)

Deetjeeuh schreef:
Wat ontzettend leuk! Hier omgeving Arnhem/Nijmegen ook wel een plekje. :D Heb een exmoor merrie voor je die wat VD kan, bijzonder ras! Niet veel (bekende) fotografen hebben ze op de foto haha. Verder dan nog een 1,5 jarige. Eventueel van stalgenoten ook misschien nog wel een boel in de aanbieding. :+

Als je dan nog een reisgenootje zoekt.... :')

Wat een aanbiedingen al *\o/* zeker een leuk ras!! ;)

Sowieso zet ik iedereen op de lijst maar het ziet er naar uit dat ik al selecties ga mogen maken. Had ik enerzijds ook wel een beetje verwacht :P
Maar jee wat leuk *\o/*

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:24

Zoals al gezegd in het andere topic , hier ben je meer dan welkom!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:25

Dankje :) en wellicht willen mijn stalgenootjes ook wel op de foto (shet, haflinger, kwpn, quarter)!

Ik zal het topic blijven volgen en ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:29

Ik heb trouwens zelf paddock spullen tot mijn beschikking, en het strand is om de hoek, dus je zou supergave zonsondergang foto's kunnen maken, pony houd ook heel erg van een zwempartij :') En als ze mag racen over het strand gaat ze kneiterhard en heb je genoeg actie haha! Zouden ook een leuk thema kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:41

Ook bij ons in spoordonk Oirschot ben je van harte welkom :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:48

Ik ben belg in het noorden (groningen), hier ben je altijd welkom, te fotograferen: 8 a 9 welsh ponies. 2 veulens, mogelijks een jaarling, 3 twenters, 1 3 jarige zwarte hengst en 2 moeders van de veulens

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:55

Hier ben je ook welkom, in zuid-Limburg:) meerdere paarden ter beschikking en mooie omgeving:)
Slaapplek is hier ook voor je!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:12

Hier ben je ook welkom hoor! Als ik jou was zou ik veel met het OV doen. Tenzij er mensen dichtbij elkaar wonen en je kan fixen dat zij je wegbrengen bijvoorbeeld.

Maar veel plaatsen zijn met het OV heel goed te bereiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:20

Ik heb een keer pb contact met je gehad en mijn aanbod geld nog steeds. Je bent hier in Friesland van harte welkom. We hebben hier veel bos, heide en wat waterplekken :)
Ik kan een slaapplaats voor je regelen en eventueel meer modellen dan alleen mijn eigen pony :)
Ik heb ook nog 2 fotogenieke honden in de aanbieding (mechelse herder x mastiff en een duitse herder pup)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:27

Hier ben je ook welkom :)
Heb een KWPN paard en een Rottweiler hond in de aanbieding, zie profiel.
Meer paarden om te fotograferen op een dag bij dezelfde stal valt evt te regelen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 01:14

Aangezien oproepjes thuishoren op de markt, hier een slotje. :)