Alleen op vakantie. Zon, strand, rustig, cultuur, natuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Alleen op vakantie. Zon, strand, rustig, cultuur, natuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 13:36

Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Daarom een vraag aan de alleenstaanden onder ons. Wie heeft er goede tips voor een vakantiebestemming in 2015?
Ik wil alleen op vakantie, naar de zon. Grieks eiland trekt mij tot nu toe het meest. Ik heb een leuk appartementencomplex op Zakynthos gevonden, maar er zo enorm veel aanbod dat ik graag ook verder kijk.
Een leuk appartement of hotel, geen massatoerisme. Dicht bij het strand, leuk dorpje waar je eens een rondje cultuur kan opsnuiven, scooter huren en natuur in gaan is ook prima. Ontbijt erbij is een pre, geen must, all inclusive ook prima, maar 's avonds een restaurantje opzoeken vind ik ook erg leuk.
Excursies aanwezig is altijd leuk, maar ik hoef geen volledig georganiseerde reis.

7-11 dagen, max 500 euro.
De meeste bestemmingen die ik tegen kom zijn vanaf 2 personen, of voor 1 persoon erg prijzig.
Wat is jullie ervaring? Tips? Do's en dont's?

Def

Re: Alleen op vakantie. Zon, strand, rustig, cultuur, natuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:46

Barcelona. Kun je prima rustig zitten als je t goed uitzoekt en de rest van je eisen zijn ook volop aanwezig!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 11:01

Barcelona staat nog op het lijstje van stedentrips (net als Rome), maar ik zoek voor nu meer een zonvakantie.

Al sluit ik het niet helemaal uit. Maar eerste insteek is vooral even bijkomen met zon, zee, strand, dorpjes, mooi landschap (scooter).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Ik lees mee :) voor die prijs is het lastig om voor één persoon iets te vinden. Ben er zelf in het verleden ook naar op zoek geweest. Nu ben ik dit jaar met een groepsreis mee gegaan. Ik vind het een aanrader maar qua prijs kom je een stuk duurder uit.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:07

Stiekem staat het Griekse eiland Alonnisos al jaren op mijn verlanglijstje. Ik ben er nog nooit geweest en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen idee heb van de prijzen, maar het is volgens zo'n beetje elke website heel rustig en zonnig. Zo rustig dat het niet eens een vliegveld heeft. :+ Aegina is ook een leuk eiland in de Saronische Golf, maar wel heel klein en ook niet bereikbaar per vliegtuig; je moet dan per boot vanuit de haven van Piraeus. :P
Het vasteland van Griekenland is overigens ook niet verkeerd en ook niet overdreven druk. Hier was ik heel erg gecharmeerd van de plaatsjes Amfissa en Nafplio. Vooral in die laatste kun je ook 's avonds nog heerlijk rondslenteren, zeker rond het plein.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:42

Zakynthos vind ik behoorlijk toeristisch maar wel een mooi eiland.
Samos is een leuker eiland. Alonissos is vrij klein en daar gaan je reisdagen nog af. Dan zou ik eerder voor Skopelos kiezen, dat is echt mijn favoriete eiland. Prachtig groen met een schattige hoofdstad en mooie stranden. Kefalonia is ook mooi.
Ach, er zijn zoveel fijne bestemmingen in Griekenland.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:48

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest. Het is uiteindelijk Samos geworden. Ik zat bij pythagorion. (Kouros bay) Ik heb een geweldige vakantie gehad. Zon, zee, cultuur, aardige mensen en heerlijk eten. Leuke excursies gedaan. Kort om echt voor herhaling vatbaar. Ik zou zo weer terug gaan! Was ook de eerste vakantie waar ik echt heimwee naar terug had toen ik weer in Nederland was.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 08:41

Bedankt voor de tips.
Waar hebben jullie geboekt? Of zelf vlucht + hotel/appartement geregeld?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:32

Ik heb via d-reizen geboekt... Prima hulp in het reisbureau. Vond ik wel fijn om te overleggen...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:30

Ik raad je aan om zelf alles te boeken. Je bent zoveel voordeliger uit! Kan je zo 200 euro schelen.
Nadeel van alleen reizen is wel dat je een stuk meer betaald. Ik denk dat het daarom voordeliger is om een appartement te huren voor een week of te kijken bij airbnb.