Kerstmarkt Oberhausen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Kerstmarkt Oberhausen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 19:23

Als dit topic hier niet goed staat mag het verplaatst worden.

Over een dikke week ga ik samen met een vriendin naar de kerstmarkt in Oberhausen. Nu hoorde we alleen iets dat je een milieu sticker op je auto moet hebben en dat winterbanden verplicht zijn in Duitsland? Je kan wel zonder gaan maar stel dat je een ongeluk krijgt dan heb je wel een probleem kregen wij te horen via via. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij er meer over vertellen hoe dit allemaal zit?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:28

voor duitsers geldt dat ze winterbanden moeten hebben anders dekt hun verzekering de schade niet, maar voor buitenlanders lijkt me niet dat dat ook geldt.
In Oberhausen heb ik inderdaad gezien dat het een milieugebied is, wij hadden geen sticker, geen problemen gehad...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:32

Het is in Duitsland verplicht winterbanden of all season banden te hebben indien de winterse omstandigheden dat vereisen. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
(Van de anwb geplukt: oftewel: is het zoals nu? Heb je geen winterbanden nodig. Maar gaat het sneeuwen in Duitsland, ben je het verplicht om winterbanden of 4 seizoenenbanden te hebben)

Umweltsticker is nodig, doe je het niet en word je betrapt; kan de boete pittig oplopen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-12-14 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:33

Knakker schreef:
voor duitsers geldt dat ze winterbanden moeten hebben anders dekt hun verzekering de schade niet, maar voor buitenlanders lijkt me niet dat dat ook geldt.
In Oberhausen heb ik inderdaad gezien dat het een milieugebied is, wij hadden geen sticker, geen problemen gehad...

Jawel, dit geldt ook voor buitenlanders. Winterbanden zijn verplicht bij winterse omstandigheden. Hier staat meer info: http://www.dewijdewereld.net/reizen/win ... tsland.htm
.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:37

vuurneon schreef:
Het is in Duitsland verplicht winterbanden of all season banden te hebben indien de winterse omstandigheden dat vereisen. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
(Van de anwb geplukt: oftewel: is het zoals nu? Heb je geen winterbanden nodig. Maar gaat het sneeuwen in Duitsland, ben je het verplicht om winterbanden of 4 seizoenenbanden te hebben)

Umweltsticker is nodig, doe je het niet en word je betrapt; kan de boete pittig oplopen.

dank je, dat wist ik ook niet....

Marcato

Re: Kerstmarkt Oberhausen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:44

Die milieusticker heb je nodig in de binnensteden. Je kunt hem kopen via oa ANWB. Dit duurt alleen wel een aantal dagen voordat je hem binnen hebt. Je kunt hem ook op de snelweg kopen bij tankstations die zijn aangesloten bij TUF. Op de snelweg zelf heb je die sticker nl niet nodig. En als je hem bij zo'n tankstation haalt, weet je zeker dat je hem gewoon hebt.

Veel plezier volgende week!!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:00

Ga je naar of door het centrum van Oberhausen of ga je alleen naar het CentrO? In het eerste geval heb je een milieusticker nodig, in het tweede geval niet.

Van de website van CentrO:
Citaat:
Om die reden adviseren wij onze Nederlandse bezoekers om via de A3 en de A42 aan te reizen. Wanneer u rechtstreeks naar het CentrO rijdt, heeft u geel oftewel groen sticker nodig, omdat het CentrO in een zogenoemd "zonerandgebied" is gesitueerd.

Het is slecht vertaald, maar goed. Voor meer informatie zie: http://www.centro.de/services/umweltzon ... ederl.html

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:44

aha, dat is het, wij zijn naar CentrO geweest, zonder sticker dus en geen probleem!

liiisette

Re: Kerstmarkt Oberhausen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 21:49

Iedereen bedankt voor alle reacties. Inmiddels zijn we van alles voorzien wat we wel en niet nodig hebben en zijn we klaar voor maandag.