Route 66 rijden per motor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Route 66 rijden per motor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 15:04

Het moet er dan toch een keer van komen.... Route 66 per motor. :j

In 2015 zou ik graag met mijn vader naar de USA gaan om daar per motor route 66 (Of in ieder geval stukken route 66 ) te rijden. Het is een van de grote wensen van mijn vader.
Nu zie ik na wat googlen door de bomen het bos inmiddels niet meer. Daarom vroeg ik me af of er mensen hier misschien ervaringen of tips hebben.

We zijn best avontuurlijk aangelegd en ik heb een jaar in FLorida gewoond, maar ik durf het niet goed aan zelf deze reis uit te stippelen en volledig op eigen houtje te gaan.
Mijn vader spreekt namelijk geen woord Engels, het zou een totale ramp zijn als ik een ongeluk zou krijgen en pa zou bijv. 911 moeten bellen. %)

Ik zoek daarom meer iets in de richting van een groepsreis, niet zo avontuurlijk helaas, maar waarschijnlijk wel een stuk veiliger. Wie heeft hier tips over aanbieders? OF is er zelf al eens met zo'n groepsreis meegeweest? Of zijn er misschien andere opties?

Ik kijk ook zo'n beetje naar de motoren, mijn vader is een heel ervaren motorrijder en rijdt zelf een Harley, die kan eigenlijk wel met elke 'fiets' overweg. Ik heb ong 10 jaar mijn motorrijbewijs, maar rij niet bijster veel. Ben ook erg gewend aan mijn Yamaha dragstar 650A Classic. Ik heb mijn vaders Harley wel vaker gereden, maar dat is hard werken voor mij. Wat zou in de States de beste optie zijn voor mij?

Wie kan mij meer vertellen, het liefst uit ervaring!

BigOne

Re: Route 66 rijden per motor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:06

Geen tips behalve dat je voor je vader een brief kunt opstellen in het Engels als hij toch moet bellen met 911, vriend van ons heeft de hele route met een cabrio gereden en wat ik van de foto's kan zien is alleen maar een prachtige trip.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 15:09

een brief is niet echt een optie, hij is eigenlijk zo goed als op mij aangewezen. Het is voor sommige onbegrijpelijk, maar hij begrijpt t niet, spreekt t niet en kan t ook niet lezen. Dus zelfs als hij iets zou moeten voorlezen gaat dat niet werken ;) Dus het is wel zo prettig als hij kan terugvallen op bijvoorbeeld Nederlands sprekende reisleiding.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:13

Ik heb een deel gereden, wij hebben de route van tevoren uitgestippeld en de eerste en laatste nacht in LA geboekt verder alles open gelaten. Kwam altijd goed, ondanks het af en toe ook wel spannend was( in death valley verdwaald, bijna donker en running out of fuel). Het was een onvergetelijke vakantie! Als je meer wil weten, vraag maar! Succes

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:27

Wat toevallig! Mijn vader, broer, vriendlief en ik hebben het ook al een tijdje op de planning maar door omstandigheden helaas nog niet kunnen plannen. Ik lees even mee :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:35

Kan je niet een soort van Nederlandse achterwacht regelen? Dat als er iets gebeurt je vader diegene kan bellen en zij bijvoorbeeld 911 kunnen bellen? Dan heb je de vrijheid van een eigen reis maar wel de zekerheid dat áls er iets gebeurt je vader een contactpersoon heeft.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:38

dan moet dat wel een NL achterwacht in amerika zijn. 911 kan je alleen vanaf een amerikaans nummer bellen als ik het goed heb

Weet dat er wel veel georganiseerde reizen zijn die deze tocht aanbieden, gok dat er wel eentje moet zijn waarbij er ook nederlands gesproken wordt

[edit]
Deze bieden bijvoorbeeld groepsreizen aan met nederlandse reisleiding :j http://www.route66reizen.nl/groepsreizen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:47

http://www.usbikers.nl

Wij willen over paar jaar ook de route 66 rijden. Moet ik eerst mijn rijbewijs hebben. En gaan dan met deze organisatie mee. Kennen de mensen ook persoonlijk.

Ze hebben ook fb waar prachtige foto's opstaan. En op de site kun je ook de motoren zien.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 23:39

Topic is wat dood gevallen, maar toch nog even een update. We gaan in september met route66reizen zoals Liselot al eens vermelde. Het is ook niet route 66 geworden maar four corners. Dat is toch een iets relaxere reis. Het aantal km's van de route 66 reis is misschien een beetje te. We hebben er in ieder geval zin in! Mijn motor wordt een Yamaha 650 vstar, dus voel me vast erop thuis ;)