Voor de eerste keer alleen op vakantie met vliegtuig. Hulp!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Voor de eerste keer alleen op vakantie met vliegtuig. Hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:12

Hoi!

Ik ga in februari 2015 met een vriendin naar Londen. Nu is het voor ons de eerste keer dat we zonder ouders op vakantie gaan. Zij is nog minderjarig en ik ben wel meerderjarig. Ik heb al vaker gevlogen en zij nog nooit.

We hebben nu een vlucht geboekt maar ik heb daar zelf nog wat vraagjes over :=

1. We hebben via cheaptickets tickets gekocht maar ik heb nog geen tickets met barcodes binnen. Wel heb ik een email waarop staat E-Ticket en daar zitten ook een soort van tickets in. Krijg je die barcode tickets een paar dagen van te voren of is het alleen dit laten zien?

2. Hoe moeten we inchecken. Ik kan ook online inchecken 30 uur van te voren maar geen idee hoe dit werkt :')

3. we hebben een hotel geboekt en we moesten creditcardnummer invullen. Nu hebben we de creditcard van haar vader gebruikt alleen moeten we de creditcard meenemen naar Londen om daar te betalen ( nu alleen gereserveerd) maar kan dat zomaar met een creditcard van iemand anders? Ik weet niet of je een pincode in moet vullen of dat je een handtekening moet zetten maar anders hebben we best een probleempje. :=

4. Kan je ponden betere in NL omwisselen dan in ENG of andersom?

Heeft iemand ervaring met cheaptickets met hoe het allemaal werkt? We hebben in ieder geval alle facturen en tickets uitgeprint en die heb ik in een mapje gestopt.
Ook heb ik via de rabobank een creditcard aangevraagd. We kunnen de creditcard gegevens altijd nog wijzigen dus dan kan het via mijn creditcard als ik die aan de praat krijg...

Hulp hulp hulp :')

Anoniem

Re: Voor de eerste keer alleen op vakantie met vliegtuig. Hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:07

No offence maar hadden jullie dat niet beter van te voren kunnen uitzoeken voordat jullie gingen boeken? :+

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:15

Een belangrijke tip als je vriendin nog minderjarig is als je vliegt regel een briefje van ouders dat ze mee mag!

Ik ging als minderjarige ook naar london met vriend en ze moesten handtekening van ouders hebben ze gingen bij me nabellen of het echt mocht ivm weglopers kidnappen etc

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:16

Wat leuk dat je naar Londen gaat! Ik ga er minstens 1x per jaar heen en ik heb zelf ook geen creditcard dus ik zal je mijn ervaring even delen :Y)

1. Met welke maatschappij vlieg je? Ik gok easyjet? Anyway bij de meeste andere maatschappijen werkt het bijna hetzelfde. Je krijgt dan van tevoren je boardingpass binnen via de mail en die moet je zelf uitprinten en meenemen. Die laat je ook zien als je je bagage gaat inchecken en boarden, dus goed bewaren in een mapje oid.

2. Bij Easyjet kun je alleen online inchecken, anders moet je bijbetalen meen ik. Ik doe het altijd online. Dit kan indd 30 dagen van tevoren. Je logt in op de site van de vliegmaatschappij, en dan wijst het zich vanzelf. Gewoon op de knop inchecken en klaar :Y)

3. Neem de creditcard gewoon mee voor de zekerheid, om te bevestigen dat jullie de kamer geboekt hebben. Ik zou gewoon contant betalen, makkelijker in jouw geval.

4. Ik geloof dat dat niet zoveel uitmaakt want ervoor betalen doe je toch wel. Je kunt in de meeste winkels enzo gewoon met je pinpas betalen, dus dat maakt niet zoveel uit. Als je geld uit de muur wilt halen betaal je daar wel extra voor, dus wat je dan kunt doen is bijv. bij de Sainsbury's ofzo vragen of je extra mag pinnen, daar betaal je niets voor. Anders kan het wel oplopen tot ongeveer 6 euro, zonde natuurlijk.

Heel veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Rosie op 02-12-14 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:16

Tickets met barcode? Voor het inchecken bedoel je? Die krijg je na het online inchecken.

Verder zou ik cheaptickets voor je vragen benaderen. Zij kunnen je dat vertellen, ook het inchecken.
Met welke maatschappij vlieg je? Dan kun je waarschijnlijk bij hun inchecken.

Ponden wisselen..
Tja, ik had steevast van tevoren een 100 pond bij mij (gewisseld bij het gwk) en pinde verder alles gewoon ter plekke.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:24

HouVanUtopia schreef:
Een belangrijke tip als je vriendin nog minderjarig is als je vliegt regel een briefje van ouders dat ze mee mag!

Ik ging als minderjarige ook naar london met vriend en ze moesten handtekening van ouders hebben ze gingen bij me nabellen of het echt mocht ivm weglopers kidnappen etc

Dit sowieso!
Ik ging ook met vriendlief, allebij 17 en ze deden nog behoorlijk lastig bij de grens!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:25

Dat je een credit kaart van iemand anders gebruikt kan voor problemen gaan zorgen. Zeer waarschijnlijk zullen ze je namelijk om ID vragen. Je kan van te voren even met het hotel bellen en uitleggen dat je graag met een kaart van iemand anders wilt betalen. Vaak heeft het hotel een formulier wat de eigenaar van de credit kaart dan in moet vullen waarop staat dat jullie toestemming hebben om de kaart te gebruiken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:27

Je kan ook een kopie van de ID van je vader meenemen. :)

Edit: Lara ik heb al mijn reisjes geboekt op de CC van mijn vader maar ze hebben er nog nooit naar omgekeken :Y) ben er wel altijd op voorbereid hoor, ik geef vaak ook zelf al aan dat ik de CC van mijn vader heb gebruikt om te boeken, maar 'zeer waarschijnlijk' is niet van toepassing hier imo :)

Ik neem dan ook de CC zelf mee. Een keer had ik een concert in Newcastle, moest de kaarten (waren VIP kaarten) ter plekke ophalen, daarbij had ik een brief van mijn vader meegenomen waarop stond dat hij toestemming had gegeven om de CC te gebruiken met zijn handtekening eronder. Maar ook toen kraaiden ze er niet naar haha.
Laatst bijgewerkt door Rosie op 02-12-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:29

Hetzelfde met de CC als met de grens. Een brief opzetten dat de dochter alle rechten heeft om de CC te gebruiken, met een kopie van ID en een handtekening. Ook een telefoonnummer erbij zodat ze kunnen bellen naar haar vader.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:32

Dat dus KimD. :P

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:39

Gewoon even bellen of mailen met het hotel en vragen of het met de creditcard betaald moet worden of dat je het met je eigen pas mag pinnen. Zoals gezegd is pinnen het simpelst en daar ter plaatse even een paar ponden pinnen voor de cash.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:40

1&2. Met de code van het e-ticket kan je op het vliegveld bij een automaat inchecken, daar wordt dan je boarding pass geprint. Je kan ook online inchecken, dan print je zelf je boarding pass.

3. De creditcard voor de reserving is (normaal gesproken) alleen voor het geval je niet op komt dagen, dan halen ze daar het geld af. Gewoon met je eigen kaart betalen :) .

4. Geen geld hier omwisselen, daar pinnen is goedkoper :) .

Veel plezier :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:11

Hartstikke bedankt voor alle antwoorden!

We vliegen met Britisch Airways.

@Dominique Haar ouders hebben nog nooit gevlogen en ik woon op mezelf. Dus we hebben alles zelf moeten uitzoeken. :)

@HouvanUtopia Dankjewel! Gaan we gelijk even doen.

Over het hotel. We moesten de creditcard meenemen. Dat staat in onze reservering. Er staat alleen niet dat je er mee moet betalen...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:09

Ik boek ook altijd ons hotel in Londen met mijn creditkaart maar betaal altijd contant
in het hotel en mij hebben ze nog nooit om mijn kaart gevraagd.

Wij bestellen altijd onze ponden via GWK.nl en dan heb je geen omwissel kosten en de
koers van die dag dat je besteld en mocht het gunstiger uitvallen op de dag dat je het afhaalt dan krijg
je die koers.