Harry Potter studio tour

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Harry Potter studio tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 13:50

Ik wil in de kerstvakantie graag met ons gezin naar Londen en dan vooral een bezoek brengen aan de Harry Potter studios en misschien ook nog een HP wandeling door de stad doen.
Onze oudste van 12 is namelijk helemaal HP gek en de jongste van 8 vindt het ook wel leuk.
Zijn er bokkers hier die er geweest zijn?
Ervaringen, tips?

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:12

*\o/* Ben er in september geweest en vond het helemaal super! Ritje op de bezemsteel maken (foto's en filmpje zijn wel duur, maar toch maar gekocht :D ) Erg leuk om alle sets te bekijken, butterbeer drinken, veel foto's maken!! Vooral in het gedeelte buiten kun je foto's maken bij het huis, op de brug, in de motor met zijspan etc etc

Je moet van tevoren reserveren en neem voldoende tijd om er te komen, want de trein bleek er ineens veel langer over te doen en waren wij te laat...gelukkig konden we er toen op een later tijdstip wel gewoon in, maar mocht het heel druk zijn is het mogelijk dat je er niet meer in kunt! En probeer bij de shuttlebus ook op tijd te zijn zodat je kunt zitten.

Verder gewoon genieten, want het is echt heel gaaf!

Ik had trouwens een complete studio package geboekt. De souvenir guide was wel leuk, maar de audio guide heb ik erg weinig gebruikt.

En als HP fans ook even op het station van Kings Cross naar Platform 9 3/4 gaan, is ook echt heel leuk en mag je ook zelf foto's maken (met accesoires: sjaal/wand)

primera

Re: Harry Potter studio tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:21

Nog niet geweest maar wil wel graag erheen met mijn kinderen (9 en 4 dus zal nog wel even wachten denk ik). Lees even mee

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 16:12

Als wij er naar toe gaan wil ik dat met zo'n verzorgd arrangement doen, dus met bus van Londen naar de studios. Weet alleen niet of ik de "gewone "tour of de speciale zal doen.
Lijkt mij echt leuk, nu alleen nog geheim houden tot kerst ;)
@ JustaAndy, heb jij foto's toevallig? Wat leuk dat je op die bezem mag *\o/*

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:13

1 tip: ruim op tijd reserveren, want de tour zit gauw vol. Zit het niet al vol met kerst of heb je dat al gecheckt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:15

Ik ben er ook geweest, het is echt geweldig *\o/*
Ik denk alleen dat kerst al vol zit, dan is het hartstikke druk in Londen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:18

Het is heel leuk, ik ben er ook geweest!

Houd er wel rekening mee dat het geen attractie park is, er worden heel veel dingen laten zien uit de film (green screens, pakken die gedragen zijn, 'making off's, dingen bekijken en niet echt doen, veel lopen.)

Als je er echt fan van bent is het helemaal fantastisch, als je het 'wel leuk' vindt en je houdt niet zo van de 'achter de schermen' etc. dan is het misschien wat saai voor je jongste. Uiteraard ritjes op de bezemsteel etc. zijn heel erg leuk om te doen maar staat wel vaak een lange rij.

Ik heb het er erg naar mijn zin gehad, vond het leuk om bv. alle verschillende koppen van de goblins te zien. Er is een kamer met allemaal doosjes met toverstokken (net als in Ollivanders) en daar staan alle namen op van de mensen die hebben meegewerkt aan Harry Potter, ik vond het heel leuk om daar een kwartier rond te neuzen en te kijken wie ik allemaal kon vinden maar ik weet zeker dat als ik jonger had geweest, ik dat vrij saai had gevonden.

Ik weet zelf dat ik het als kind heel leuk zou hebben gevonden om dingen te kunnen doen (dus even aanraken, misschien een heksenhoed opzetten) oid. maar het is wel echt meer kijken dan doen (zoals Harry's en Ron's kamer op Zweinstein, daar sta je dus gewoon naar een lege kamer te kijken. Als je niet zo veel hebt met Harry Potter denk je; okeee... maar als je er fan van bent of het leuk vindt dan is dat natuurlijk heel leuk om te zien!)

Kijk dus goed waar je langer je tijd besteedt, of waar je voorbij loopt. Het is een aanrader. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:19

de 2 weken van de kerstvakantie is alles al volgeboekt...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:20

Ik heb afgelopen jaar de wandeling gedaan door de stad. Je komt langs alle plekken waar gefilmd is, met leuke uitleg van de gids (en clips uit de film evt.). Stuk boottocht, stuk met de underground. Alleen is de wandeling zeker 2 - 2,5 uur, eigenlijk niet aan te raden voor jonge kinderen. Veel lopen en eigenlijk maar kleine stukjes zien wat over HP gaat, je ziet wel heel veel van de stad zelf.

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:21

Ik ben er een jaar geleden geweest en het was super leuk ! Maar reserveer optijd wij hadden 1 week van te voren geboekt en konden dus pas om 8 uur in de avond en konden dus niet heel lang (2 uur ofzo ) rondlopen dat is jammer want er is heel veel te zien.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:50

Ik ga er volgende maand voor de vierde keer naartoe.
Ik blijf het keer op keer fantastisch vinden! Maar ik ben ook enorme Harry Potter fan en ben altijd al geïnteresseerd geweest in hoe films gemaakt worden, behind the scenes filmpjes etc.
Kan me voorstellen dat als je niet zoveel met Harry Potter of de filmindustrie hebt het wat minder leuk is.
Tips zijn op tijd boeken en op tijd aanwezig zijn. Als je eerder bent zijn er buiten en in de hal ook al dingen te zien, en je kunt ook alvast de shop in.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:55

ik heb het gedaan en het was GÉWÉLDIG. Ik zou het zo nog een tweede keer doen! Echt een aanrader ook voor kinderen, zeker harry potter fans, super leuk!

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:18

Afbeelding
(Deze zijn van de green screen, die kun je achteraf kopen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry dat ik overal op de foto moest... :')

Maar dan heb je even een idee hoe LEUK het is!! Ik zou zo nog een keer gaan om alles nog beter te bekijken en natuurlijk nog een keer de green screen te doen :+

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:06

Pfff vorige week nog volop te boeken nu uitverkocht :( . Kon door ziekte ook niet eerder boeken helaas.
Heel misschien (duim, duim) is er de 27ste december nog plek _/-\o_
Anders wordt het de meivakantie en doen we in de kerstvakantie iets anders.....
Ziet er zo gaaf uit

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:52

De dagen die ik in Londen was (begin juni) waren er eerst ook geen data vrij, maar toen ik later weer keek waren er wel weer data beschikbaar :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:58

Ooh wow!! Dat ziet er echt super gaaf uit om een keer heen te gaan zeg?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:00

Ik ga hoogst waarschijnlijk in februari. Kijk er al heel lang naar uit, ben namelijk een grote fan. Hopelijk lukt het je nog om tickets te bemachtigen voor de kerstvakantie.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 09:26

O, de carnavalsvakantie is ook nog een idee, niet aan gedacht!
Had bedacht om nu anders maar naar Disneyland te gaan, daar is de jongste ook nog niet geweest.