Celtic tours ervaringen / schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Celtic tours ervaringen / schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:20

Hoi,

Zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met celtictours.nl .
Heb al gegoogled maar kwam helemaal niets tegen.
Wij willen graag volgend jaar 14 daagden incl bootreis naar schotland en dat wou ik eigenlijk via deze organisatie doen. Of heeft iemand anders misschien nog tips voor goedkope reizen naar schotland met eigen auto??

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:22

Je kan volgens mij wel van Ijmuiden naar Newcastle met de boot en dan ook je auto meenemen. Kan je zelf weten hoe lang je blijft en waar je heen gaat.

Pippaa

Re: Celtic tours ervaringen / schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:32

Wij zijn twee zomers geleden 15 dagen met eigen stationwagon naar Schotland geweest.
We hadden een planning, maar we keken per dag wat handig was qua weer en waar we zin in hadden.
We sliepen de meeste nachten in de auto en af en toe in een bed and breakfast.
Het was zo fijn dat we nergens aan vast zaten! Wij zouden het zo weer doen. Ik kan het echt iedereen aanraden.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:32

Dat weet ik, wou wouden eerst op de bonnefooi b&b bij langs maar vragen ons af of dat wel goedkoper is. En we willen zeker zijn van een plekje.
Wh zijn met vier personen en via celtic tours zitten we dan op 700 p.p. Incl overtocht en 12 nachten b&b
Niet duur dacht ik, maar ja wil ik wel zeker weten of ze betrouwbaar zijn

We zijn met ons vieren pippaa, dus in de auto slapen is niet echt handig ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:38

Wij hebben b&b op de bonnefooi vaak voor 50 pond voor twee personen gehad.
Volgens mij is 700 inclusief overtocht voor 4 personen echt wel netjes!
Auto op de boot alleen is al flink prijzig. Ik denk dat je haast onmogelijk goedkoper uitkomt als je zelf gaat regelen inclusief auto dan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:46

700 Pp incl boottocht is goedkoop.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:11

Wij zijn dit jaar met celtic tours naar Schotland geweest.
Wij hebben een 19 daagse rondreis gemaakt. Oorspronkelijk was de reis 17 dagen maar wij wilden graag naar het eiland iona (aangezien ik daar naar vernoemd ben :D en het eiland graag wilde bezoeken). En wij stonden soms erg verbaasd(in zeer positieve zin), hoe men aan de locaties van de b&b's kwam we hebben echt op schitterende plekken gezeten, die ikzelf nooit gevonden had. :j en ja soms heb je dat de douche te klein is of dat het bed aan de krappe kant is maar ook dat heeft wel iets. Wat ik ook erg prettig vond, was dat als er meerdere mensen met celtic tours reisden in dezelfde periode je elkaar niet telkens tegen komt in de b&b's. Wij zijn 1x mensen tegen gekomen die vanaf een bepaald punt dezelfde dorpen/steden aan deden op dezelfde dagen maar die hebben we de rest van de rondreis niet meer gezien. Wij zijn eind augustus tot half september weg geweest maar ik heb zelf de boot van ijmuiden naar Newcastle geboekt dat was in ons geval een heel stuk goedkoper (€150) en dat gaat prima. En wij hebben met onze eigen auto gereden.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:27

Dank je wel Kobus', dat klinkt super! Dst maakt mij weer iets enthousiaster.

De prijs qua overtocht maakt voor ons niks uit, die is bijna hetzelfde als wanneer ik het zelf zou boeken.

http://i193.photobucket.com/albums/z88/ ... 049e0b.jpg

Dit zou onze reis ongeveer worden, moet wel zeggen dat ik het een erg fijne site vindt omdat je de dagen en plaatsen kunt wijzigen.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:48

Wij zijn (omdat ik ook niets kon vinden aan recencies) naar het kantoor in baarle nassau (is voor ons niet ver rijden) geweest voor een gesprek omdat ik met een hoop vragen zat, we hebben een fijn gesprek gehad waardoor wij besloten hebben om bij hun te boeken.
De reis ziet er goed uit.
Wij zijn eigenlijk gewoon heel Schotland rond gereden :D . In fort wiliam konden wij vanuit de b&b de Ben Nevis zien was ook een mooie b&b. En op loop afstand van restaurantjes. Op Skye hadden wij achteraf wat meer dagen willen blijven maar dan was ons schema helemaal enorm druk geworden. In inverness hebben wij gekozen om in Drumnadrochit te overnachten en die b&b was onze absolute favoriet. Glasgow hebben wij overgeslagen omdat dat niet in ons schema paste en in edinburgh zaten wij in een Inn in een dorpje vlakbij met de bushalte voor de deur en dat was ideaal voor ons aangezien de bussen daar echt heel vaak gaan.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:17

Grappig, een week geleden kon ik nog niks vinden op Bokt over Celtic Tours, en net nu ook wij geboekt hebben verschijnt er een topic over :D
Wij hebben vorige week de 8-daagse rondreis Discover Scotland geboekt voor juni 2015. Ik ben heel benieuwd! Het zag er op de site allemaal goed uit en na wat mailcontact hebben we besloten om bij Celtic Tours te boeken. Wij hebben zelf de overtocht geboekt, was ook 150 euro goedkoper dan via hun site.