Groepsreis, hoe wat waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Groepsreis, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 16:48

Hallo Bokkers,

Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar februari een rondreis doen.
We zitten zelf te denken aan thailand, bali of indonesie ..

We weten alleen niet goed hoe of wat..
Er zijn zoveel aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zijn er hier mensen die al eens zijn geweest of tips hebben?
Of bijvoorbeeld een hele andere locatie kunnen aanraden?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door _Caitlinnn op 06-11-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Donatello86

Re: Groepsreis, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:55

Kijk eens op Fox.nl , veel mooie groepsreizen.
Of als je individueel reis wil maken op Balionline.nl of indonesieonline.nl
(thailandonline.nl, enz.) Veel plezier met het uitzoeken van een mooie reis!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:59

Tja het ligt er net aan wat je wilt. Ik ben met een groepsreis naar Zuid Afrika geweest. Dit toen met Djoser en vond alles geweldig. De groep, de organisatie, het land. Ik was toen echter nog wel single.

Mijn ouders zijn naar Thailand op groepsreis geweest met Fox, zij vonden het niks. Vooral veel van hetzelfde en veel dingen niet goed geregeld. Terwijl mijn beste vriendin altijd met Fox gaat en er lyrisch over is.

Dit jaar hebben we een rondreis door West Amerika gedaan en alles van vlucht tot auto en motels zelf geregeld, dat was daar heel goed te doen en ook fantastisch. We hebben de hele reis met zijn 2en gedaan en is ons zeer goed bevallen. Volgend jaar gaan we een rondreis door Scandinavië maken, ook naar de Noordkaap en gaan weer alles zelf regelen.

Let er wel op dat als je met een groep gaat, je weinig privacy hebt. Je doet bijna alles met de groep en er zijn weinig momenten dat je echt even met zijn 2en kunt zijn.
Toch kan het een fantastische ervaring zijn ,nieuwe mensen ontmoeten en je hoeft natuurlijk weinig te regelen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:09

Ik vind het inderdaad erg lastig.
Ik persoonlijk vind dat niet zo'n probleem maar mijn vriend is wel weer van de vrijetijd en dingen zelf doen.
Echter ben ik bang dat als je naar een ver land ga je tegen dingen aan gaat lopen die je niet had voorzien en dat alles zelf regelen best wel veel stres met zich meebrengt.
het heeft voor en na delen natuurlijk..

Wat het aller fijnste zou zijn is een groepsreis waarbij je een deel van de dag iets met de groep doet en een deel van de dag je eigen ding kunt doen..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:15

Moeilijk! Ik ben zelf met Fox naar Jordanie geweest en dat was echt top! Geweldige leiding en alles super geregeld. Volgens mij verschilt dit echt per reis, dus je kunt het beste ook even de recensies lezen van de reizen.

Ik snap inderdaad je punt. Ik vind ook het feit dat je naar een ver land gaat waar alles anders is altijd een beetje eng. Stel er gebeurd iets heb je met een groepsreis wel zekerheid dat het vaak wel wordt geregeld.

Succes met kiezen in ieder geval! :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:16

Ik heb zelf ervaring met Fox als groepsreis en als individuele reis en met maleisieonline.nl als individuele reis. En alle 3 erg goed bevallen.

Zo'n individuele reis sluit denk ik het beste aan bij jullie wensen. Zeker als je bij de <land>online.nl boekt. Dan kan je zelf je tempo bepalen maar zij regelen wel de hotels, transfers, activiteiten. En mocht er op je vakantieadres iets gebeuren waar je geen raad mee weet heb je daar lokale agenten waarmee je contact kan opnemen en die je kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Lestria op 06-11-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:16

_Caitlinnn schreef:
Ik vind het inderdaad erg lastig.
Ik persoonlijk vind dat niet zo'n probleem maar mijn vriend is wel weer van de vrijetijd en dingen zelf doen.
Echter ben ik bang dat als je naar een ver land ga je tegen dingen aan gaat lopen die je niet had voorzien en dat alles zelf regelen best wel veel stres met zich meebrengt.
het heeft voor en na delen natuurlijk..

Wat het aller fijnste zou zijn is een groepsreis waarbij je een deel van de dag iets met de groep doet en een deel van de dag je eigen ding kunt doen..

Als je/ je vriend echt gesteld bent op je vrije tijd dan weet ik niet of een groepsreis iets voor je is. Ik denk dat je voor heel veel landen ook wel dingen zelf kunt regelen. Zo heeft Fox ook individuele reizen, dan is alles voor je geregeld van dag tot dag alleen kun je dat lekker met zijn 2en doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:18

djoser, de kleine sunda eilanden ...

absolute aanrader.. voor meer info staat mijn pm open natuurlijk..
goed geregeld.. super boot.. flores en komodo doe je anders niet makkelijk aan..

afhankelijk van hoelang je vakantie kunt nemen. breek je terugreis open en ga een week (minimaal) later terug dan de groep.. dan kun je nog een rondje bali meenemen

de reis is nu iets anders opgebouwd dan in 2004, maar de basis (busreis over flores en boot langs de kleine sunda is er nog steeds)

http://www.djoser.nl/rondreis_indonesie ... _eilanden/

de groepen van Fox die ik toen ben tegengekomen (wij hebben van de toen 21 dagen, 3 maanden gemaakt).. leken op de vele plekken waar we ze aantroffen (heel wat reizen doorkruist lol), erg gehaast, veel dingen op een dag en weinig tijd.. Bij djoser gaan ze voor mijn gevoel voor iets minder zaken zien, maar wel de tijd krijgen om van wat je ziet te genieten.

hoogtepunten voor mij op de djoser reis waren absoluut:

de three coloured lakes van de kelimutu (geen idee welke kleuren ze nu zijn, ze wisselen steeds van kleur lol)

Afbeelding

op de 'bodem' van een slapende vulkaan gelopen (zeer stijle afdaling in de krater, weer omhoog was een hel lol) op flores

en natuurlijk mijn absolute favoriet

Afbeelding

gelukkig dat je een gids meekrijgt want je loopt letterlijk door hun terretorium
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 06-11-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:24

ben nu aan het kijken op http://www.thailandonline.nl/ daar kun je zelf je reis samen stellen door middel van ''bouwstenen'' . Klinkt opzich ook top :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:27

Ik kan die organisatie ook zeker aanraden. Allemaal erg goed geregeld en toch op jullie eigen wensen aangepast.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:36

Jahoe meer ik nu lees op de site hoe beter het klinkt inderdaad :)
Zijn ermeer mensen die met de (land)online.nl zijn geweest? En zo dus zelf hun reis hebben samengesteld?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:38

mijn ervaring met de 'bouwstenen' is dat het behoorlijke dure reizen worden als je evenveel wil zien als met een 'gewone' rondreis.. je kleed feitelijk uit naar wat je eigenlijk wilt zien maar verhoudingsgewijs betaal je een stuk meer..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:42

_Caitlinnn schreef:
Zijn ermeer mensen die met de (land)online.nl zijn geweest? En zo dus zelf hun reis hebben samengesteld?

Een vriendin van me heeft dit afgeloprn zomer gedaan. Ze is niet zo bereisd en was sowieso nooit alleen op vakantie geweest maar alles was perfect geregeld en ze zou het zo weer doen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:50

Wij zijn in 2006 met BM Air naar Thailand geweest. Bij deze reisorganisatie kun je ook losse bouwstenen in elkaar plakken tot een vakantie. Was super geslaagd! Sommige delen van de reis waren we alleen met het gezin. Andere stukken hadden we reisgezelschap van mensen die toevallig dezelfde volgorde/dingen hadden geboekt. Ik zou zo nog een keer met BM Air mee gaan :)!
http://www.bmair.nl/

Daarna ook nog groepsreizen gedaan naar onder andere Oeganda en Venezuela, maar ik vind het systeem waarbij je losse modules kiest eigenlijk veel leuker. Al is het gezelschap van een groep soms ook wel leuk, maar de groepen zijn al snel erg groot...

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:55

Citaat:
mijn ervaring met de 'bouwstenen' is dat het behoorlijke dure reizen worden als je evenveel wil zien als met een 'gewone' rondreis.. je kleed feitelijk uit naar wat je eigenlijk wilt zien maar verhoudingsgewijs betaal je een stuk meer..

Serieus? Mijn ervaring is nl. precies andersom. Afgelopen jaar zijn wij naar Maleisië geweest met maleisieonline.nl en als we dezelfde reis met Fox wilden doen was deze bij Fox duurder en hadden we ook nog eens geen inspraak op hoe lang je waar wilde blijven. Nu hadden wij wel 1 wens die niet standaard in het Fox pakket zat. Kon je daar wel extra bijboeken maar was dan gelijk erg duur.

Dat is trouwens het enige minpuntje wat ik überhaupt bij Fox heb. Ze zijn erg star. Er kan weinig tot niets aangepast worden. Dat is absoluut geen probleem als de reis die zij aanbieden precies bij jouw wensen aansluit. Als dat niet het geval is ben je snel aangewezen op een andere aanbieder.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:05

Wij zijn twee keer in Thailand geweest met Greenwood Travel.....je hebt standaard reizen maar als je andere hotels of ideeen hebt zijn die goed bespreekbaar en in te passen....
Wij hebben goede ervaringen gehad en alles goed op tijd , goede maaltijden, en prima gidsen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:43

LZP -> BEU

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:02

_Caitlinnn schreef:

Zeker een aanrader, voorheen gingen wij met groepreizen. Laatste 3 jaar via thailandonline.nl en maleisieonline.nl alles top geregeld! Van te voren of op locatie krijg je vouchers. Elke dag is het vervoer van en naar helemaal geregeld, heerlijk om met z'n twee overal van te genieten!
Mijn collega gaat altijd met bezoekthailand.nl / bezoekindochina.nl schijnt ook allemaal super geregeld te zijn!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:33

Wij hebben verschilldende groepsreizen gedaan met verschillende maatschappijen, Fox en met name Djoser springen er voor ons uit. Fox heeft vaak iets luxere accomodaties, maar wel grotere groepen (tot 40 personen, Djoser tot 20 personen).

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 13:13

Neonlight schreef:
Wij hebben verschilldende groepsreizen gedaan met verschillende maatschappijen, Fox en met name Djoser springen er voor ons uit. Fox heeft vaak iets luxere accomodaties, maar wel grotere groepen (tot 40 personen, Djoser tot 20 personen).

oh dat is ook wel fijn om te weten inderdaad!
waar zijn jullie geweest?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:24

Ik ben afgelopen april/mei naar Indonesie geweest: Java en Bali (bali is ook gewoon indonesie he ;) )
Wij hebben alles zelf geregeld en dat is daar echt prima te doen.
Op Bali hebben we een rondreis gemaakt. De hotels hadden we vooraf besproken en we gingen steeds met een taxibusje naar het volgende hotel. Taxi's zijn daar helemaal niet duur en je kunt prima prijsafspraken maken met ze. Ik vond het zelf heel prettig reizen en je kunt dan toch een beetje zelf aangeven wat je allemaal wilt zien. Zo lang je het allemaal maar duidelijk afspreekt met je taxichauffeur is het allemaal prima.

Heb zelf niet zo veel met georganiseerde reizen omdat je dan zo gebonden bent aan de planning. Wij gingen met een grotere groep bekenden (8 personen) dus dan kun je leuk bepalen wat je met je eigen groep wilt doen. Maar met 2 personen kan dat natuurlijk ook prima!

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:31

Wij hebben dit jaar een groepsrondreis java en bali gemaakt via Sawadee. Hier zitten ook enkele vrije dagen in waarop je optionele excursies kunt doen.
We hebben zelf de reis op bali een week verlengd. Was ook wel fijn om nog even je eigen plan te kunnen trekken.
Een groepsreis is wel gemakkelijk. Je hebt amper omkijken naar je koffers/reizen etc.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:49

bali en indonesië kun je vrij gemakkelijk ook op de bonnevooi doen overigens..

de laatste keer dat ik ben geweest heb ik een reis naar bali van 7 dagen geboekt..
terugticket uitgesteld naar 5 weken later (ja ik had nogal wat vakantiedage).
De overnachtingen laten splitsen (paar aan het begin en twee aan het eind van de reis)..

na de eerste paar nachten zelf doorgereisd naar sulawesi voor een duikvakantie en daarna nog wat rondgezworven over bali..

ik moet zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar homestay's boven hotels in indonesië.
kwa prijs stelt het allemaal weinig voor.. een b&b of homestay kan al vanaf zo'n 2.50 per nacht (ok, dan heb je wel een gedeelde mandi als wasgelegenheid en een sta toilet waarbij je dan meestal blij bent dat je niet kunt zitten).. maar over het algemeen wordt er wel goed schoongemaakt.. hotels kun je vinden vanaf een 10'tje tot zo duur als je het zelf wilt maken.. Doordat er een grote dip zat in het toeristme in 2004 hebben we zelfs gewoon een jungle lodge gehad met gardenshower in een super mooi complexje in bukit lawang voor 9.50 euro per nacht inclusief ontbijt.

op de bonnevooi naar hotels betekent ook dat je rustig aan kunt geven wat je wenst te betalen voor een kamer in plaats van de prijzen die je op internet vind (reisbureaus rekenen ze gewoon meer). Vooral in het laagseizoen kunnen de prijzen met meer dan de helft zakken als je met je spullen op de stoep staat.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:40

Ik heb dit jaar een groepsrondreis door thailand gemaakt via fox. Alles was erg netjes geregeld! Echt een aanrader!
Heb geen vergelijkingsmateriaal want dit was mijn eerste groepsrondreis.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:32

Ik heb eind 2011 ook een groepsreis (familiereis) gemaakt met Fox naar Thailand (toen de filmploeg van wie is de reisleider meeging). Is supergoed bevallen, top geregeld en genoeg vrije tijd.