mooiste kerstmarkt Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeliefje

mooiste kerstmarkt Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:38

Ik zou graag eens naar een kerstmarkt gaan in Duitsland. Maar ik weet niet welke. Nu staat er hier een leuke aanbieding om voor 30 euro naar een kerstmarkt te raken. Maar ik weet niet welke kiezen. Kan kiezen tussen Aken, Trier, Keulen, Oberhausen, Düsseldorf, Bonn, Valkenburg. Wie kan mij zeggen welke de mooiste en toch een grote kerstmarkt is?

bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:41

Voor mij blijft Dusseldorf de mooiste. Valkenburg (in de grot, in Nederland dus ) is ook wel heel bijzonder, alleen moet je daar wel echt tegen kunnen, je kunt er niet zomaar even uit, je moet een endje ondergronds.
Oberhausen in ooook leuk en de rest ken ik niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:42

Pers. vind ik die in Munster het mooist,veel minder commercieel opgezet dan de Kerstmarkten in bv. Köln en Aachen.

missje

Re: mooiste kerstmarkt Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:43

Tip, ga naar bremen. Doen wij al paar jaar. Supergezellig en groot zo door de hele stad

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:53

Bedankt voor de tips al! ik ga eens kijken naar welke jullie nog vernoemen

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:51

Wij hebben een lang weekend Keulen gepland staan in december. Ben benieuwd!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Ik kan Oberhausen echt aanraden! Heel gezellig en zo leuk, moet je echt een keer hebben gedaan :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:56

Düsseldorf staat bij mij veruit op nummer 1. Trier viel ons zwaar tegen en Oberhausen is leuk, maar veel te druk om normaal iets te kunnen zien. Valkenburg is wel gezellig, maar haalt het ook niet bij Düsseldorf.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:43

Dat wordt moeilijk kiezen! Düsseldorf lijkt me ook het leukste, maar ga zeker nog naar de andere kijken!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:48

Ik ben in Essen, Oberhausen, Valkenburg, Hasselt en Dusseldorf geweest. Dusseldorf staat toch wel met stip op 1!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:48

Ik ga nergens anders naartoe dan Münster.
Verliefd op die kerstmarkt daar <3

Münster zelf is een leuke stand om te winkelen en met de kerst staan er 5 verschillende "dorpjes" door de hele stad met kerstkraampjes. Zeker vanaf een uur of 16 begint het helemaal vol te stromen met de plaatselijke jeugd, en 's avonds is het helemaal dikke pret want dan is half Münster er te vinden :j

Trouwens nooit vervelende sfeer hoor, iedereen is vrolijk :D

Wij gaan dit jaar voor de 10e keer in 11 jaar tijd en mijn moeder heeft 1x geopperd om naar een andere stad te gaan... Dat viel niet heel goed in het gezin :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:56

Ik blijf even meelezen wil ook met een paar mensen naar een kerstmarkt.
Ben ooit eens met mams in belgie geweest maar daar was eigenlijk niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:58

Dusseldorf vind ik ook de leukste waar ik tot nu toe geweest ben :j Weet niet of je met een georganiseerde reis wilt maar ik zou het toch zo proberen aan te pakken dat je er 's middags aankomt ('s morgens vind ik er persoonlijk nog niet zo veel aan) en dat je pas wat later op de avond weer terug gaat. De meeste bussen gaan om 7 uur alweer weg en dat is echt zonde, want dan wordt het juist het leukst daar!

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:03

Emmaa_ schreef:
Dusseldorf vind ik ook de leukste waar ik tot nu toe geweest ben :j Weet niet of je met een georganiseerde reis wilt maar ik zou het toch zo proberen aan te pakken dat je er 's middags aankomt ('s morgens vind ik er persoonlijk nog niet zo veel aan) en dat je pas wat later op de avond weer terug gaat. De meeste bussen gaan om 7 uur alweer weg en dat is echt zonde, want dan wordt het juist het leukst daar!

Dat is idd jammer. Maar ik zou niet weten waar ik mij moet parkeren in düsseldorf en dan moet zo'n stikker kopen ook?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:05

Ik vind keulen erg mooi!
ben op verschillende kerstmarkten geweest waar onder dusseldorf, oberhousen maar keulen is het mooiste. Vind het ook een mooie stad op zichzelf waar je ook lekker kan borrelen en uiteten kan!
Ik heb een geweldig weekendje gehad daar voor heel weinig via vakantieveilingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:14

Madeliefje schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is idd jammer. Maar ik zou niet weten waar ik mij moet parkeren in düsseldorf en dan moet zo'n stikker kopen ook?

Dat zou ik niet weten, maar vaak hebben dat soort grote steden wel parkeermogelijkheden een stukje buiten de stad. Dat je kan parkeren buiten de stad en daarbij een OV kaart krijgt om in de stad zelf te komen. Evt zou je dat eens op kunnen zoeken?

http://www.dusseldorfkerstmarkt.nl/parkeren-dusseldorf
Hier hebben ze het idd over een milieusticker, maar ook over het feit dat je je auto langs de Rijn kan parkeren en dan met 5 minuten lopen bij het reuzenrad bent.

http://www.centrumparkeren.nl/dusseldorf/pr
En hier een lijst met P+R's in de buurt van Dusseldorf :)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:16

Leuk topic, ik wil ook altijd al een keer naar een kerstmarkt in Duitsland! Gaan jullie gewoon voor een dagje dan of overnacht je liever in een hotel? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:21

Als je naar Dusseldorf gaat (afhankelijk van waar in NL je woont, maar op zich...) is het makkelijk te doen in een dagje. Er gaan nog treinen naar Hengelo/Enschede vanaf Dusseldorf en vanaf daar kan je eigenlijk 's avonds heel Nederland nog wel bereiken.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:22

Trein had ik nog niet eens aan gedacht maar is eigenlijk wel een goed idee, zat al in over parkeren met de trein ben je natuurlijk meteen in het centrum! :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:23

Ik ben 2 x in keulen geweest, kan je super leuk en goedkoop shoppen, de kerstmarkt zelf vond ik opzicht wel gezellig, verspreid door heel de stad. Wel niet extreem aardig vond ik. Ik moest als 19 jarige mijn paspoort laten zien voor een drankje en dan lachte ze me uit omdat ik van België kwam en er geen 19 uit zag volgens hun, nou lekker vriendelijk :') Heb daar niets meer gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:23

Dicht in de buurt iig :j

Zelf reis ik gratis tot Hengelo en vanaf daar pak ik de trein naar Bad Bentheim, vanaf daar een lokaal boemeltje naar Dusseldorf. Duurt totaal niet lang en het is ook nog eens aanzienlijk goedkoper omdat ik binnen NL niet hoef te betalen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:24

Ik ga naar Keulen dit jaar, ben benieuwd.
Vorig jaar Dusseldorf was ook mooi. Ik maak altijd gebruik van de georganiseerde busdagtochten. Niet duur en geen gezeur met Stickers. Voor 20 euro per persoon. Ben je heen en weer.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:25

Ik lees ook even mee, lijkt mij ook leuk om dit jaar naar 1 te gaan. :)

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:28

Wij gaan dit jaar naar Bremen. Oberhausen en Essen zijn ook erg leuk. Osnabrück valt erg tegen vonden wij

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:32

Ik wil wel naar de kerstmarkt in Neurenberg....maar dat is een beetje veel uit de richting.
Verder heb ik al heel veel kerstmarkten gezien, en heb het merendeel van de kraampjes zien vervangen worden van "kerstpullen" naar "eetlocaties. En een kerstmarkt is echt niet leuk meer als je de ene na de andere eetlocatie hebt en er geen kerstspullen gescoord kunnen worden.