Ervaringen/tips DUBAI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Ervaringen/tips DUBAI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:14

Hallo bokkers,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren om als winterzon bestemming naar Dubai te gaan.
Nu zoek ik ervaringen en tips omdat er zo gigantisch veel hotels zijn in zoveel plaatsen.

We willen natuurlijk de ski line van Dubai zien en ook een relax strand vakantie en ook een excursie.

Wie kan me wat meer vertellen over het land,
- aanraders hotels (normale prijzen)
- kosten eten, drinken in het land
- hoe moet je gekleed
- welke maand raden jullie aan? Januari/Februari/Maart
- hoe is het reizen met bv de metro in dit land?

En alle andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom!

alvast super bedankt!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:15

Hoi!

Allereerst wat leuk dat je naar Dubai wilt gaan.
Wat betreft de prijzen zal je goed moeten zoeken denk ik.. Ik zat de laatste keer in Al Barsha Hotel & Apartments (wel in het appartementen deel). Maar het kan best zijn dat deze nu weer wat duurder is. Dit ligt in ieder geval vlakbij Emirates Mall.

Wat betreft de kosten voor het eten en drinken is het veel goedkoper dan hier. :)
Wat betreft de kleding; broeken tot minimaal je knieën en shirts tot minimaal over je schouders wordt wel erg gewaardeerd, al hoewel je soms mensen met topjes ziet lopen. Ik vind dit persoonlijk niet heel netjes, maar dat terzijde..

Wat betreft de maanden kan ik je niet heel erg veel over vertellen. Ik ben in februari geweest en toen was het prima te doen in een shirtje overdag, 's avonds moest je wel een vestje aan.. Ook ben ik in mei geweest, toen werd het wel wat warmer.. Februari daarentegen is lekkerder.

Het reizen met de metro heb ik één keer gedaan (dus kan er niet een heel goed oordeel over geven), maar is op zich prima te doen. Taxi's zijn ook goedkoop, dus dat is ook eventueel een optie (ze werken met een meter, dus opgelicht wordt je niet; het instaptarief is in de avond trouwens wel duurder dan overdag, wellicht handig om te weten). Ook kan je een auto huren, maar als je er nog nooit geweest ben zal ik je dat niet aanraden. Ze rijden best heavy en de snelwegen moet je goed kennen, anders verdwaal je geheid..

Verder denk ik wel dat alle "goedkopere hotels" geen strand hebben.... Wel een zwembad, maar voor een strand zal je wel wat meer moeten betalen.. Wat is je budget p.p. en is dit met of zonder excursies, eten e.d.

Wellicht dat je een lijstje kan maken wat je echt wilt zien en daar je hotel op aanpast? :)
Ik wil je hier best bij helpen hoor!

Mocht je nog vragen hebben of eventueel tips dan zie ik je PB'tje wel tegemoet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:40

HouVanUtopia schreef:
- hoe moet je gekleed

Dubai is mijn minst favoriete plek in de Golf, maar vooruit. Hotels weet ik niet, sliep bij vrienden. Uit eten gaan is inderdaad een stuk goedkoper dan hier, maar prijzen kunnen varieren van heel goedkoop tot heel duur, dus prijzen checken voordat je iets besteld. Qua kleding zou ik inderdaad zeggen schouders en knieën bedekt houden. Tshirtjes oid kan prima, topjes zonder mouwen of een korte broek zijn niet aan te raden. Ik ben in februari geweest en toen was het lekker. Neem wel een extra trui mee voor in de winkelcentra, want de Emirati houden van airco :P Reizen met de metro is heel eenvoudig, wijst eigenlijk voor zich. Het openbaar vervoer is in principe goed genoeg georganiseerd dat je geen huurauto nodig zal hebben. Wat wij deden was grote stukken met de metro en dan vanaf daar een taxi pakken verder, want grote stukken met de taxi is nog best wel aan de prijs :j

miccamaaike

Re: Ervaringen/tips DUBAI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:31

Ik ben in mei 2 nachten in Dubai geweest, op doorreis, we hadden daar dan 1 volle dag.

De metro is erg goed geregeld, prima reizen daarmee. Vanaf de metro stations kun je heel veel overdekt lopen, ik vond het soms wel nog best ver lopen, het metronetwerk is namelijk niet heel uitgebreid.

Ik vond Dubai zelf een beetje een dode stad. Het is echt een werkstad en dat merk je op straat heel erg. Ik vond het heel gaaf om een keer te zien maar erg levendig vond ik het er niet.

Op het strand ben ik niet geweest, wel met een boot erlangs gevaren. Wij hadden een hotel vlakbij t vliegveld ivm laat aankomen en vroeg vertrekken. Dus qua hotels in dubai weet ik het niet echt. Het centrum van Dubai ligt verspreid, er zijn eigenlijk verschillende centra in de stad.

Bedekte kleding wordt wel gewaardeerd. Schouders bedekt en iets tot op de knieën is prima.

Verder moet je als vrouw lekker je vent t woord laten doen :P

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:56

Zal binnenkort even wat uitgebreider reageren, maar dit is het topic van onze vakantie in dubai [BEU] Verslag van onze geweldige vakantie in Dubai. Foto's doen het niet meer zie ik, maar een filmpje van de hele vakantie zit er ook bij. Dubai vonden we echt helemaal fantastisch, mijn ouders zijn dit voorjaar weer in Dubai geweest met een cruise en gaan aankomend voorjaar weer richting Dubai. En wij hopen volgend jaar ook lekker weer die kant op te gaan! Wij zijn helemaal fan van Dubai :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:39

HouVanUtopia schreef:
- hoe moet je gekleed

En alle andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom!
alvast super bedankt!

Ik ben begin april een week in Dubai en Sharjah geweest om 1 van onze fokproducten daar op te zoeken :)

Dubai zelf is inderdaad een echte werkstad. De Creek is leuk, net als de witte moskee en het bezichtigen van de Burj Khalifa. Maar om echt een week in de stad te lopen: nee, dat ga je niet redden ;) Wat betreft de mall's zijn Dubai Mall en Mall of the Emirates de grootste. Hier stopt ook de metro vlakbij.

De kosten vielen mij enorm mee qua eten en drinken. Ik vond het vaak net iets goedkoper dan hier. Qua kleding kan in Dubai zelf heel veel, maar het is wenselijk om in ieder geval in openbare gelegenheden schouders en knieën te bedekken. Ik ben 2x naar het Hard Rock café geweest (aanrader!) en daar kijk je dan weer nergens van op :+

Je zou echt moeten kijken naar een heerlijk hotel in combinatie met leuke excursies om je vakantie compleet te maken. Ik ben samen met mijn vriendin waar ik logeerde op woestijnpicknick geweest. Gewoon (op z'n Dubai's) naast een smalle snelweg geparkeerd en een zandduin overgestoken met onze spulletjes. Na een half uur waren we omringd met kamelen, dat was zó verschrikkelijk gaaf :))

Fotootjes:
AfbeeldingAfbeelding

Ik ga als het mee zit ook nog een keer op bezoek in januari/februari, even afhankelijk van hoe vol de spaarpot zit. Ik heb de luxe dat ik enkel een ticket en boodschappen moet betalen, dus dan ga je net iets sneller die kant op ;)

Ik vind de Emiraten heerlijk en de mensen zijn supervriendelijk! De pracht en praal daar is indrukwekkend. Ik zou niet zelf met de auto op pad gaan, ze houden er nogal een vreemde rijstijl op na die wij als Nederlanders van de ene verbazing in de andere brengen. Taxi's zijn heel goed geregeld daar.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:40

Ik lees mee! ik ga in het voorjaar naar Abu Dhabi.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:46

Wauw bedankt!

Wat was je ongeveer pp kwijt aan eten drinken per dag?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:56

Bedoel je mij?

Durf ik niet te zeggen, meer dan nodig was :') Ik heb in een week zo'n 600 dirham opgemaakt, omgerekend iets meer dan 100 euro.