HouVanUtopia schreef:Wie kan me wat meer vertellen over het land,
- aanraders hotels (normale prijzen)
- kosten eten, drinken in het land
- hoe moet je gekleed
- welke maand raden jullie aan? Januari/Februari/Maart
- hoe is het reizen met bv de metro in dit land?
En alle andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom!
alvast super bedankt!
Ik ben begin april een week in Dubai en Sharjah geweest om 1 van onze fokproducten daar op te zoeken
Dubai zelf is inderdaad een echte werkstad. De Creek is leuk, net als de witte moskee en het bezichtigen van de Burj Khalifa. Maar om echt een week in de stad te lopen: nee, dat ga je niet redden
Wat betreft de mall's zijn Dubai Mall en Mall of the Emirates de grootste. Hier stopt ook de metro vlakbij.
De kosten vielen mij enorm mee qua eten en drinken. Ik vond het vaak net iets goedkoper dan hier. Qua kleding kan in Dubai zelf heel veel, maar het is wenselijk om in ieder geval in openbare gelegenheden schouders en knieën te bedekken. Ik ben 2x naar het Hard Rock café geweest (aanrader!) en daar kijk je dan weer nergens van op
Je zou echt moeten kijken naar een heerlijk hotel in combinatie met leuke excursies om je vakantie compleet te maken. Ik ben samen met mijn vriendin waar ik logeerde op woestijnpicknick geweest. Gewoon (op z'n Dubai's) naast een smalle snelweg geparkeerd en een zandduin overgestoken met onze spulletjes. Na een half uur waren we omringd met kamelen, dat was zó verschrikkelijk gaaf
Fotootjes:

Ik ga als het mee zit ook nog een keer op bezoek in januari/februari, even afhankelijk van hoe vol de spaarpot zit. Ik heb de luxe dat ik enkel een ticket en boodschappen moet betalen, dus dan ga je net iets sneller die kant op 
Ik vind de Emiraten heerlijk en de mensen zijn supervriendelijk! De pracht en praal daar is indrukwekkend. Ik zou niet zelf met de auto op pad gaan, ze houden er nogal een vreemde rijstijl op na die wij als Nederlanders van de ene verbazing in de andere brengen. Taxi's zijn heel goed geregeld daar.