Ik vond Tikal ook echt ronduit geweldig! Ben op vakantie geweest in Guatemala en Honduras. Ik heb me daar niet onveilig gevoeld, maar je bent uiteraard wel iets meer op je hoede dan in Spanje ofzo. Zoals je al zegt, ligt het er ook aan waar je precies bent. In Guatemala kun je bijv. beter naar de stad Antigua dan naar Guatemala City. We zijn ook kort in de hoofdstad geweest, maar daar zou ik niet 's avonds over straat rondzwerven. In Tikal moet je banger voor muggen dan voor mensen zijn
Het is iig super fijn als je een beetje Spaans kunt, want dan kun je bij lokale reisbureau's ter plekke info inwinnen over op welke plekken je mss beter niet 's avonds kan komen en waar je op moet letten. (Niet alleen criminaliteit, maar ook bijv. weersomstandigheden ivm begaanbaarheid van wegen e.d.)
Honduras ben ik iets korter geweest, naar Copan en Roatan. Copan was ook gaaf, maar Tikal vond ik nog mooier. De sfeer op Roatan vond ik echt super chill. Lekker om bij te komen na een actieve vakantie. Er zitten daar iig veel duikscholen. Helaas maar één duik gemaakt, omdat ik de enige duiker in de groep was. Weet niet hoe het is om daar je open water te halen, want die had ik al. Heb daar ook nog over het witte strand paardgereden.
Kan het je zeer aanraden!