Reiservaringen omg. Honduras, Costa Rica, Guatamala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Reiservaringen omg. Honduras, Costa Rica, Guatamala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 18:53

Dag bokkers!

Samen met vriendin zijn we aan het kijken naar een nieuwe reis bestemming. Ik ben zelf een maand ben wezen backpacken in Australie. Vriendin is een half jaar in Australie en Azie geweest.
We willen een nieuw continent samen ontdekken en kwamen uit bij midden amerika omdat dit erg aansluit bij onze wensen maar ook redelijk betaalbaar zou zijn. Het plan is om ruim een maand van huis te gaan en daarin 2/3 landen te bewonderen.
Vooral Honduras trok ons ontzettend. Vanwege de prachtige natuur, maar mensen leven nog volgens de Maya gewoonte met veel oude ruïnes/tempels en Caribische stranden. Hier zouden we ook graag onze padi willen halen. Hier omdat dit bekend staat voor een van de mooiere plekken is om te duiken (met o.a. het thuis front van de Whale Shark).

Nu horen we verschillende signalen en ik was benieuwd of er bokkers zijn met reis ervaringen in dit gebied. De criminaliteit en moord cijfers zou erg hoog zijn maar dit zou voornamelijk komen door de grote steden waar drugsbendes onderling zouden zorgen voor hoge cijfers volgens de Columbus (Reismagazine) . Er staat dat het geweld geheel voorbij gaat aan de rest van het land en aan het toerisme. O.a. Honduras heeft zeker onze aandacht getrokken maar het zijn wel signalen die we serieus moeten nemen natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd of er bokkers zijn met reiservaringen hier! Alles is welkom.

Groetjes Chantal

citroen

Re: Reiservaringen omg. Honduras, Costa Rica, Guatamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:05

2 jaar geleden heb ik samen met mijn ouders een rondreis Mexico, Belize en Guatemala gemaakt! En wat een mooi land is Guatemala! <3

Elke keer als we dachten dat het niet nog mooier kon kwamen we weer op een nog mooiere plek..

Tikal bijvoorbeeld vond ik echt waanzinnig! En het dorp Panajachel dat ligt aan het meer van Atitlan <3
Ik zou Guatemala zeker mee pakken! De prachtige natuur, lieve mensen en mooie maya piramides!

Mexico is ook zeer aan te raden! Zelf zou ik ook een keer naar de kust van Belize willen, dat schijnt zo mooi te zijn...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:14

Ik vond Tikal ook echt ronduit geweldig! Ben op vakantie geweest in Guatemala en Honduras. Ik heb me daar niet onveilig gevoeld, maar je bent uiteraard wel iets meer op je hoede dan in Spanje ofzo. Zoals je al zegt, ligt het er ook aan waar je precies bent. In Guatemala kun je bijv. beter naar de stad Antigua dan naar Guatemala City. We zijn ook kort in de hoofdstad geweest, maar daar zou ik niet 's avonds over straat rondzwerven. In Tikal moet je banger voor muggen dan voor mensen zijn :+ Het is iig super fijn als je een beetje Spaans kunt, want dan kun je bij lokale reisbureau's ter plekke info inwinnen over op welke plekken je mss beter niet 's avonds kan komen en waar je op moet letten. (Niet alleen criminaliteit, maar ook bijv. weersomstandigheden ivm begaanbaarheid van wegen e.d.)

Honduras ben ik iets korter geweest, naar Copan en Roatan. Copan was ook gaaf, maar Tikal vond ik nog mooier. De sfeer op Roatan vond ik echt super chill. Lekker om bij te komen na een actieve vakantie. Er zitten daar iig veel duikscholen. Helaas maar één duik gemaakt, omdat ik de enige duiker in de groep was. Weet niet hoe het is om daar je open water te halen, want die had ik al. Heb daar ook nog over het witte strand paardgereden.

Kan het je zeer aanraden!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:38

LZP -> BEU

Steenbok12

Re: Reiservaringen omg. Honduras, Costa Rica, Guatamala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:07

Klinkt goed, bedankt voor de tips alvast! Hoe stippen jullie eigenlijk de route uit. Heb je dat ter plekke gedaan. (Hoe makkelijk kun je bv van het ene dorp naar het andere dorp te reizen. Lijkt me best lastig inschatten als ik zo naar de kaart kijk of ook echt alle plekken reisbaar zijn en hoe lang je doet over het doorreizen van bv guatamala om alle mooie plekjes te zien. Weet niet hoelang jullie zijn geweest?.

Jammer dat je daar maar een duik hebt gemaakt. Dat is ook echt iets wat ik wel wil gaan halen daar, ook omdat je daar zoveel meer profijt van kunt hebben bij andere reizen!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:40

Als ik zou moeten kiezen zou ik Costa Rica, Niacaragua en Honduras doen. Guatemala vind ik te gevaarlijk. Ik heb in Mexico gewoond en natuurlijk maakt dat je niet meteen een expert, maar Guatemala krijg je mij met geen stok in. Ik heb er van dichtbij het meest verschrikkelijk denkbare meegemaakt en daarom zou ik niet meer voor dat land kiezen. Mexico is een paasei, maar in Guate is het allemaal nog net even erger en ook al ben je toerist, je leven is niet veel waard.

De andere bovenstaande landen zijn ook niet gelijk aan Nederland maar geven toch wel echt een kleiner risico dan Guate. Bovendien kan je in Honduras ook Maya ruïnes zien, en zelfs een onbekender land als Nicaragua is moooooi!

Edit: ik kan me voorstellen dat dit een beetje dramatisch klinkt, stuur me gerust een pb als je er over wilt praten!