Lang weekend Parijs, tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Lang weekend Parijs, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:03

Binnenkort ga ik samen met mijn vriend een lang weekend naar Parijs. Nu ben ik daar nog nooit geweest, dus ik ben erg benieuwd wat jullie mij aanraden. We zijn beide sportief aangelegd, dus een stuk wandelen is leuk, maar lange wachtrijen minder.

Wat moet ik gezien hebben, waar kunnen we lekker eten en wat zijn de bijzondere plekken?

Ook ben ik benieuwd naar tips over een fijne plek om te overnachten. Wat dit betreft graag wel een plek voor een beperkt budget. We hoeven geen luxe, maar wel graag een bed ;) douche en een beetje strategische locatie mbt de metro.

Dani

Re: Lang weekend Parijs, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:34

Wij hebben hier gezeten: https://www.booking.com/hotel/fr/bastil ... en-gb.html
Prima hotel en een hele leuke wijk om te zitten. Veel restaurantjes, een supergezellige (maar niet luidruchtige) bar in dezelfde straat, vlakbij een metrostation maar je kan ook prima wandelen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:14

Ik ga binnenkort ook naar Parijs toe! :D

Mijn vriend en ik zitten in een Ibis hotel. Is een erg goedkoop alternatief, net zoals een Formule 1 hotel. Het heeft alles wat je nodig hebt. Meer heb ik niet nodig, omdat ik er toch alleen maar kom om te slapen!
Waar ik graag naartoe wil, is de Parijse catacomben. Zowel luguber als interessant. Je daalt af naar de ondergrondse gangen waar skeletten verzameld zijn, toen de kerkhoven overvol waren. Daar liggen ze allemaal gerangschikt op botten en zijn er ook kunstwerken van gemaakt. Je loopt dan zo'n anderhalve kilometer door de gangen door. Vond ik erg interessant toen ik daar de vorige keer was!

Daarnaast heb je natuurlijk de gewoonlijke plekken, zoals Eiffeltoren, Arc de Triumph, Notre Dame, Sacre Coeur.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:27

Ik ben in de zomervakantie 5 dagen met vriendinnen geweest en vorig jaar met kerst. Wij verbleven in een appartement, zo ideaal! Je krijgt dan echt een beeld van hetbleven in parijs. Wij hebben via allparisappartments.com. het was echt niet duur vond ik.

De leukste wijk vind ik toch wel montmartre en dan s' avonds lekker door de straartjes lopen. Als je goudkoop uit eten wil moet je naar quartier latin, daar zijn ook alle barretjes e.d.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:33

bente_sat schreef:
Ik ben in de zomervakantie 5 dagen met vriendinnen geweest en vorig jaar met kerst. Wij verbleven in een appartement, zo ideaal! Je krijgt dan echt een beeld van hetbleven in parijs. Wij hebben via allparisappartments.com. het was echt niet duur vond ik.

De leukste wijk vind ik toch wel montmartre en dan s' avonds lekker door de straartjes lopen. Als je goudkoop uit eten wil moet je naar quartier latin, daar zijn ook alle barretjes e.d.

amen, zelf houd ik ook van montmartre, gezellig rondslenteren, hapje eten en dan na het donker naar de sacre coeur om vanaf bovenop de monmartre van parijs bij nacht te genieten, met een daarvoor gekochte fles lekkere rode wijn.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:36

Ja s' avonds bij de sacre coeur! Bij ons speelde er muzikanten op de trappen en de sfeer was zo geweldig we hebben daar gewoon 3 avonden gezeten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:59

bente_sat schreef:
Ja s' avonds bij de sacre coeur! Bij ons speelde er muzikanten op de trappen en de sfeer was zo geweldig we hebben daar gewoon 3 avonden gezeten

vers gekocht stokbrood van die middag flink belegd met brie en een goede fles wijn erbij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_