Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een vakantie, we gaan net voor het hoogseizoen. In eerste instantie wilde we naar tunesïe maar omdat het daar op het moment onrustig blijkt te worden, zijn we van dat idee afgestapt.
Marokko heeft me ook altijd heel erg mooi geleken en de arabische cultuur spreekt me voor een vakantie ook erg aan, het lijkt me een prachtig land met de woestijn, zee, Medina's en dergelijke. Mijn vriend zou dit ook leuk lijken maar wilde absoluut niet rondreizen in de zin van 3 dagen zo, doorreizen, 4 dagen zus, etc. De reden hiervan was omdat we nogal een hectisch jaar achter de rug hebben en hij een combi wilt van cultuur maar ook dagen luieren en hij heeft geen zin in gestress/gejaag omdat je toch verder moet en hij wilt dat we zelf kunnen kiezen of we voor een dagje cultuur gaan of gewoon een dagje aan het strand/zwembad hangen.
Dit ben ik met hem eens maar ook het binnenland lijkt heel mooi te zijn, en als ik in Marokko ben, wil ik eigenlijk zoiezo wel 2/3/4 dagen de woestijn in met Berbers & Kamelen.
Na wat research kwam ik uit bij de stad Essaouira, deze ligt aan het strand, is een wat oudere vissersplaats en sprak ons heel erg aan.
Nu is mijn vraag; is het vanuit Essaouira te doen om bijvoorbeeld Marrakesh te bezoeken? En is het ''safe'' om je koffers in het hotel achter te laten en bijvoorbeeld 3 dagen een woestijn excursie te doen? En is dit allemaal qua afstand haalbaar? En wat is er daar in de buurt nog meer te doen qua excursies/uitstapjes?
De planning is nu (als het haalbaar is qua financïen) om 2 of 3 weken te gaan, afhankelijk van de kosten voor vlucht + accomodatie.
Wie heeft er ervaring met het land en heeft nog tips?
Dank!