Corsica begin mei 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Corsica begin mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:35

Hallo bokkers,

Mijn vriend en ik zijn van plan begin mei 2015 naar Corsica gegaan.
we hebben al 2x een fly drive vakantie gehad (Ierland en Sicilië) en dat bevalt ons prima.
Zowel Ierland en Sicilië alleen in bed & breakfast gezeten wat ons ook perfect beviel.

Ik heb 13 dagen tot mijn beschikking in mei. Wat is realistisch en wat moeten we zeker zien. Heeft iemand nog aanraders van restaurants en B&B's of hotels eventueel?
Naast een hoop zien en bewonderen gaan we tussendoor ook graag een dagje niets doen aan zee!

Alvast bedankt

betadine

Re: Corsica begin mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:49

Eigenlijk zou je de GR20 moeten aflopen. Is één van de mooiste hikes ter wereld, maar is wel een hele lange en bijzonder zware van 15 dagen. Misschien kun je er een stukje van doen ?
http://hikingadvisor.files.wordpress.co ... net-a3.pdf

Ik heb rechtover corsica gewoond (zuid frankrijk) en ben er helaas nooit geraakt :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:36

Oh Corsica, ben er afgelopen zomer 3 weken geweest en heb daarna meteen al een nieuwe reis daar naartoe gepland. Wat een prachtig eiland!

Wij hebben alleen het noordereiland bekeken. Leuke plaatsjes waren Calvi, Ile Rousse en Bastia. Maar Corte (binnenland) vonden wij het mooist, omdat de geschiedenis van het eiland daar naar ons idee het meest terugkomt. Wij verbleven midden in de Asco vallei, onderaan de Monte Cinto. Wakker worden van koeien die daar los langs de camping liepen en uitzicht op bergkammen, roofvogels en vleermuisjes. Adembenemende natuur, vooral de rit met de auto van Moltifao (vlakbij Ponte Leccia) naar Haut Asco, stijf van spanning in mijn stoel gezeten op het laatste stuk :D misschien kun je die wel op streetview zien. En ik heb heel goede herinneringen aan een rondrit met de auto door Cap Corse (noordkant boven Bastia). Vooral als je vanuit het oosten naar Centuri rijdt heb je een adembenemend uitzichtspunt. Moet je niet wagenziek aangelegd zijn, want de wegen zijn daar erg smal en bochtig (mijn vriend werd er bijvoorbeeld echt ziek van omdat hij al wat moe was).

Ook prachtig, maar waar wij helaas niet aan toegekomen zijn: Bonifacio, Scandola (natuurgebied dat bereikbaar is met een bootje vanaf Calvi) en Ajaccio. Ajaccio hebben we overigens heel kort gezien omdat we daar met de boot aankwamen. Zag er veelbelovend uit.

Heb je al enig idee waar je gaat landen? Het eiland is (zeker in het binnenland) heel bergachtig en over afstanden doe je veel langer dan in Nederland. Het is dus handig om van tevoren te bepalen welke delen van het eiland je het liefst wilt zien. Zowel noord als zuid en zowel oost als west is bijv lastig haalbaar, tenzij je ook op meerdere plekken overnacht.

Een kleine impressie van het eiland: http://www.suzanmouthaan.nl/iledebeaute.html.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:43

Ben er ooit geweest, met een vriendin. Wij zaten vlakbij Calvi, wat we een hele leuke plaats vonden. Helaas waren de weeromstandigheden dusdanig dat we totaal niets ondernomen hebben en niets gezien hebben van Corsica. Ik wil er nog wel weer een keer naar terug, maar dan met de auto of een auto huren om het eiland in te verkennen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:12

Heeft er iemand leuke B&B's waar we kunnen logeren? Hoeft niet persee, maar we zijn sinds ierland verliefd geworden op Bed and Breakfast overnachtingen. In Sicilië ook alleen maar B&B's gehad. Heerlijk dat kleinschalige en locale..

We houden wel van wandelen, maar niet meer dan 4 km :') Naast dat ik echt een bagger conditie heb (ben er mee bezig, maar dit roep ik al 2 jaar :P ) We zijn wel van de culturele dingen. Oude kerken, erfgoed etc. Heerlijk een terassje pakken en lekker uit eten. Stappen hoeft niet, we gebruiken onze energie liever overdag. :)

Geen idee nog waar we willen landen. We willen 10 dagen gaan. Het hangt er vanaf hoe er gevlogen word. Anders kunnen we ook via Sardinië vliegen en de boot pakken. We willen sowiso een huurauto nemen. Maar dit weten we nog niet. We zijn ons nog aan het oriënteren of Corsica het word.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 14:17

27 april vertrekken we al naar Brussel om daar een nacht te blijven en dan vliegen we naar corsica. We landen in 't zuiden.

We rijden dan door naar Ajaccio waar we 3 nachten blijven, om vervolgens te rijden naar Corte voor 2 nachten. Al volgende is Calvi voor 2 nachten aan de beurt. In Bastia blijven we ook 2 nachten en we eindigen in Porto-Vecchio voor 3 nachten.

We zijn in 't bezit van een huurauto en kunnen overal heen. Hebben jullie nog aanraders van wat we absoluut niet mogen missen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:31

Geen tips (zie mijn post hierboven), maar veel plezier, geniet ervan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:15

Alles is gepakt. Morgen vliegen we naar Corsica. We beginnen in ajaccio, dan naar Corte, vervolgens naar Calvi, dan naar basti en we eindigen bij porto vechio

Heel erg bedankt voor de tips

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:53

Veel plezier.