Roadtrip met camper Westkust Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Roadtrip met camper Westkust Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:14

Zomer 2015 wil ik samen met een vriendin een roadtrip gaan maken langs de Westkust van Amerika! Aangezien wij allebei student zijn, willen we hier niet de hoofdprijs voor betalen. We vinden het allebei een goed idee om dit met een campervan te doen. Dit is een grote auto die omgebouwd is tot camper (http://travels.kilroy.be/vervoer/camper ... -campervan).

We zijn ons allebei natuurlijk al aan het verdiepen in de reizen die worden aangeboden op internet. Maar ook zijn we erg benieuwd naar ervaringen die jullie wellicht al hebben opgedaan!

Ikzelf heb al gelezen dat we van boven naar beneden moeten reizen omdat we dan aan de kant van de kust reizen en zodoende de mooiste uitzichtplekjes hebben! De grand canyon e.d. mogen zeker niet ontbreken in deze reis!

Hebben jullie nog tips, must see's, do's en don't? Tips om eventueel de reis goedkoper te kunnen doen zijn ook altijd welkom.

Brand los! Alle tips en tricks zijn welkom :)

Szan

Re: Roadtrip met camper Westkust Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:37

Geen ervaring mee, maar klinkt als een gave reis!

In dit topic kunnen ze je wel helpen denk ik: [BEU] USA 2014

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:43

Hou er goed rekening mee dat een camper de brandstof wel erg graag lust. ;) Ik kies zelf liever voor een auto en goedkope motelletjes en cabins op campings.

Alvast veel voorpret! Het is zo mooi daar!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:35

Ja vandaar dat we ook voor een campervan gaat..dit zijn normale auto's die vaak wat minder verbruiken :) Ik denk dat je dan qua prijs wel gelijk uitkomt met een auto en motels :)!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:57

Ik heb geen ervaring met Amerika, maar ik wil je zeker wel aanraden met camper(vcan) te gaan. De ervaring is zoveel meer bijzonder dan met auto en slapen in motels.

Ik heb vorig jaar zo'n 7000 km door Australië gedaan met camper en het is onvergetelijk en geeft zo ontzettend veel vrijheid. Buiten in alle vrijheid ontbijten, weinig tot geen andere mensen om je heen, zo puur.
Veel plezier alvast!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:20

Kijk eens op wrc reizen

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:43

Wat vinden jullie van kamperen in een tent? Wij doen dit al jaren in canada en amerika en vinden het de mooiste en goedkoopste manier om optimaal van de natuur te genieten! Gewoon met een huurauto op de bonnefooi!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:44

Ik ben net een paar weken terug van een rondreis door West Amerika. Wij deden hem om meerdere redenen georganiseerd, dat is ook erg goed bevallen.

Wil je vooral natuur zien, of juist veel steden? Wij hebben 17 dagen gedaan (kwamen de 18e dag weer aan op Schiphol) en hebben enorm veel gezien. 5500km gereden :))

Aan de kust heb je veel moois, maar als je verder het binnenland in trekt ook. Sterker nog, dat vond ik mooier dan de kust.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:25

Wij hebben afgelopen zomer binnenland gedaan..maar wilden juist de volgende keer weer naar de kust hahaha! We misten de walvissen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:44

ik denk dat je het beste kunt zoeken naar een forum voor mensen die dit eerder gedaan hebben..

nooit eerder gedaan maar mij er wel ooit in verdiept..

je moet uitgaan bij een roadtrip dat je gemiddeld 300 km per dag rijd (omdat je ook dingen wilt zien, wordt je gemiddelde behoorlijk gedrukt en er zullen dagen zijn dat je niet reist)

de gemiddelde amerikaanse auto rijd 1:12 als je geluk hebt, zo'n minivan lijkt leuk, maar verbruikt meer. omgerekend naar liters, kost je brandstof daar gemiddeld zo'n 1 euro per liter.

dus stel je gaat 14 dagen > 14x300=4200 kilometer, de brandstof kost je dus in het meest gunstige geval 350 euro..

vergeet ook niet de verzekering voor de auto die je extra betaalt als je jonger dan 25 bent.. deze komt gemiddeld neer op 25 euro per dag.. dus 14*25 = nogmaals 350 euro per persoon.

tickets zijn over het algemeen het goedkoopst via icelandair, je doet dan wel extra lang over de vlucht vanwege de tussenstop.. reken op zo'n 500 euro per persoon.. rechtstreekse vluchten zijn gemiddeld minimaal 100 euro duurder.. Dus dat is 1000 euro totaal

tenslotte natuurlijk 14 dagen de minivan = 990 euro + de kosten van de extra kilometers die je boven de kilometers rijd die inclusief zijn.. (de verzekeringen zijn inclusief, maar vaak wordt die voor jongeren over het hoofd gezien)..

daarnaast nog wat peanuts voor tolwegen
toeristenbelasting en eventueel stageld als dat nodig is, maar dat zal ook peanuts zijn.
en natuurlijk toegang tot nationale parken of attracties..

en we willen ook nog eten en drinken natuurlijk.

ik besloot toendertijd dat bruun dat niet kon trekken..
Wel jaloers hoor als je dat kunt terwijl je nog studeert..

hopelijk kun je het rondkrijgen.. grofweg genomen zou ik zeggen dat je met zijn tweeën zo'n 4000 euro bijeen moet schrapen om het mogelijk te maken en ook een leuke tijd te hebben zonder je continue zorgen te moeten maken of je het wel gaat redden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:03

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar betaal je onder de 25 geen heel hoge underage-fee of is dat niet het geval bij een campervan?
Verder idd, stel je vragen in dit topic [BEU] USA 2014
Ik vind het zuidwesten prachtig! Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar een standaard rondje ZW ziet er ongeveer zo uit: LA - Grand Canyon - Page - MV - Bryce - Zion - LV - Death Valley - Yosemite - SF en de kust weer langs naar LA. Dan zie je heel veel hoogtepunten en een mooie mix van steden en natuur.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:07

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:37

Wij hebben dit vorig jaar gedaan, maar dan wel met auto en hotels.
Boek alles los en geen complete pakketreis. Dit is zoveel goedkoper! :)

En inderdaad die underage fee is wel iets om rekening mee te houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:52

Ook de kosten van het afgeven van de camper in een andere stad kan hoog oplopen

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:28

Komen goeie tips voorbij, Thanks!!