Ik wil al jaren heel graag reizen naar Australië. Nu heb ik met veel studiegenootjes gepraat die ook erg graag willen reizen. Zij geven aan dat het slim is om dat na de bachelor te doen, alvorens je begint aan een masterstudie i.v.m. een eventueel aangeboden contract (en die liggen in mijn vakgebied niet voor het oprapen).
Wat ik me afvraag is of er meer bokkers zijn die hebben gereisd na hun bachelorstudie. Hoe hebben jullie dit ervaren? En wat moest je vooraf allemaal regelen? Hoe heb je het financieel gezien voor elkaar gekregen? Hoe lang ben je weg geweest? Heb je er een vakantie van gemaakt, of ben je in het buitenland aan het werk gegaan? Via welke organisatie heb je het geregeld? Ben je alleen gegaan of samen met iemand? Etc.
Ik wil niet per se een jaar van huis zijn, een maand of enkele maanden vind ik voldoende, zodat ik de rest van het jaar aan het (vrijwilligers)werk zou kunnen. Studeren in het buitenland heb ik ook aan zitten denken, maar dan ben je volgens mij al snel een half jaar/een jaar van huis, wat ik liever niet wil (maar sta er wel open voor). Dus buitenlandstudie ervaringen zijn ook welkom.
Ik heb het plan nog lang niet doordacht en sta er nog vrij blanco in behalve dat ik gewoon erg enthousiast ben (misschien kom ik straks wel tot de conclusie dat het toch niet zo'n strak plan is), dus kom maar op met jullie tips, ideeën en ervaringen. Ik ben op het moment vooral een beetje aan het inventariseren om uiteindelijk een beslissing te nemen.

Liefs,
Elmo
*Mocht er al een topic zijn dan wil ik daar graag een linkje van. Kon het zelf niet zo snel vinden met de zoekfunctie.