Rome in februari!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Rome in februari!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 19:14

:wave:
Ik zag dat er nog geen topic was over Rome, of ik heb niet goed genoeg gekeken :+
Anyways, Ik ga dus met 2 vriendinnen in de voorjaarsvakantie van maandag t/m vrijdag, naar Rome!
Nu weet ik dat er genoeg te zien is in Rome, maar ik wil graag tips hebben over bezienswaardigheden die níet zo bekend zijn, net zoals leuke cafeetjes, restaurantjes etc. Ook tips over het vervoer binnen Rome of leuke wandelroutes zijn welkom!
We zijn er dus 5 dagen, dus hopelijk genoeg tijd om alles te kunnen zien :7

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:35

Rome in februari is een aanrader, niet zo toeristisch en toch al lekker weer :) Ik kan de 100% gids aanbevelen; daar staan veel leuke looproutes in waar je meteen langs de mooiste bezienswaardigheden, leuke winkels en betaalbare eettentjes komt. Vervoer binnen Rome heb je vrijwel niet nodig, bijna alles is op loopafstand. Het colloseum, forum romanum en Pantheon zijn dingen die je wat mij betreft in ieder geval niet mag missen, de rest wijst zich ook vanzelf (spaanse trappen, piazza navona, vaticaan etc). Mochten jullie behoefte hebben aan rust is het piazza del popolo en het park erboven een fijne afwisseling. Veel plezier!

Edit: in de avond is de buurt Trastevere zeker de moeite waard om een drankje te doen!
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 21-10-14 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Re: Rome in februari!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:48

Wij hebben veel gelopen of evt de metro genomen. We zijn ergens net buiten rome naar een oude ondergrondse begraafplaats geweest maar weet zo snel de naam niet meer.

Verder idd al de "bekende" dingen.

Wij zaten zelf in een goedkoop hotelletje waarbij we voor de ochtend bonnen kregen om bij een plaatselijke bakkerij/coffeeshop gebeuren te ontbijten/ontbijt te halen zoals blijkbaar, wat ons verteld is, veel rome/italianen doen. En 's avonds liepen we gewoon een random restaurant binnen (zolang het er maar enigszins druk(ker) uit zag; veel mensen betekend vaak toch wel sneller degelijk eten). Volgens mij heb ik toen 5 dagen lang elke avond pizza gegeten :')

En in het treinstation zitten redelijk wat winkels volgens mij.. en verder heb je nog wel winkelstraten maar daar waar wij geweest zijn vond ik het niet bijzonder interessant. Markt vind ik persoonlijk wel snel leuk om wat rond te snuffelen, mocht je er tegenaan lopen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 01:01

Ik zet even een stipje! Ik ga in de meivakantie :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:36

voor wie van creepy houdt: de botjeskerk en diverse catacombes zijn zeker de moeite waard.
Via Appia Antica. Ligt buiten het centrum maar je kunt er met een open bus naartoe. Veel ruines, mooi landschap en uiteraard catacombes.
Thermen van Caracalla. Ook een mooie rustige lokatie en erg indrukwekkend dat ze toen al zo groots konden bouwen.
Als je van Jugendstil/Art nouveau houdt: Coppede wijk. Niet zo erg bekend maar wel mooi. Kan vannavond wel even wat foto's uploaden. Bereikbaar met trammetje 19 vanaf de St Pieter.
De parken zijn ook erg mooi.
Op de zondag is er een grote markt (let wel op zakkenrollers) in de buurt van Trastevere (Porta Portese). Erg goedkoop, veel rommelzooi en je kunt er goed afdingen.
Ga er zelf volgende week weer naartoe. We zijn er al heel vaak geweest maar je raakt niet uitgekeken.
Koop iig een weekkaart voor het openbaar vervoer dan kun je echt goedkoop de hele stad door.
Buiten de stad liggen ook een paar mooie plekken maar dat is meer wat voor als je er langere tijd zit (Ostia Antica bijvoorbeeld).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:39

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:49

Destination schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Mari ... Cappuccini
Verder is de Villa Borghese ook leuk als je van kunst houdt :)
Oh en de Bocca della Verita!

De kerk daar achter is veel interessanter.
Ook leuk, maar relatief duur:
Met de glazen lift naar het dak van het Vittoroano.
Super uitzicht!
En de markten van Trajanus.
Hoog Catharijne, maar dan 2000 jaar geleden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:25

De kerk waarachter bedoel je? Ik heb zoveel kerken gezien die week _O-

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:20

Achter de Bocca de la verita!
Of liever gezegd, de kerk in wiens voorportasl dat ding staat.