- De maand juli ligt onze voorkeur. Het liefst aan het begin, we hopen door zo vroeg mogelijk te boeken goedkoop uit te kunnen zijn.
- Het zal deels een budget vakantie worden, we zijn beiden maar studenten dus echt luxe zal het niet worden, maar dat hoeft van ons niet. We willen gewoon genieten van de natuur en van elkaar. Budget zal toch echt maximaal rond de 500 euro liggen p.p , liefst toch echt wel daaronder.
- We hebben een week in gedachten, dit kan inclusief de reis heen- en terug zijn. Dus zeg 2 dagen reizen en 5 dagen daadwerkelijk in Frankrijk zijn.
- Mijn vriendin spreekt redelijk goed Frans, ik bezit echt puur basis Frans. Dus ik vertrouw op haar.

Vervoer:
- Vervoer heen en terug zouden we het liefst met de auto van mijn ouders doen, maar aangezien die af en toe mankementen heeft, lijkt het ons ook misschien veiliger om met de bus te gaan.
- Om dan vervolgens in Frankrijk een auto te huren voor de week. Dit kan natuurlijk dat we uitstappen in een grotere stad om vervolgens naar een dorpje waar onze verblijfplaats is te rijden.
- Ik heb nu dik een jaar mijn rijbewijs en ben 24 als de zomervakantie er is, dus het huren van een auto zou geen problemen moeten opleveren. Hebben jullie hier misschien nog tips of opmerkingen over wat betreft auto's huren in Frankrijk en het rijden waar je op zou moeten letten?
- We zouden graag een week in Frankrijk vertoeven, liefst niet te ver zuid, dit betreft de extra reiskosten. Maar kust, binnenland, echt geen voorkeur.
- Geen grote stad, we willen echt meer een 'plattelands-natuur vakantie' ervan maken. Een dagtripje naar een stad is leuk, maar het idee is geen citytrip.
- Een bed&breakfast in een klein dorpje of een huisje op een niet te toeristische camping of vakantiepark. We willen echt een soort authentiek Frankrijk ervaren en niet een "heuj-alle-hollanders-verzamelen- vakantie".

- Er moet natuur in de buurt zijn, een mooi park om te wandelen, dagtochten te voet/fiets/paard.
- Er moet cultuur zijn, mooie historische dorpjes, de wijngaarden. We willen echt pure Franse cultuur proeven. Beetje toeristisch mag het wel zijn, daar ontkom je denk ik niet aan. Maar als iemand echt een tip heeft voor een authentieke plek, graag.
Activiteiten:
- Wandelen
- Cultuur snuiven in de vorm van historie, kunst, voedsel
- Een kleine 'citytrip', dus een naburig stadje in de buurt. Niet dat we meteen Parijs of Lyon in moeten.
Dit is een heel lijstje met wensen, die volgens mij ook heel breed zijn dat er wel honderden locaties geschikt zouden zijn. Maar ik zou graag ervaringen willen horen en tips. Ik hoop dat de essentie van onze vakantie een beetje doorkomt; het moet echt een relax weekje worden, heerlijk natuurlijk Frankrijk ontdekken. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!