Zomervakantie Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Zomervakantie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:10

Het is de tijd weer voor het denken aan de zomervakantie van volgend jaar. Mijn vriendin en ik zouden graag een weekje naar Frankrijk gaan maar hebben geen idee waar. :+ We hebben wel ideeën over hoe de vakantie eruit zou komen te zien, maar we hebben nog geen exacte locatie in ons hoofd want er is gewoon zoveel om uit te kiezen. Daarom dacht ik, laat ik de hulp van Bokt inroepen. Er zijn vast mensen die ons tips en adviezen kunnen geven om het voor ons iets duidelijk te krijgen. Oké, dan ons lijstje met wensen:

- De maand juli ligt onze voorkeur. Het liefst aan het begin, we hopen door zo vroeg mogelijk te boeken goedkoop uit te kunnen zijn.
- Het zal deels een budget vakantie worden, we zijn beiden maar studenten dus echt luxe zal het niet worden, maar dat hoeft van ons niet. We willen gewoon genieten van de natuur en van elkaar. Budget zal toch echt maximaal rond de 500 euro liggen p.p , liefst toch echt wel daaronder.
- We hebben een week in gedachten, dit kan inclusief de reis heen- en terug zijn. Dus zeg 2 dagen reizen en 5 dagen daadwerkelijk in Frankrijk zijn.
- Mijn vriendin spreekt redelijk goed Frans, ik bezit echt puur basis Frans. Dus ik vertrouw op haar. }:0

Vervoer:
- Vervoer heen en terug zouden we het liefst met de auto van mijn ouders doen, maar aangezien die af en toe mankementen heeft, lijkt het ons ook misschien veiliger om met de bus te gaan.
- Om dan vervolgens in Frankrijk een auto te huren voor de week. Dit kan natuurlijk dat we uitstappen in een grotere stad om vervolgens naar een dorpje waar onze verblijfplaats is te rijden.
- Ik heb nu dik een jaar mijn rijbewijs en ben 24 als de zomervakantie er is, dus het huren van een auto zou geen problemen moeten opleveren. Hebben jullie hier misschien nog tips of opmerkingen over wat betreft auto's huren in Frankrijk en het rijden waar je op zou moeten letten?

- We zouden graag een week in Frankrijk vertoeven, liefst niet te ver zuid, dit betreft de extra reiskosten. Maar kust, binnenland, echt geen voorkeur.
- Geen grote stad, we willen echt meer een 'plattelands-natuur vakantie' ervan maken. Een dagtripje naar een stad is leuk, maar het idee is geen citytrip.
- Een bed&breakfast in een klein dorpje of een huisje op een niet te toeristische camping of vakantiepark. We willen echt een soort authentiek Frankrijk ervaren en niet een "heuj-alle-hollanders-verzamelen- vakantie". :Y)
- Er moet natuur in de buurt zijn, een mooi park om te wandelen, dagtochten te voet/fiets/paard.
- Er moet cultuur zijn, mooie historische dorpjes, de wijngaarden. We willen echt pure Franse cultuur proeven. Beetje toeristisch mag het wel zijn, daar ontkom je denk ik niet aan. Maar als iemand echt een tip heeft voor een authentieke plek, graag.

Activiteiten:
- Wandelen
- Cultuur snuiven in de vorm van historie, kunst, voedsel
- Een kleine 'citytrip', dus een naburig stadje in de buurt. Niet dat we meteen Parijs of Lyon in moeten.

Dit is een heel lijstje met wensen, die volgens mij ook heel breed zijn dat er wel honderden locaties geschikt zouden zijn. Maar ik zou graag ervaringen willen horen en tips. Ik hoop dat de essentie van onze vakantie een beetje doorkomt; het moet echt een relax weekje worden, heerlijk natuurlijk Frankrijk ontdekken. Hopelijk kunnen jullie ons helpen! :)

wwillemijn

Re: Zomervakantie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:16

De ardeche is heel erg leuk. Daar kun je kanoën, paardrijden, zwemmen, in de natuur wandelen. Dit jaar ben ik op camping Le Pommier geweest. Midden op het platteland, leuke dorpjes met marktjes en op de camping alles wat je nodig hebt. Inclusief zwembaden met heel veel glijbanen. Nadeel is wel dat er dus ook veel (kleine) kinderen zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:18

Een auto huren zou ik niet snel doen, dat is een enorme hap uit je budget.
Verder moet je proberen je wensen iets te vernauwen. Hoeveel km van nl bijvoorbeeld?

de hierboven genoemde camping is nou niet bepaald authentiek Frankrijk. ...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:21

Ik denk dat de Limousin heel goed aan jullie eisen zal kunnen voldoen....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:21

Maar auto huren is denk ik wel essentieel om jezelf de ruimte te geven Frankrijk te ontdekken. Anders kom je echt terecht bij een soort city trip. Zonder auto ben je in mijn gevoel nergens in Frankrijk, om nu continu het OV te moeten pakken om ergens naar toe te moeten gaan. Dat het een hap uit je budget neemt ben ik mij van bewust, maar het lijkt mij bijna essentieel.

De hoeveelheid km van Nederland, ik heb daar echt geen inschatting van. Maar het mag best, zeg gezien vanaf Groningen met de auto, 8-9 uur rijden zijn. Volgens Google Maps kom je dan al een heel eind in Frankrijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:29

Ga naar de Franse ardennen (Champagne Ardennen heet het gebied). Noord Frankrijk, dus goed aan te rijden. Midden in de natuur, platteland, landerijen, wijngaarden en er zijn enkele leuke steden te bezoeken zoals bijvoorbeeld Reims en Sedan.
Er is veel geschiedenis (WO1) en genoeg te doen. Huur particulier een huisje (http://www.ardennes-etape.nl/) zodat je bij overige toeristen uit de buurt bent en contact hebt met locals.
Et voila, een leuke week vakantie :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:33

Aangezien jullie niet met de auto naar Frankrijk willen is het misschien een optie om te vliegen. Er zijn diverse kleine vliegvelden waar je op kan vliegen met Transavia (direct) of Ryanair (vaak via Londen).

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:39

Dan zou ik zéker weten naar Noord Frankrijk gaan, wij zijn er binnen 4 en een half uur (Wonen aan de grens van Gelderland/Limburg) in de omgeving van Le Crotoy, Abbeville. Er zijn er redelijk goeie bed en breackfasts waar je vanaf €15 per nacht kun zijn. Het is dicht aan het strand, lekker warm, er is een van de grootste natuurparken van heel Europa daar met een heleboel speciale diersoorten.
En als extra bonus, de Henson! Een speciaal paarden ras dat bijna alleen daar te vinden is met die paarden kun je een rondleiding krijgen door dat natuurpark je ziet van nog geen 2 meter wilde herten en zwijnen! :D
Er zijn ontzettend veel dingen te bezoeken, er zijn veel oude kastelen en oude steden in de buurt met veel historie dus cultuur genoeg!
Dit voldoet perfect aan je omschrijving, wij zijn er al een stuk of 10x geweest om te zeggen hoe leuk het is! Je zult er geen spijt van krijgen! :D

Edit: De omgeving word ook vaak La Baie de Somme genoemd, en het park: Le Parc du Marquenterre.
http://www.parcdumarquenterre.com/ Hier kun je kijken voor foto's er zijn grootte steden in de buurt maar ook veel platteland, en parken waar je te paard, voet, fiets, golfautootje of zelfs met een oude stoomtrein door heen kan! :)
Laatst bijgewerkt door Izabelle op 20-10-14 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:40

Noord Frankrijk, Ardennen regio zaten we ook al aan te denken. Goed te doen met de auto en prachtige natuur. Ik wordt nu al helemaal blij!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:44

_Mara_ schreef:
Noord Frankrijk, Ardennen regio zaten we ook al aan te denken. Goed te doen met de auto en prachtige natuur. Ik wordt nu al helemaal blij!

Ja echt een tip hoor. Ik heb daar genoten.
Ik had particulier een huisje gehuurd. Het bleek een bijhuisje te zijn bij een gebouw dat al eeuwen oud was. Het hele dorp was platgebombardeerd in de WO1, maar dit was blijven staan. Er woonden chique mensen in en het werd een klein kasteeltje genoemd. Nu woonde er een bejaard stel in dat hun bijhuisje verhuurde. De man kwam ons ieder dag verse walnoten, pruimen en sap brengen. Het dorpje bestond uit 2 straten en had niets qua winkels. Je had daar wel echt een auto nodig, maar ik vind dat echt genieten voor een weekje. Even weg van alles, lekker buiten de natuur in. Helemaal fijn.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:47

Wij hebben een eigen huisje in Frankrijk is vanaf west-brabant ongeveer 750 km. Heel rustige omgeving. In de bourgogne. Iets voorbij de echte wijnstreek.in het dorpje zit een bakker en kruidenier. Op 20 mij rijden grote supermarkt. Op 10 min niet te duur restaurant met nl sprekende Belgen. Valt binnen je budget. Link naar huisje staat in mijn profiel. Vanaf komende nov zal er ook internet zijn. Voor vragen mag je me altijd een pb sturen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:32

Wij zijn naar Gerardmer in de Vogezen geweest, vond ik zelf er leuk. Lekker gewandeld en paardgereden. Was wel buiten het seizoen, maar denk niet dat het in juli overspoelt wordt met Nederlanders daar.
Misschien ook een leuke optie =)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:08

Ik weet niet of jullie nog zoeken maar wij hebben precies dat wat jullie zoeken :D

Helemaal afgelegen op het platteland, omgeven door weilanden en je kunt zo bij ons huis naar achteren het bos in. Zwemmeertje op loop afstand (tussen de 3 en 5 km)

http://boussal-morvan.com

Jullie kunnen gewoon vrijblijvend informatie via onze site vragen ;)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:14

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 11:52

Dankjulliewel allemaal. Onze vakantie is al geboekt, helaas niet naar Frankrijk, dat bleek toch wel redelijk boven ons budget te zijn, helaas. We gaan nu een weekje naar Lissabon voor maar 200 euro (inclusief vlucht en hostel)