Iemand ervaring met hotels via VakantieVeilingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Iemand ervaring met hotels via VakantieVeilingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:17

In december gaan we samen een paar nachtjes naar een hotel. Voor mij wordt dit de eerste keer in een hotel. Dit is mogelijk omdat ik tegenwoordig een geweldige hondenoppas heb waar mijn hond ook een paar nachten naar toe kan.

Als dit goed bevalt zou ik dus wel vaker een paar nachtjes weg willen samen, en stiekem zit ik al eventjes op Vakantie Veilingen te kijken wat er zoal wordt aangeboden.

Ik krijg alleen het gevoel dat er best veel 'troep' tussen zit en addertjes onder het gras.

Daarom ben ik benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met het boeken van een hotel via Vakantie Veilingen. Wat wel doen en wat niet enzo? En was de ervaring in het hotel goed ondanks dat je het misschien voor een lage prijs hebt kunnen krijgen?

future_vet

Re: Iemand ervaring met hotels via VakantieVeilingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:18

fletcher hotels heeft vaak vouchers voor een overnachting. Vakantieveiling is trouwens prima te vertrouwen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:19

Vakantieveiling is te doen en betrouwbaar alleen is de boekbaarheid vaak erg beperkt. Dat is weer een nadeel ervan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:20

VakantieVeilingen is een prima site hoor! Gewoon lekker doen! :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:21

Ik heb op zich wel goede ervaringen met Vakantieveilingen op zich, maar dat was met kaartjes voor pretpark enzo. Niet met dit soort dingen die je moet boeken. Daarom juist erg benieuwd naar specifiek ervaringen met het boeken van een hotel via VakantieVeilingen. :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:23

als je pech hebt sta je voor het hotel en blijkt het ineens failliet te zijn. Dat is mij overkomen en daarstond ik dan in Amsterdam

ik wistvan niks omdat ik via VV gereserveerd had maar het later in overleg met het hotel verzet had naar iets later.

Maar het klopt ook niet altijd want er stond dat het te boeken was tm april en na het winnen vd veiling bleek het maar tot maart te kunnen.

Ik ben er niet echt tevreden over eigenlijk (vorige week weer meegemaakt dat er een bedrijf failliet was waar ik die dagheen zou gaan)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:24

Niet altijd geweldig. Tijdens een veiling het hotel even googelen!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:25

LZP >> BEU

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:26

vakantieveilingen is prima te doen in mijn ogen.. twee maal wat 'gewonnen'..

waar je goed op moet letten is de aanbieder van de veiling (dus niet vakantieveilingen maar de inbrenger van het artikel).. Soms lijkt het prachtig, maar is het nauwelijks onder de echte waarde en betaal je al snel veel te veel..

Dus goed verdiepen in de echte prijzen en of je echt een aanbieding aantreft.. en niet emotioneel bovenop iets storten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:21

Ik heb afgelopen voorjaar op een hotelovernachting in antwerpen geboden.
Was een prima overnachting!
Had wel even het hotel gegoogled van te voren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:25

Vakantieveilingen is nog altijd niet aangesloten bij de ANVR. Dit betekend dat je bij faillisement van het hotel je nergens recht op hebt. Ik zou voor een ANVR aangesloten hotel gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:34

purny schreef:
Vakantieveilingen is nog altijd niet aangesloten bij de ANVR. Dit betekend dat je bij faillisement van het hotel je nergens recht op hebt. Ik zou voor een ANVR aangesloten hotel gaan.

de aanbieders is nooit vakantieveilingen zelf maar de inbrenger van het artikel..
je moet dus bij alle artikelen nagaan of je de aanbieder vertrouwd.

vakantieveilingen is slechts de tussenpersoon. met een faillisement van een aanbieder krijg je dus idd geen restitutie via vakantieveilingen omdat de administratiekosten daadwerkelijk gemaakte kosten zijn (5 euro) en het restbedrag voor de inbrenger van het artikel was. het is ook geen 'reisbureau' maar een veiling..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:44

Een keer via vakantieveilingen in een NH hotel gezeten, grote keten, ontbijt was super en zo ook al een aantal keer in een fletcher hotel. Tis niet heel luxe, mar dat hoeft ook niet voor dat geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:31

Excuus, Travelbird was niet aangesloten...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:32

Wij hebben er ook goede ervaringen mee! Vorig jaar een weekendje Parijs geweest via vakantieveilingen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:36

Yom schreef:
als je pech hebt sta je voor het hotel en blijkt het ineens failliet te zijn. Dat is mij overkomen en daarstond ik dan in Amsterdam

ik wistvan niks omdat ik via VV gereserveerd had maar het later in overleg met het hotel verzet had naar iets later.

Maar het klopt ook niet altijd want er stond dat het te boeken was tm april en na het winnen vd veiling bleek het maar tot maart te kunnen.

Ik ben er niet echt tevreden over eigenlijk (vorige week weer meegemaakt dat er een bedrijf failliet was waar ik die dagheen zou gaan)

Tja, is dat dan de schuld van VakantieVeilingen of het hotel? Als je zelf in overleg met het hotel je overnachting hebt verschoven en dan is het hotel failliet.... Dat is dan toch niet de schuld van VV? Net als 'te boeken tm april' is een breed begrip, het gaat namelijk nog steeds op basis van beschikbaarheid en dat staat vaak ook onderaan bij de details en arrangementen van zo'n veiling.

Hier nog nooit problemen gehad met Vakantieveilingen in ieder geval, wel even goed van tevoren bekijken of je je inderdaad niet blauw betaalt aan helemaal niks, en goed opletten wat er wel en niet is inbegrepen in de veiling, maar verder is het een leuke manier om eens uit eten te gaan of een hotelletje te pakken waar je dat normaal niet had gedaan :j