Bokkers in het buitenland, nationaliteit verschillen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Bokkers in het buitenland, nationaliteit verschillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 06:00

Ik was benieuwd of er nog meer bokkers in het buitenland wonen, en hoe jullie omgaan met nationaliteit verschillen. Voelen jullie je er helemaal thuis, of mis je nog dingen uit Nederland?
Ik ben zelf woonzaam in Australië en enorm naar mijn zin! Alleen zijn de Australiërs vaak iets meer op zichzelf, de 'you should come over one fay' is een goed voorbeeld om vervolgens nooit uitgenodigd te worden. :D
Nederlanders zijn vaak recht door zer, nu heb ik dat niet zo heel erg maar wel meer dan hier in mijn omgeving. Al met al heb ik er verder niet veel moeite mee en pas ik mij goed aan.

Zijn er nog meer bokkers die tegen iets aanlopen? Overigens ben ik meer op zoek naar mensen die ergens echt wonen, dan iemand dir een bepaalde tijd door het land heen is gereisd. Uiteraard staat het vrij om je verhaal te delen :)

XLeandrosX

Re: Bokkers in het buitenland, nationaliteit verschillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:23

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:35

Ik ben ooit het tegenovergestelde tegen gekomen: ik was op bezoek bij iemand in GB en een vriend van deze persoon vroeg of ik soms uit de buurt van Hereford kwam :D Blijkbaar was mijn engels voor hem niet herkenbaar als "van een buitenlander".

Ik kom al ruim 15 jaar in GB maar ik woon (helaas?) niet in de buurt van Hereford.

Orsje

Re: Bokkers in het buitenland, nationaliteit verschillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:48

Ik woon in Duitsland. Nu is dit vrij kort over de grens en werk ik gewoon on Nederland met mijn familie lekker dichtbij.

Duits is altijd een sterke 2e taal geweest, dus kon me zo al vrij goed hiermee redden. Nu ik er woon, gaat ook de klank steeds beter. Soms ja het even wennen qua officiële papieren invullen en begrijpen. Maar we hebben lieve buren die graag een handje helpen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:53

Wij zijn bezig met van alles te regelen om ook in het buitenland te gaan wonen. Ik ben dus wel heel benieuwd naar ervaringen. Ik weet dat NL'ers bekent staan om met iedereen de discussie aan te gaan, of tenminste om assertief te reageren. Assertiever dan in andere europese landen iig :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:12

Ik heb meerdere keren in het buitenland gewoond (Schotland, Turkije en Koeweit) en juist de meest 'exotische' omgeving beviel het best. Ik hoop dan ook weer snel terug te gaan <3 Cultuurverschillen? Absoluut, heel erg. Alleen al die hiërarchische omgeving, waarbij je nationaliteit bepaalt hoe belangrijk je bent, en waarbij sommige mensen andere nationaliteiten als nauwelijks menselijk beschouwen. De glitter en glamour aan de ene kant, de armoede aan de andere kant. Een land vol contrasten, en om geen naar mens te worden heb je wel wat Nederlandse nuchterheid nodig, zeg maar.